Gå til innhold

Jeg hadde eggløsning 25-26 desember, jeg har enda ikke fått mensen, hva skjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg googlet meg i hjel, eggløsning finner alltid sted 14 dager før neste menstruasjon så lenge man ikke blir gravid. Jeg vet jeg hadde eggløsning i romjulen, 25. eller 26., men jeg har ikke fått mensen enda. Ikke får jeg positive tester heller. Og min menstruasjon er alltid regelmessig.

Hva skjer? Siste mens var 13. desember, og jeg hadde litt brunlig utflod nyttårsaften og første januar.

Kan jeg være gravid bare at det ikke slår ut på tester? Er ikke det i så fall veldig rart?!

Anonymkode: ec19b...0cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen tester ikke positivt i starten, alle er forskjellige. Test på morgene gjennom helgen og kontakt lege på mandag om ingenting skjer verken av test eller mens. Hvor mange dager over IKM er du nå? 

Anonymkode: 921a4...ae8

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Noen tester ikke positivt i starten, alle er forskjellige. Test på morgene gjennom helgen og kontakt lege på mandag om ingenting skjer verken av test eller mens. Hvor mange dager over IKM er du nå? 

Anonymkode: 921a4...ae8

10 dager over i dag! 

Skrevet

Hvordan vet du at du hadde eggløsning? :)

Anonymkode: f8382...9a5

Skrevet

Ikke alle har eggløsning 14 dager før mensen. 

Anonymkode: 493c6...139

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at du hadde eggløsning? :)

Masse eggløsningsslim som kommer sånn ca. 10-12 dager etter første menstruasjonsdag, som igjen (vanligvis) fører til at jeg får menstruasjon 14 dager etterpå. Stabil syklus på 28-30 dager, alltid. Utenom nå da... 🙄

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Masse eggløsningsslim som kommer sånn ca. 10-12 dager etter første menstruasjonsdag, som igjen (vanligvis) fører til at jeg får menstruasjon 14 dager etterpå. Stabil syklus på 28-30 dager, alltid. Utenom nå da... 🙄

Det kan være kroppen har prøvd å slippe egget og ikke fått det til:)

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle har eggløsning 14 dager før mensen. 

Anonymkode: 493c6...139

Sitat

Det vi vet med rimelig sikkerhet er at man får mensen 14 dager etter eggløsning, men det stemmer ikke alltid det heller, om man har en kortere fase, såkalt kort lutealfase, etter eggløsningen. 

14 dager, eller kortere.

https://altformamma.no/artikler/29/article/item/null/eggløsning-alt-om-tegnene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...