Gjest Sneip Skrevet 6. april 2005 #1 Skrevet 6. april 2005 Hei! Har slitt med migrene i nesten 15 år nå, og det har blitt værre og værre i det siste.. Har prøvd det meste av medikamenter, og skal nå til scanning osv for å se om de finner ut noe som kan hjelpe. det jeg lurer på er om det er noen her som vet om /har prøvd noen alternative metoder (akupunktur, urter e.l) som kan hjelpe? Alle forslag mottas med takk, har kommet dit at jeg hadde prøvd å drikke en liter zalo hvisd noen sa det hjalp...
ashera Skrevet 6. april 2005 #2 Skrevet 6. april 2005 Har god effekt med en kombinasjon av triptaner og akupunktur. Nå er det bare de hormonrelaterte anfallene jeg får, og det lever jeg greit med.
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2005 #3 Skrevet 6. april 2005 Har du prøvd å finne ut om det er noe spesielt som utløser migrenen. Jeg slet med migrene i flere år...og skjønner godt at du er villig til å drikke zalo hvis det kan hjelpe deg. Jeg fant ut hva som utløste min migrene...nemlig at jeg ikke fikk nok næring. F.eks. å spise et måltid med pasta kl. 17.00 for så å ikke spise noe før neste morgen er garantert å gi meg migreneanfall. Jeg la også om kostholdet en del..og spiser nå mye frukt og grønnsaker...så nå får jeg nok næring.
-Fisken- Skrevet 6. april 2005 #4 Skrevet 6. april 2005 Jeg får migrene av å drikke alkohol :-? Dagen etter, litt utpå, kommer migrenen.
Grooo Skrevet 6. april 2005 #5 Skrevet 6. april 2005 Mannen min har veldig god erfaring med homeopati når det gjelder migrene.
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2005 #6 Skrevet 6. april 2005 Jeg fant ut hva som utløste min migrene...nemlig at jeg ikke fikk nok næring. F.eks. å spise et måltid med pasta kl. 17.00 for så å ikke spise noe før neste morgen er garantert å gi meg migreneanfall. Jeg la også om kostholdet en del..og spiser nå mye frukt og grønnsaker...så nå får jeg nok næring. har prøvd alt egentlig, men vet ikke hva som utløser det... Vet at det garantert kommer i forbindelse med mensen, men det kommer også relativt ofte uten noen sammenheng... Ikke av vin, eller annen alkohol, ikke av usunn mat og ikke av søvnmangel. Men takk for alle svar til nå!!
Arkana Skrevet 6. april 2005 #7 Skrevet 6. april 2005 Finn ut hva som utløser migrene hos deg, og gjør noe med det. For noen er det stress, lite mat, kaffe, sjokolade e.l. Klarer du å unngå situasjonene hvor du får migrene er du kommet langt. Skaff deg medisiner som hjelper. Selv har jeg fått et nytt liv bare ved hjelp av paralgin forte (jeg holder meg unna vanlige migrenemedisiner av ulike årsaker, men for mange er dette redningen). Ikke nøl med å ta disse når du merker at du har fått migrene, ha tablettene med deg til enhver tid. Har du i tillegg muligheten til å legge deg ned i et mørk og litt kjølig rom og kanskje sove litt vil du føle deg bedre raskere. Dette er i allefall alfa og omega for meg. Migrenestift på apoteket lindrer for meg, i tillegg til en kald klut i nakken. Ellers har jeg hørt at marsipan skal hjelpe mot migrene, men har ikke fått testet det ut noe særlig siden vi sjelden har marsipan i huset.
Fakse Skrevet 6. april 2005 #8 Skrevet 6. april 2005 Kjøp siste nummer av "Shape-up", der er det en artikkel om ulike behandlingsalternativer mot migrene. Ikke så veldig dypt, men det kan gi noen ideer til hvor du kan lete vidre.
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2005 #9 Skrevet 6. april 2005 Selv har jeg fått et nytt liv bare ved hjelp av paralgin forte (jeg holder meg unna vanlige migrenemedisiner av ulike årsaker' date= men for mange er dette redningen). Ikke nøl med å ta disse når du merker at du har fått migrene, ha tablettene med deg til enhver tid. Migrenestift på apoteket lindrer for meg, i tillegg til en kald klut i nakken. . Takk for hjelp, men som sagt finnes det overhodet ingen mønster i hva det kan utløses av... Jeg har også min store støtte i paralgin forte, men fordi jeg har anfall så ofte, og gjerne også sammenhengende i flere dager har jeg blitt "imun" og må nå bruke 1-2 paralgin major ( i tillegg til annen medisin)!! Er seriøst begynt å bli redd for leverskader, og siden jeg bare er 23 nå, og er nesten immun allerede er jeg blitt veldig engstelig for hva jeg kan få hjelp av om et par år... Derfor spm om alternativ behandling! Har prøvd det meste av vanlige medisin, piller i alle former,merker og styrtker, nesespray, og sprøyter.. Eneste jeg ikke har prøvd er blodtrykkssenkende, men det vil ikke legen min gi meg siden jeg er så ung og "egentlig" ikke trenger det. Men tusen takk for alle svar så langt!!
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2005 #10 Skrevet 6. april 2005 Mannen min har veldig god erfaring med homeopati når det gjelder migrene. Kanskje et dumt spm, men hva er egentlig det??? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2005 #12 Skrevet 6. april 2005 Har du prøvd kinesiologi? Nei, faktisk aldri hørt om?? Hva er det??
Arkana Skrevet 6. april 2005 #13 Skrevet 6. april 2005 En kort forklaring: http://www.akershushelseklinikk.no/Kinesiologi/ Jeg vet flere som har fått god hjelp med kinesiologi.
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2005 #14 Skrevet 6. april 2005 Min migrene ble helt borte etter at jeg sluttet med p-piller. Det tok lang tid før jeg tenkte på at det kunne være årsaken.
Tulipan Skrevet 7. april 2005 #15 Skrevet 7. april 2005 Min søster som også er plaget med migrene har forsøkt homeopati og det hjalp henne. Jeg har erfart at mine anfall utløses av stress, lite mat, lite væskeinntak. Men har nå også begynt å lure på om p-pillene mine også er en utløser og er nå i en fase der jeg ønsker å slutte med pillene for å se om jeg blir bedre. Av medisiner bruker jeg Relpax. Brukte Imigran, men de fikk jeg bivirkninger av. Hjertebank bla. Nå bruker jeg Relpax. De hjelper, men jeg får ubehagelige bivirkninger av de. Som feks hjertbank, følelsen av å ikke få puste osv, men de hjelper. Og i følge legen min, dersom Relpax gir bivirninger, så er det ikke flere preparater du kan prøve. Er dette sant??????? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2005 #16 Skrevet 7. april 2005 Takk for forklaringer og råd!!! :-) At det kan være p-pillene har jeg aldri tenkt over, men tror nok jeg skal slutte på de og se nå ja!! :-? Aner ikke om det stemmer med Relpax, jeg har aldri hørt noe om det! Jeg ble også dårlig av Imigran tabletter, men ikke av nesesprayen og sprøyten!!!! Kanskje du kan prøve de? Vet de også har noen som er smelte-tabletter i ett annet merke, tror de heter noe på z (skriver når jeg kommer på) som jeg brukte en stund, men som ikke virket på meg. Du kan jo høre om dette med legen din kanskje??
Tulipan Skrevet 7. april 2005 #17 Skrevet 7. april 2005 Nå er ikke jeg svært plaget av migreneanfall. Har kanskje ett par anfall i løpet av 2-3 mnd. Men når de kommer så orker jeg ikke å jobbe og må da ringe og si meg syk. Så egentlig bryr ikke disse bivirkningene meg. Jeg vet at de kommer, så da legger jeg meg ned sofaen og slapper helt av. Da blir ikke bivirkningene så ille. Men nå skal jeg mest sannsynlig slutte på p-pillene, så kanskje det blir bedre da ??????
Elze Skrevet 7. april 2005 #18 Skrevet 7. april 2005 Vet de også har noen som er smelte-tabletter i ett annet merke, tror de heter noe på z Zomig - tenker jeg du mener. De virket ikke for meg heller. Naramig er det eneste som funker for meg. Paralgin forte hadde like mye effekt som vitaminpiller omtrent. Naproxen hjelper også litt hvis det er et mildt anfall og jeg tar det med en gang.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå