AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #1 Skrevet 18. januar 2019 Noen som har vært borti dette? Jeg har i ca 1 års tid brukt produkter med 10% glycolsyre. Først ble huden nydelig. Ingen urenheter. Jevn hud tekstur og farge. Men.. etter et par mnd merket jeg at porene ble større. Da trappet jeg ned og bruker nå produktene bare sporadisk. Nå bruker jeg kun en hudkrem med 10% syre, et par ganger i uken, over natten. Jeg er skeptisk... Synes huden min virker grovere i teksturen og porene dypere enn de var for et år siden. Nå vurderer jeg å slutte helt. Synd, for det holdt virkelig urenhetene unna. Jeg fortviler, for det virker som om jeg aldri skal få "lov" til å ha pen hud. 😕 Noen som har opplevd det samme eller har noen tips? Produktene var peeling + fuktighetskrem fra Elixir Anonymkode: c5e96...a49
Hilde1302 Skrevet 18. januar 2019 #2 Skrevet 18. januar 2019 Jeg synes du skal ta kontakt med salongen der du kjøpte produktene. Har dessverre ikke erfaring med syrer.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #3 Skrevet 18. januar 2019 Hmmm ja kanskje. Har tenkt på det at jeg hvertfall ikke har fått mindre porer og lagt merke til at jeg har fått flere kjempedype og større enkeltporer ca syv stk i ansiktet som ser ut som nesten tykke nålehull. Har ikke engang hatt noe acne så det virker som det er glycolsyren som kan være synderen siden du også skriver det... Det er 10% kremen fra elixir jeg også har brukt et par år. Tenkte egentlig å kjøpe 20% neste gang men nå blir jeg redd for at du har rett i at det er syren som gjør huden verre. Den gløder fint og ser friskere ut men porene har ikke blitt noe bedre, bare verre enkelte steder ja. Noen på nesa har også to porer sammenslått seg til en litt mer avlang veldig rart og uønsket! Anonymkode: 4c598...648
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #4 Skrevet 19. januar 2019 "Another reason not to use AHAs continuously is that peeling off the upper epidermis can temporarily make your pores look larger. Contrary to some advertising, AHAs are not a treatment for large pores and do little to disolve sebum-keratin plugs in the pores. Pore appearance is influenced by how the upper epidermis forms the pore opening. Stripping off the upper layers and thinning the epidermis increases the size of the pore opening. When you stop using the acid, the pore opening will usually return to normal as the epidermis regenerates, but this can take weeks. Remember, if you have large pores, a thinned epidermis makes your pores look larger, not smaller. Unlike AHAs, low-concentration salicylic acid acne medications can help disolve impacted sebum-keratin plugs inside pores. So even though it thins the upper epidermis, it may have a positive effect on pore appearance if they are dialated by sebum and keratin. However, tretinoin is a better long-term treatment for plugged pores than salicylic acid, since it does not require continuous peeling of the upper epidermis and also helps to thicken the epidermis. Higher concentrations salicylic acid solutions will also cause light crusting and peeling which may be unsightly." Anonymkode: ef461...214 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå