AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #1 Skrevet 18. januar 2019 Hei. Jeg har ikke veid meg på et år. Sist jeg veide meg veide jeg 58-60. De siste tre månedene har jeg spist lite. Jeg mistet derformasse muskler. Nå har jeg spist normalt 1 måned. Jeg har gått opp litt, men trodde jeg hadde gått opp mye mer. Siden jeg leste på nettet at spiser man veldig lite så går kroppen i sparebluss og da legger man på seg alt + litt mer. Jeg trodde jo at dette hadde skjedd siden jeg ser helt normal ut nå, jeg bruker den samme str som jeg brukte når jeg veide 10 kg mer, men så veide jeg meg også veide jeg bare 49? Er jeg tynnfeit? Jeg har ikke digital vekt, men snn som ikke viser fett ig muskelprosent. Jeg bruker str. xs-s, men jeg ser helt nomal ut, slik som for et år siden. Syntes dette var merkelig. Anonymkode: b4476...2e8
Gent82 Skrevet 18. januar 2019 #4 Skrevet 18. januar 2019 https://inbodyusa.com/blogs/inbodyblog/35425601-how-to-tell-if-youre-skinny-fat-and-what-to-do-if-you-are/ 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #5 Skrevet 18. januar 2019 20 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev: Du er i hvertfall tynn Ts: jeg har for flere år siden tilbake veid rundt det samme somm jeg veier nå og da var jeg veldig tynn. Jeg brukte mye mindre str i klær osv, da hadde jeg nok lav fettprosent og i og med at jeg veier det samme nå og bruker så mye større str i klær så må jeg vel være det ? Anonymkode: b4476...2e8
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #6 Skrevet 18. januar 2019 Nei, det er umulig å være tynnfeit på den høyden og vekten. Du er undervektig/anorektisk. Punkum. Du har en BMI på 16.6. En regnes som anorektisk når BMI er under 17.5. Kontakt lege. Det er farlig for deg å ha så lav BMI. Anonymkode: fcd10...e8e 9
missmcbeal Skrevet 18. januar 2019 #7 Skrevet 18. januar 2019 (endret) Dersom du ser på bilder av deg fra før og etter du gikk ned i vekt, så vil du nok se at det er forskjell, selv om du ikke ser det med det blotte øyet. 49 kg på 172 cm er per definisjon undervektig. Jeg er akkurat like høy som deg og veier 64 kg. Det er rundt her trivselsvekten min ligger. Jeg er ikke akkurat syltynn, men jeg er ikke spesielt stor heller. På det tyngste veide jeg 76 kg og det var mange år jeg lå på rundt 70 kg og trivdes heilt greitt med vekten min. Når jeg gikk ned noen kg i vekt så følte jeg ikke selv at jeg så særlig annerledes ut, men når jeg har sett på bilder av meg så ser jeg forskjellen. Det er vel fordi man blir vant med å se seg selv i speilet. I ditt tilfelle vil jeg si det er negativt at du ikke ser forskjell, du har muligens fått et litt forvrengt syn på kroppen din. Er det en spesiell grunn til at du spiste lite en stund? Prøvde du å slanke deg eller var det på grunn av omstendigheter i livet? Jeg støtter andre her om at det kan være lurt å ta en tur til legen, for denne vekten er ikke bra. Har du f.eks. fortsatt mensen din? Mange undervektige mister den på grunn av for lav vekt. Det er varselsymptomer man burde plukke opp. Endret 18. januar 2019 av missmcbeal 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #8 Skrevet 18. januar 2019 Med en slik vekt til en slik høyde (bmi 16=unde du hverken mye muskler eller mye fett, så svaret på spørsmålet ditt er: nei, du er ikke tynnfeit. Anonymkode: d330c...8a8 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #9 Skrevet 18. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Med en slik vekt til en slik høyde (bmi 16=undervekt) har du hverken mye muskler eller mye fett, så svaret på spørsmålet ditt er: nei, du er ikke tynnfeit. Anonymkode: d330c...8a8 Det falt ut noe fra forrige innlegg, rettet opp. Anonymkode: d330c...8a8
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #10 Skrevet 18. januar 2019 Du er for tynn! Jeg er 176 og 62 kg og JEG er tynn Anonymkode: 044a5...557 3
Thyra Skrevet 18. januar 2019 #11 Skrevet 18. januar 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts: jeg har for flere år siden tilbake veid rundt det samme somm jeg veier nå og da var jeg veldig tynn. Jeg brukte mye mindre str i klær osv, da hadde jeg nok lav fettprosent og i og med at jeg veier det samme nå og bruker så mye større str i klær så må jeg vel være det ? Anonymkode: b4476...2e8 Du kan umulig ha særlig høy fettprosent i dag heller om du er 172 og 49 kilo.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #12 Skrevet 18. januar 2019 35 minutter siden, missmcbeal skrev: Dersom du ser på bilder av deg fra før og etter du gikk ned i vekt, så vil du nok se at det er forskjell, selv om du ikke ser det med det blotte øyet. 49 kg på 172 cm er per definisjon undervektig. Jeg er akkurat like høy som deg og veier 64 kg. Det er rundt her trivselsvekten min ligger. Jeg er ikke akkurat syltynn, men jeg er ikke spesielt stor heller. På det tyngste veide jeg 76 kg og det var mange år jeg lå på rundt 70 kg og trivdes heilt greitt med vekten min. Når jeg gikk ned noen kg i vekt så følte jeg ikke selv at jeg så særlig annerledes ut, men når jeg har sett på bilder av meg så ser jeg forskjellen. Det er vel fordi man blir vant med å se seg selv i speilet. I ditt tilfelle vil jeg si det er negativt at du ikke ser forskjell, du har muligens fått et litt forvrengt syn på kroppen din. Er det en spesiell grunn til at du spiste lite en stund? Prøvde du å slanke deg eller var det på grunn av omstendigheter i livet? Jeg støtter andre her om at det kan være lurt å ta en tur til legen, for denne vekten er ikke bra. Har du f.eks. fortsatt mensen din? Mange undervektige mister den på grunn av for lav vekt. Det er varselsymptomer man burde plukke opp. Ts: Jeg har iallefall former på denne vekten. Jeg ser normal ut for andre. Jeg spite lite fordi jeg hadde en dårlig periode, Ikke for å slanke meg, og jeg har mensen. Men mensen fungerer dårlig som et varselssymptom på meg da jeg har veid veldig mye mindre en det jeg gjør nå, og likevel hatt mensen. Jeg har alltid hatt mensen og aldri mistet den. Anonymkode: b4476...2e8
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 18. januar 2019 #13 Skrevet 18. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har ikke veid meg på et år. Sist jeg veide meg veide jeg 58-60. De siste tre månedene har jeg spist lite. Jeg mistet derformasse muskler. Nå har jeg spist normalt 1 måned. Jeg har gått opp litt, men trodde jeg hadde gått opp mye mer. Siden jeg leste på nettet at spiser man veldig lite så går kroppen i sparebluss og da legger man på seg alt + litt mer. Jeg trodde jo at dette hadde skjedd siden jeg ser helt normal ut nå, jeg bruker den samme str som jeg brukte når jeg veide 10 kg mer, men så veide jeg meg også veide jeg bare 49? Er jeg tynnfeit? Jeg har ikke digital vekt, men snn som ikke viser fett ig muskelprosent. Jeg bruker str. xs-s, men jeg ser helt nomal ut, slik som for et år siden. Syntes dette var merkelig. Anonymkode: b4476...2e8 Det er feil. Hvis man spiser for lite, går man ned i vekt.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #14 Skrevet 18. januar 2019 Hvis du har veid veldig mye mindre enn dette, så blir jeg bekymret på dine vegne. Og siden menstruasjonen ikke er din " varsellampe ",Så lytt hvertfall til oss her inne. Du er ikke tynnfeit! Ordet i seg selv er feil i ditt tilfelle. Du er undervektig. Så spis og vær glad. Noen er slanke,andre legger fort på seg. Ikke heng deg opp i vekten. Men SPIS ! Så lenge du er frisk,trenger du ikke ha komplekser. Anonymkode: 0b73a...e97 1
Gjest Warrior Skrevet 18. januar 2019 #15 Skrevet 18. januar 2019 49 kg serriøst? Du er undervektig. Tviler på du er tynnfeit da. Jeg er også 172 cm og veier 58,7 akkurat nå. Da må jo jeg være feit. Trodde jeg var tynn😅
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #16 Skrevet 18. januar 2019 Ts: men jeg har jo veid akuratt det samme som jeg veier nå og da var jeg tynn, men da hadde jeg nok lav fettprosent. Nå vet jeg at jeg har lav muskelprosent og at det er grunnen til at jeg veier så lite. Jeg har store pupper f.eks, noe jeg ikke hadde sist gang jeg veide det samme.. Er det mulig å bygge opp musklene igjen? Jeg leste om dette med muskelsvinn og at det kan være veldig vanskselig å bygge opp musklene igjen. Stemmer det? Jeg har trent styrke kombinert med et helt normalt kothold, og ikke opplevd å bli så veldig mye ssterkere. Jeg har blitt litt sterkere, men klarer ikke å få tilbake slik det var før. Anonymkode: b4476...2e8
Christina82 Skrevet 19. januar 2019 #17 Skrevet 19. januar 2019 Kjære trådstarter Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Med vennlig hilsen Ninab82,mod 1
Anbefalte innlegg