Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå slitt med veldig tørre og sprukne hender (svir i blant om jeg stryker borti bare) helt siden i september, og leiter etter en håndkrem som jeg ikke trenger å ta på hvert tiende minutt for at den skal fungere. Har prøvd Dr Greve sin "vakre hender"(funka dårlig) og bruker nå sebamed sin som det står at inneholder 5 %carbamide. Sebamed har funka kjempebra i hele jula og fram til nå, så var visst sprukken hud-ferien over. Noen å anbefale? Noe jeg burde se etter av ingredienser i kremen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe dette høres kanskje rart ut, men prøv beystvortekrem, det funker knallbra!

Anonymkode: e52e0...9eb

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hehe dette høres kanskje rart ut, men prøv beystvortekrem, det funker knallbra!

Brystvortekrem skulle det stå :)

Skrevet

Babylotion fra matbutikken, helst en salve da. Fungerer supert og er veldig billig. 

Anonymkode: 2f2f0...35f

Skrevet

Eos sin håndkrem virker selv på atopisk eksem, det er min anbefaling!

Skrevet
Akkurat nå, Jolene skrev:

Eos sin håndkrem virker selv på atopisk eksem, det er min anbefaling!

Vet du hvor man finner den? Er det bodyshop eller?

Anonymkode: b5eec...039

Skrevet

Takk for svar! Håper jeg slipper å prøve alle haha😁

Skrevet

Bodyshop sin hamp-krem. Den redda mine sprukne, såre hender nå nylig. To påsmøringer så var huden bra igjen, og jeg kunne smøre tjukt på kvelden før jeg la meg for å opprettholde. 

• Liker 1
Skrevet

Hemp fra the body shop! 

• Liker 2
Skrevet

Noen som veit hvilke ingredienser som faktisk gjør noe i kremen forresten? 

Skrevet

Kan du ha fått eksem? Locobase Repair og Canoderm (stor flaske, resept fra lege).

Anonymkode: 0c554...a92

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ha fått eksem? Locobase Repair og Canoderm (stor flaske, resept fra lege).

Anonymkode: 0c554...a92

jeg har seboreisk eksem, men det er mest i trynet og i hodebunnen, tror ikke man får det på henda(?) er usikker iallfall på om det går

Skrevet

Carbarderm, kjøpes på apotek

Anonymkode: 6f6fb...930

Skrevet
2 timer siden, Skriblerinna skrev:

Bodyshop sin hamp-krem. Den redda mine sprukne, såre hender nå nylig. To påsmøringer så var huden bra igjen, og jeg kunne smøre tjukt på kvelden før jeg la meg for å opprettholde. 

2 timer siden, deedee_ skrev:

Hemp fra the body shop! 

Denne funker veldig bra, men stinker så grusomt at jeg ikke klarer å bruke den. 🤢 

Jeg sverger til Neutrogena, den konsentrerte utgaven. Påføres sparsomt på nyvaskede, fremdeles lett fuktige hender, ellers er det ikke mulig å få fordelt den godt nok og få den til å trekke inn. Men når jeg tar jobben går jeg fra såre, blødende knoker til nesten babyhender på et par dager. :) 

Jeg har akkurat kjøpt denne utgaven også, og foreløpig virker den som en veldig god krem til "hverdagsbruk". Ikke fullt så effektiv som den konsentrerte, men mye enklere å ha med å gjøre. 

Anonymkode: 70eb6...b0f

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Denne funker veldig bra, men stinker så grusomt at jeg ikke klarer å bruke den. 🤢 

Jeg sverger til Neutrogena, den konsentrerte utgaven. Påføres sparsomt på nyvaskede, fremdeles lett fuktige hender, ellers er det ikke mulig å få fordelt den godt nok og få den til å trekke inn. Men når jeg tar jobben går jeg fra såre, blødende knoker til nesten babyhender på et par dager. :) 

Jeg har akkurat kjøpt denne utgaven også, og foreløpig virker den som en veldig god krem til "hverdagsbruk". Ikke fullt så effektiv som den konsentrerte, men mye enklere å ha med å gjøre. 

Eh, glemte å linke. :rolleyes: Har lagt inn linkene nå. 

Skrevet

Working Hands faktisk. Jeg har prøvd mange av de over her, og driver mye med maling og løsemidler og søl på hendene, ofte i kulde. Har hatt mange dype sprekker på fingertuppene. Før limte jeg dem sammen med lynlim, men etter at jeg fant working hands på bensinstasjonen har det orda seg. Jeg hadde null trua ihvertfall, men fine hender nå🤷🏻‍♂️

Anonymkode: 5ba24...e14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...