AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #1 Skrevet 18. januar 2019 Og jeg er usikker. Det er mye krangling mellom barna og hverdagen er litt slitsom akkurat nå. Det vil kanskje endre seg, men hvem vet. Mannen sier han er ferdig, men vet at jeg kan klare å overtale han om jeg virkelig går inn for det. Men jeg er ikke sikker selv. Er det like greit å forbli to voksne og to barn? Det koster jo mye penger å ha barn. Tenk om tredjemann viser seg å ha en diagnose/være syk? Anonymkode: 1d3c1...76a
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #2 Skrevet 18. januar 2019 Ta en lang tenkepause. Ett år eller to. Så kan du jo lufte det på nytt om du fremdeles vil ha fler. Har dere nok soverom i huset til en til? Eller må dere da flytte eller bygge på? Det blir dyrt... Anonymkode: fdd47...084 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #3 Skrevet 18. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ta en lang tenkepause. Ett år eller to. Så kan du jo lufte det på nytt om du fremdeles vil ha fler. Har dere nok soverom i huset til en til? Eller må dere da flytte eller bygge på? Det blir dyrt... Anonymkode: fdd47...084 Vi har ikke nok soverom, nei.. ts Anonymkode: 1d3c1...76a
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #4 Skrevet 18. januar 2019 Tenk dere nøye om et eller to år, helt enig med AV over her. Og: dere vet hva dere har, men ikke hva dere får. Man har ingen garanti for noe, selv om det stort sett går bra. Anonymkode: 4e212...14b
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #5 Skrevet 18. januar 2019 Det holder vel lenge med to barn. Anonymkode: 9706d...975 1
ekkoet Skrevet 18. januar 2019 #6 Skrevet 18. januar 2019 (endret) Da vi ble sammen ville konen ha flere barn, minst 3. Jeg har hele tiden ment at 2 er nok. Da vi fikk første ville hun fremdeles ha minst 2 til, jeg mente at en holdt. Da vi fikk andre og minstmann var blitt 2-års og vi igjen fikk hodet over vannet begynte hun å se ting fra min side. Nå når de er 7 og 11 år kunne hun aldri ha tenkt seg 3 barn. Jeg skjønner godt de som vil ha 3 barn, barn er fantastisk, men for min/vår del går det en balanse for hva vi føler er ideelt både for vår egen del og ha vi kan gi barna av tid og økonomi og opplevelser. Endret 18. januar 2019 av ekkoet 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #7 Skrevet 18. januar 2019 Jeg reagerer på at du sier at du kan overtale han. Tenk deg hvis dere får et barn med spesielle behov, og mannen sitter igjen og føler at han ble overtalt til noe han ikke ville, og at det er din skyld. Dette kan være underbevisst, han trenger ikke være klar over at han føler det sånn. Hvis dere skal få et barn til så bør begge være 100% med, og forberedt på alt. Jeg har forresten sett dette selv. Venninne som tvang samboer til å få første barn, og barnet fikk en tung diagnose. Det er veldig tydelig at far ikke ønsket dette, og at mor overkompenserer fordi hun føler skyld. Anonymkode: d7810...26b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå