Gå til innhold

Emmaljunga med eller uten svinghjul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, etter å ha vært og prøvd vogner idag, kom vi frem til en vogn vi ikke hadde tenkt på tidligere. Emmaljunga Edge duo. Vi prøvde Stokke, men den var alt for stor, vinglete og i tillegg er sittedelen veldig trang og liten.  Bugaboo fox føltes ustødig, og emmaljunga ntx var et mareritt og feks ta over en kant(veldig dårlig demping også). Vi falt pladask for emmaljunga Edge duo. Det vi nå er usikre på er 4 faste eller svinghjul? 

Anonymkode: ad423...5e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svingbare hjul er ihvertfall en soleklar favoritt. Flere som har prøvd vår som har hatt faste hjul, har etterpå ønsket seg svingbare. 

Utrolig greit å slippe å måtte løfte vogna for å svinge, og man kommer seg veldig mye greiere rundt kanter og slikt. Mye mer praktisk. Man får svingt på veldig liten plass

Anonymkode: 6a04a...558

• Liker 1
Skrevet

Elsker svinghjul. Hadde emmaljunga super nitro og var veldig fornøyd med den!

Skrevet

Jeg har Emmaljunga Mondial med svinghjul og hadde ikke klart meg uten. Hjulene kan i tillegg låses så om man foretrekker den ene måten eller den andre måten så får man det slik man vil ha det. 

Anonymkode: 4392f...515

Skrevet

Svingbare hjul er absolutt å foretrekke! 

Vi låser dem kun om vi triller i snø eller på humpete grusvei. Men med faste hjul har du ikke muligheten til å velge, og blir gående å trykke håndtaket nedover for å løfte fremhjulene når du skal svinge.. 

Anonymkode: aa8c2...0d6

• Liker 2
Skrevet

Sikkert kjempebra med svinghjul, men vi har chrome understell og er veldig fornøyd👍 enkelt å holde rent også😉

Anonymkode: 2bb79...ce0

• Liker 1
Skrevet

Det kommer an på hva slags bruk du skal ha. De er grusomme på grusvei eller i dypsnø, men ellers fantastiske. Jeg elska våre svingbare forhjul, men mannen likte de ikke.

Skrevet

Svingbare! Aldri hatt noe problem med å kjøre i snø eller grus når jeg har låst hjula

Anonymkode: 480f9...e03

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert kjempebra med svinghjul, men vi har chrome understell og er veldig fornøyd👍 enkelt å holde rent også😉

Anonymkode: 2bb79...ce0

Er det understellet vi og vil ha. Føler det blir så møkkete med stoff handlekurv. Mye matrester og søl

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Svingbare! Aldri hatt noe problem med å kjøre i snø eller grus når jeg har låst hjula

Anonymkode: 480f9...e03

Ikke vi heller! 

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det understellet vi og vil ha. Føler det blir så møkkete med stoff handlekurv. Mye matrester og søl

Har aldri hatt problemet med matrester og søl nedi den kurven altså.. Ungen her har spist mye i vogna, men om han søler mat, så havner det på hans klær, i sportsdelen eller utafor vogna på bakken. Ikke nedi kurven under der han sitter. Og om jeg har handlet mat i butikken og legger det nedi der på tur hjemover, så ligger det jo i pose..

Skrevet

Outdoor understell!!! Store svingbare hjul. Masse mønster i dem og mulighet for å låse av frenhjulene. Aldri opplevd rusk å rask i kurven som ikke vi selv har lagt der 😂 absolutt beste valget for oss. Vogna brukes både på senter, naturen og overalt. 

Skrevet

De jeg kjenner som har valgt det classiske understellet med faste hjul har gjort det av utseendemessige grunner. Jeg ser jo også at det kan være penest sånn rent estetisk, men for meg var det praktiske viktigst. Jeg er superfornøyd med svingbare hjul, og kunne aldri gått tilbake til faste hjul nå.

Skrevet

Vi har super nitro hvor man kan velge å låse hjulene. Vi har alltid hjulene låst. Er nok en smakssak om man liker svingbare hjul eller ikke.

Anonymkode: 3e3c9...2c6

Skrevet

Jeg ville definitivt gått for svingbare hjul, gjerne outdoor eller lounge. Om du bor et sted med mye snø går det an å kjøpe ski til en del hjul, helt genialt! 😁

Anonymkode: 4eb1f...504

Gjest økonomifrue
Skrevet

Avhenger av bruken! Vi har emmaljunga Edge duo med classic chrome med 4 faste hjul. Bor på landet, går mye tur i ulendt terreng, på grusveier, sti osv, og tilnærmet aldri på senter. Elsker 4 faste hjul og syntes det er helt uproblematisk å snu og svinge den. 

Skrevet

Spørs hvor du skal trille vogna. Jeg bor slik at jeg ikke vil ha behov for svinghjul men vil eller ha hjul som kommer seg frem overalt. Altså store solide hjul som tåler en støyt. Jeg bor ikke i sentrum og skal ikke tråle gatelangs heller, så for meg passer det best å ha store gode hjul på vogna. Så det har vi kjøpt:) hadde samme sist gang også. Er egentlig ganske uaktuelt å velge noe annet;) 

Anonymkode: e1bb2...ebe

Skrevet

Jeg har outdoor med svinghjul. Fint å bruke på asfalt, innendørs, osv. 

Jeg går mye, bor på landet med grusveier, traktorveier, og mye snø om vinteren. Da er den håpløs, hjulene stopper i snøen. På grus tverrer de seg. I skogen, også håpløse😬

Men har du tenkt å bruke den på fast underlag er den super😁

Jeg ville kjøpt med 4 store hjul☺️

Anonymkode: 48091...488

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har outdoor med svinghjul. Fint å bruke på asfalt, innendørs, osv. 

Jeg går mye, bor på landet med grusveier, traktorveier, og mye snø om vinteren. Da er den håpløs, hjulene stopper i snøen. På grus tverrer de seg. I skogen, også håpløse😬

Men har du tenkt å bruke den på fast underlag er den super😁

Jeg ville kjøpt med 4 store hjul☺️

Låser du dem ikke i snøen og på grus- og skogsveier? Isåfall skjønner jeg godt at det blir håpløst..

Skrevet

Jo, jeg låser de selvfølgelig, men synes ikke den er god der likevel.

Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Matrester?

Anonymkode: 2124e...abd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...