AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #1 Skrevet 18. januar 2019 Med forbehold om at personen har "livet på plass", det som bør være på plass før man får setter barn til verden. Anonymkode: d4deb...d2e
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #2 Skrevet 18. januar 2019 26-35 år syns jeg. Anonymkode: e30a9...4d7
asterix Skrevet 18. januar 2019 #3 Skrevet 18. januar 2019 Dette er da helt individuelt, akkurat som at det å ha " livet på plass" i forhold til å få barn kan være uendelig mye forskjellig. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #4 Skrevet 18. januar 2019 Mellom 20 og 40? Mener ikke dette på spøk eller for å være frekk, jeg tenker oppriktig at det ikke finnes noen nøyaktig "riktig" alder. Det varierer så mye fra person til person. Anonymkode: 494d1...a9e 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #5 Skrevet 18. januar 2019 Jeg fikk barn som 29-åring, like før jeg fylte 30. Det passet god for oss. Vi var ferdig med utdanning, hadde fått fast jobb og jobbet der noen år, samt kjøpt egen bolig og pusset opp litt. Anonymkode: 642a2...a5e 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #6 Skrevet 18. januar 2019 Jeg tenker at når du føler deg moden og klar for det, så er det den beste alderen, og for noen er det 20 og for andre 40. Jeg har nære venninner som har fått første barnet som 19 år, og som 35. Fantastiske mødre, alle sammen. Det finnes lite som er så fint som et ønsket barn! Anonymkode: 52a0b...f26 1
Gjest Kritt Skrevet 18. januar 2019 #7 Skrevet 18. januar 2019 Den perfekte alderen å få barn er når du er ni måneder eldre enn du var da du ble gravid! Med andre ord - det finnes ikke noe universelt svar på spørsmålet. Jeg tenker at man ideelt sett bør være i et stabilt forhold og være ferdig utdannet og i jobb før man blir gravid, sistnevnte av økonomiske grunner. Men for noen er det også perfekt før - eller langt senere.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #8 Skrevet 18. januar 2019 Jeg fikk mine da jeg var 26 og 29. Syns det har vært ganske passelig. Vi var ferdige med lange utdannelser og var i jobb begge to. Samt at vi hadde vært sammen i 6år og giftet oss. De fleste av vennene våre har fått barn senere da det har passet best for dem. Vi er glade for at vi er relativt unge når barna er store. Anonymkode: 6ef68...fd7
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #9 Skrevet 18. januar 2019 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med forbehold om at personen har "livet på plass", det som bør være på plass før man får setter barn til verden. Anonymkode: d4deb...d2e Aldri! Den perfekte alderen eller det perfekte tidspunktet finnes ikke. Vil du ha barn og har «livet på plass» er det ingen grunn til å vente. Anonymkode: d4640...da8
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #10 Skrevet 18. januar 2019 Jeg fikk ved 38 og 40 og synes det var perfekt. Noen synes kanskje det er gammelt, men om man tar vare på seg selv, er 40 ingen alder. Det er godt å ha god økonomi og være ferdig med karrierejag og eventyrlige ferier. Deilig å kose seg med de små tingene uten å føle seg sulten på noe mer. Anonymkode: 13cd1...96a 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #11 Skrevet 18. januar 2019 Jeg vil si aldri. Det finnes ingen "perfekt alder" og heller aldri noe "perfekt tidspunkt". Men selvfølgelig er det noen situasjoner som er mer gunstig enn andre. Fullført utdanning, stabil jobb, bolig og et stabilt forhold er jo i mange tilfeller mer gunstig enn kjellerhybel, studielån og et 3 mnd langt forhold.. men selv det er jo ingen garanti. Et par som blir gravide etter 3 måneder kan holde sammen resten av livet, og det etablerte paret som har vært sammen i 10 år kan rakne når familielivet starter.. Så dette er 100% individuelt og dessverre finnes et ingen fasit Anonymkode: f0270...dd2 1
Sinsiew Skrevet 18. januar 2019 #12 Skrevet 18. januar 2019 For meg var 23 perfekt alder. Jeg var ferdig med å utforske land jeg ikke ønsker ha med barn til, nesten ferdig utdannet og har eget firma som sikrer noe av økonomien. Gift, hadde katger og leilighet. For andre er 40 perfekt. Og det er like greit begge deler, så lenge barnet får en fin og god oppvekst og blir godt ivaretatt.
dr_zhivago Skrevet 18. januar 2019 #15 Skrevet 18. januar 2019 Når jeg er 35-40 og dama er 20-25 🙂 Da er økonomi, stabilitet og fast bosted på plass.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #16 Skrevet 18. januar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk ved 38 og 40 og synes det var perfekt. Noen synes kanskje det er gammelt, men om man tar vare på seg selv, er 40 ingen alder. Det er godt å ha god økonomi og være ferdig med karrierejag og eventyrlige ferier. Deilig å kose seg med de små tingene uten å føle seg sulten på noe mer. Anonymkode: 13cd1...96a Det er jo ikke det som er problemet med å få barn sent. "Å ta vare på seg selv" har ingenting å si for når en kvinne kommer i overgangsalderen. En kvinne er steril i praksis i ti år før overgangsalderen inntreffer, og man vet aldri når man kommer i overgangsalderen på forhånd. Det vil si at du godt kunne vært steril når du er både 38 og 40, hvis overgangsalderen inntreffer f.eks. når der 47-48. Det er det som er risikoen ved å vente så lenge som du gjorde. Jeg kom i overgangsalderen da jeg var 46. Det vil si at jeg var steril da jeg var 36. Og skjønner jo da hvorfor jeg aldri ble gravid når vi prøvde på barn nr to når jeg var 37-38. Anonymkode: b70a1...aaf 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå