AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #1 Skrevet 18. januar 2019 Ønsker å si opp jobben min, der jeg har vært ansatt i 6 måneder den 25.januar. (Er altså i den sjette måneden av prøvetiden min.) Prøvetiden min er på seks måneder. Spørsnålet mitt er om oppsigelsestid teller fra 1. I måneden, eller om det er fra 25. - 25. I mitt tilfelle? Altså fra dato du ble ansatt, til dato du har jobbet der i seks måneder? Usikker på om det er andre regler når du er i prøvetid. For når man er fast ansatt så gjelder det fra 1. Den måneden. Tar også gjerne i mot tips om hvordan jeg sier opp. Hva jeg burde si osv. Skitnervøs! Anonymkode: 2feb3...48f
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #2 Skrevet 18. januar 2019 Om du er i prøveperioden er oppsigelsestiden 2 uker. Så om du sier opp nå er det 2 uker Om du sier opp etter prøveperioden er oppsigelsestiden 3 mnd Anonymkode: e561f...be9 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #3 Skrevet 18. januar 2019 Så det er prøveperiode helt frem til datoen? Ikke 1.januar? TS Anonymkode: 2feb3...48f
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #4 Skrevet 18. januar 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så det er prøveperiode helt frem til datoen? Ikke 1.januar? TS Anonymkode: 2feb3...48f stemmer. Skriv et papir der du skriver adresse til jobben, din adresse, dato, og så overskrift "oppsigelse". Så kan du skrive jeg sier herved opp min stilling hos dere. Så med vennlig hilsen og ditt fulle navn og så signerer du med håndskrift og leverer sjefen Anonymkode: f9b55...0d7
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #5 Skrevet 18. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ønsker å si opp jobben min, der jeg har vært ansatt i 6 måneder den 25.januar. (Er altså i den sjette måneden av prøvetiden min.) Prøvetiden min er på seks måneder. Spørsnålet mitt er om oppsigelsestid teller fra 1. I måneden, eller om det er fra 25. - 25. I mitt tilfelle? Altså fra dato du ble ansatt, til dato du har jobbet der i seks måneder? Usikker på om det er andre regler når du er i prøvetid. For når man er fast ansatt så gjelder det fra 1. Den måneden. Tar også gjerne i mot tips om hvordan jeg sier opp. Hva jeg burde si osv. Skitnervøs! Anonymkode: 2feb3...48f Hva står på kontrakten din? Hvorfor leser du ikke kontrakten din og arbeidsmiljøloven? Loven bør alle kjenne og lære å slå opp i. Grunnleggende for oppsigelse er at den er skriftlig, på papir eller om arbeidsgiver godtar det, på epost. Ikke sms eller via facebook. Anonymkode: f6813...68c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå