Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal en tur til sverige til helga, og lurer på hvordan prisene er der på mat! Hva bør jeg kjøpe?

Skrevet

Prisene er fine

Kjøttvarer som kyllingfilet, pålegg, svin, karbonadedeig osv er billig. Og reinskav ol.

Mel er billig vet jeg.

Kjøper mye te i Sverige for det er mye rimligere enn her hjemme.

Helsekost generelt og fullkornspasta om du skal ha noe sånt.

Mange kjøper ost vet jeg.

Ellers er det jo brus, øl, tobakk og godis :wink:

Skrevet

hvor billig er maten i sverige? Noen priser?

Skrevet

Jeg handler kyllingfilet, ost og te, og så brusbokser da! Og taco-ting... Har ingen priser i hodet, bare vet at disse produktene er billigere.

Kjøper også slike saus-bokser fra kjøledisken, 2 dl saus i en liten "melkekartong". De er kjempegode og enkle, og er greie å fryse hvis de har litt kort holdbarhet.

Gjest gjest1
Skrevet

Eneste jeg ville kjøpt er kyllingfileer (men for all del, ikke velg de billigste). Kjøttdeigen ville jeg ikke tatt imot gratis engang.

Skrevet

Har tidligere også handlet det som er nevnt tidligere her - bortsett fra kjøttdeig, vi kjøper alltid karbondedeig...men da vi var borte sist var mye endret (iallefall på Maxi-mat)...

Taco-ting som tidligere var billigere var ikke så billig lengre...gangen før betalte vi ca 15,- for en pakke med tortilla-lefser, nå var det 17,-...ikke mye, men...

Det samme var det med Twiningste og flere andre ting...

Så man må passe litt mer på enn tidligere...men for all del...man sparer fortsatt en god del :)

Skrevet

Er kjøttdeigen i sverige dårlig eller?

Hvordan er kyllingfileet? I forhold til Norge og vår pris?=

Hva slags te er det som er bra, og billig?

Taco lefser til 15? De er jo billigere her hjemme da jo!

Skrevet
Taco lefser til 15? De er jo billigere her hjemme da jo!

Kommer vel ann på hva slags merke du bruker da... Husker som sagt ikke prisene nå, men jeg har sjekket tidligere og kjøpter stort sett taco-ting i Sverige.

Så vidt jeg kan se er all te billigere, bruker å kjøpe med meg litt av det som ser spennende ut når jeg trenger noe nytt.

Har også køjpt kjøttdeig og karbonadedeig i Sverige flere ganger, og har vært fornøyd.

Skrevet
Er kjøttdeigen i sverige dårlig eller?

Hvordan er kyllingfileet? I forhold til Norge og vår pris?=

Syns kjøttdeigen er helt grei jeg... man må da ha ekstremt sterke smaksløker om man skal klare å merke forskjell på norsk og svensk kjøttdeig.

Kyllingfilèene er helt greie, forskjellige tilbud på de men somregel kan du kjøpe en kilo til 60-70kr.

Ellers pleier jeg å kjøpe kjøttpålegg. Godt utvalg på maximat bl.a.. Roastbiff for eksempel er veldig billig og ganske så god! :)

Kjøper også tyrkisk tykk naturell yoghurt.

Ypperlig i dressinger, til matlaging og desserter!

Under 20kr for en liter! :wink:

Skrevet

Var å handla på mandag:

Kyllingfilet 99,- for 2 kg. (se på innholdet hvor mange % kylling som er brukt for det er litt ymse).

Karbonadedeig (husker ikke hva jeg gav for den) rundt 50,- for kilo kanskje?

Kokt skinke pålegg: 4,90 hg

Te: sun tea de minste pakkene som er i butikken (20 i pakka eller noe sånt) 12,50.

Frossen reinskarv ca 19 for 250 g.

Noe svinefilet i biter. 60,- for kg.

Det var noen priser (fant lappen min :) )

Svinesnitzelene er gode. Hamburgere frossne i rull er også det.

Vet at mel, speltmel, noe vaskepulver, hårfarge også er noe endel kjøper.

Jeg har ikke noe vonst å si om karbonadedeigen fra sverige. Syns den er god :)

Og hvis det er ferskvaredisk der du er og de har ordentlig italiensk spekeskinke så unn deg noen skiver med det også. Halve prisen fra Norge.

Skrevet

Dette handler vi i Sverige:

Karbonadedeig (av svensk kjøtt) ca 45,-/kg

Kyllingfilet ca 50,-/kg

Polarbrød ca 30,-/25stk

Bacon 19,-/3 pk i skiver

Hamburgere 98,-/stor rull

Kyllingvinger (rå og frosne) 15,-/kg

Kalkunfilet ca 50,-/kg

Barnemat på glass ca 8,-/glass

Barnemat (frukt) på glass ca 7,-/glass

Fun Light Icetea 22,-/liter

Fun Light Saft 18,-/liter

Også er jo snop, røyk, snus, svak-øl, sterk-øl, vin, sprit, etc... også rimligere.

Når det gjelder taco-ting, så pleide vi å kjøpe det før - men etter at First Price kom her hjemme, syntes vi ikke det er noe vits... det er jo helt kurante og gode varer. Og enda rimligere enn i Sverige!

GOD TUR TIL HARRY-LAND!

Selvutnevnt HARRY:

Skrevet

Kjøpte forresten også "stockmos" light saft. Fersken og pære. Samme størrelse som fun light omtrent 14,- stk.

Gode var de også :)

Skrevet

Foruten varene andre har nevnt, pleier jeg å kjøpe espressokaffe og "smörgåsgurka".

Skrevet

hvor i sverige er det dere handler? bor i tr.heim jeg og skal til storlien å handle. noen som handler der? HVILKE butikker?

Skrevet

Storlien vet jeg ikke hvor er. Vi handler på Nordby (gamle, det er billigst og de har super, skivet ytrefilet til 109-119,- kg kg) og på en liten butikk mellom Strømstad og Nordby. Ikke kjøp den billige kyllingfileeten i hvite 2 kg poser, den smaker "tilsatt." Jeg synes 2 kg pakken i eske er best. Den er dyrere, (ca kr 159,- eller 179,- tror jeg) men fortsatt halv pris i forhold til hjemme. Og den likner Prior :P

Indrefilet av svin får du til kr 59,- til 99,- per kg. Smågodt fra Godiskungen (CandyKing) fra kr 4,90 tl 6,90. Kroketter og kyllingnuggets er ofte på tilbud om du kjøper to. Kransekakemasse er billigere, dessuten får du hvit masse i butikken også. (Den blå odensen er best, minst sukker) Vaskepulver er billig i store pakninger, OMO ca kr 119,- fo ca 5,6 kg. God tur!

Gjest Anonymous
Skrevet

På Storlien er det så vidt jeg huske bare en matbutikk (Konsum). Åre, som er en times (ca) kjøring lenger unna, er mye koseligere, og de har matbutikker med mye bedre utvalg. Der er det også et Systembolag, hvis dere vil ha fatt i vin etc, samt en skikkelig søt sjokoladefabrikk med nydelig sjokolade :-) .

Skrevet

Vi var og kjøpte kalvestek til bryllupet nå og vi betalte 69,90 for kiloen mens her i norge tar de 159,-.

der hvor vi handlet tok de 99 kr for 3 kilo karbonadedeig

og det er jo KJEMPE BILLIG!!!!!!!!!! :o

ja og selvfølgelig kjøper vi kyllingfilet. Gold Fugl 2 kg til 99 trur jeg vi betaler

Gjest Gjesta
Skrevet
hvor i sverige er det dere handler? bor i tr.heim jeg og skal til storlien å handle. noen som handler der? HVILKE butikker?

På storlien er det bare en butikk -Konsum.

Skrevet

Vi pleier å handle på Nordby. Kjøper kylling, kjøttboller, ytrefilet, div. pålegg, mozzarella (billig!), speltmel (2 kg for 44 svenske, Møllerens i Norge koster 29 for et kilo!). Kjøper også halvlitere med 2,5% cider. Höganäs har også en outlet store på Nordby.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...