Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har tatt NIPT-test i utlandet? Hvor tok du den? Hvilken pakke valgte du og hvor mye kostet den? Hvor mange uker var du på vei når du tok testen?

Anonymkode: 255db...6a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok nifty testen på Scanningklinikken i Ålborg. Jeg var 11 uker på vei og betalte 4300 danske kroner for den.

Anonymkode: 499e4...34c

• Liker 1
Skrevet

Nifty test på cyclus klinikk i København. 4500 danske kroner. Uke 11. Etter mye googling virket nifty som den testen som sjekket flest ting, derfor ble det Danmark istedenfor Sverige. 

Anonymkode: 7db53...8d2

• Liker 1
Skrevet

Nipt test i uke 11 på barnmorskehuset i Gøteborg! Betalte 5000 svenske! Veldig fornøyd med opplevelsen!

Anonymkode: 0636a...60f

• Liker 2
Skrevet

Ultralydklinikken i København, valgte Harmony-testen. Var 11+5 når jeg var nedover og tok den, betalte vel 5800 danske kroner om jeg husker rett.

Anonymkode: f0dce...faa

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor tar dere den i utlandet? Får man ikke ta den i Norge gratis???

Anonymkode: 40387...060

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk ikke det i november da jeg måtte ta den i hvert fall.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel noen kriterier som må oppfylles mtp alder. 

Anonymkode: c7b76...f0e

Skrevet

De begynte så smått å ta NIPT-tester i Trondheim i desember, men kun for de over 38 år og kun dersom de finner avvik på den dårligere KUB-testen først.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De begynte så smått å ta NIPT-tester i Trondheim i desember, men kun for de over 38 år og kun dersom de finner avvik på den dårligere KUB-testen først.

Nettopp. 

Så kun de som er best ruttet økonomisk(jo eldre jo bedre økonomi gjerne), skal ha muligheten til å finne ut om foster er sykt gratis. 

• Liker 4
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ultralydklinikken i København, valgte Harmony-testen. Var 11+5 når jeg var nedover og tok den, betalte vel 5800 danske kroner om jeg husker rett.

Det samme gjorde jeg, betalte 4500 danske og mener det ble ca 6500 norske? 

Anonymkode: 286a0...738

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. 

Så kun de som er best ruttet økonomisk(jo eldre jo bedre økonomi gjerne), skal ha muligheten til å finne ut om foster er sykt gratis. 

For å si det sånn, du kan få et veldig sykt barn selv om både ul og nipt test er helt fin. Det er ingen garanti for at ungen er frisk. 

Anonymkode: cb1a2...fb8

• Liker 2
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å si det sånn, du kan få et veldig sykt barn selv om både ul og nipt test er helt fin. Det er ingen garanti for at ungen er frisk. 

Anonymkode: cb1a2...fb8

Men sjansen for at noe er galt da er utrolig liten.

• Liker 5
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er urettferdig det :( Alle bør få grundig sjekk av barnet i magen. Alle kan få syke barn. Kjenner ei som var 22 når hun fikk en sønn med Downs

Anonymkode: 2bfcf...30d

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er urettferdig det :( Alle bør få grundig sjekk av barnet i magen. Alle kan få syke barn. Kjenner ei som var 22 når hun fikk en sønn med Downs

Det er da bare å ta en tur til Sverige eller Danmark for testing.

Opplysningene som gis til de over 38 i Norge er også svært begrenset sammenlignet med hvilke informasjon som er tilgjengelig. 

Anonymkode: a0b3b...e3d

Skrevet

Opplysningene som gis til de over 38 i Norge er også svært begrenset sammenlignet med hvilke informasjon som er tilgjengelig. 

Jeg fikk vite risiko for kromosomfeil. Downs, Edwards og en til jeg ikke husker navnet på. I feks Sverige kan man få vite mer, blant annet kjønn.

Anonymkode: 86f11...843

Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Det samme gjorde jeg, betalte 4500 danske og mener det ble ca 6500 norske? 

Anonymkode: 286a0...738

https://www.aftenposten.no/reise/valutakalkulator/

Med dagens kurs tilsvarer 4500 danske 5866 norske.

Anonymkode: bce4c...ac2

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man er 22 feks og kanskje er blitt uplanlagt gravid er det ikke alle som har råd til bare å dra til utlandet for å ta alle disse testene. Det er mye annet som må kjøpes til en baby også. Vi så ingenting galt på ultralyd, og vi hadde ikke hatt råd til å dra til danmark om vi hadde gjort det. Vi har kjøpt det meste av babyustyr brukt også. Er man 35+ og har planlagt graviditeten lenge og vært i arbeidslivet i 15 år ligger man ofte litt anderledes til økonomisk. 

Skrevet
På 18.1.2019 den 15.08, AnonymBruker skrev:

Korreksjon, prisen var 4700 danske. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...