Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha middagsselskap til helga. Har tenkt å bruke honningmelon til forrett - men er så lei den gamle tralteren med spekeskinke til. Noen som vet om andre forretter med honningmelon?

Tar selvfølgelig imot tips om andre enkle forretter også - selv uten honningmelon.... liker det bare "så veldig"!!! :wink:

Må kanskje si at jeg skal ha bakt kalkunfilet til hovedrett da... Tilbehøret er ikke klart ennå...

Håper noen kan være til assistanse... :oops:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet om en portugisisk variant - men syns personlig den blir en litt vel søt forrett.

Men enkel og grei er den, ihverfall: En halvert melon per pers. fylles med portvin og spises med skje. :wink:

Skrevet

Jeg lager av og til en salat med vannmelon, som er veldig god som forrett.

- Skjær vannmelon i litt store biter, ha i porsjonsskåler e.l.

- smuldre over litt fetaost

- rist noen pinjekjerner, strø over

- til slutt noen dråper nypresset sitron

Det høres ut som en underlig kombinasjon, men er friskt og kjempegodt. Og så er det jo alltid morsomt å servere noe litt uvanlig. :-)

Jeg har forøvrig sett en lignende oppskrift med honningmelon i stedet for vannmelon, men den husker jeg ikke helt i farta. Dersom du er interessert kan jeg se om jeg finner oppskriften og legge den inn?

Skrevet

Hva med å fylle honningmelonkurver med en god salat.

Her er et eksempel:http://www.tine.no/oppskrift/4001/

Eller min favoritt: fyll "kurven" med gode skalldyr, som ferske reker, krepsehaler, blåskjell, kamskjell eller det man måtte like av havets delikatesser. Kutt f.eks. agurk i terninger, litt mais, cherrytomater i halve, strimlet issalat + melonkuler/biter. Pynt med en krabbeklo og sitronbåt til hver.

Nammenam :sikle:

Her er et annet eksempel med reker:http://www.artoftaste.no/servlet/region?na...S&item=10066062

Skrevet

OJ!!! VANN I MUNNEN! :sikle: :sikle: :sikle:

Takk for gode tips... Nam...nam...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...