Cr@sh Skrevet 6. april 2005 #1 Skrevet 6. april 2005 Jeg skal ha middagsselskap til helga. Har tenkt å bruke honningmelon til forrett - men er så lei den gamle tralteren med spekeskinke til. Noen som vet om andre forretter med honningmelon? Tar selvfølgelig imot tips om andre enkle forretter også - selv uten honningmelon.... liker det bare "så veldig"!!! Må kanskje si at jeg skal ha bakt kalkunfilet til hovedrett da... Tilbehøret er ikke klart ennå... Håper noen kan være til assistanse... :oops:
Gjest piaf Skrevet 6. april 2005 #2 Skrevet 6. april 2005 Jeg vet om en portugisisk variant - men syns personlig den blir en litt vel søt forrett. Men enkel og grei er den, ihverfall: En halvert melon per pers. fylles med portvin og spises med skje.
Nilma Skrevet 6. april 2005 #3 Skrevet 6. april 2005 Jeg lager av og til en salat med vannmelon, som er veldig god som forrett. - Skjær vannmelon i litt store biter, ha i porsjonsskåler e.l. - smuldre over litt fetaost - rist noen pinjekjerner, strø over - til slutt noen dråper nypresset sitron Det høres ut som en underlig kombinasjon, men er friskt og kjempegodt. Og så er det jo alltid morsomt å servere noe litt uvanlig. :-) Jeg har forøvrig sett en lignende oppskrift med honningmelon i stedet for vannmelon, men den husker jeg ikke helt i farta. Dersom du er interessert kan jeg se om jeg finner oppskriften og legge den inn?
NullHull Skrevet 6. april 2005 #4 Skrevet 6. april 2005 Hva med å fylle honningmelonkurver med en god salat. Her er et eksempel:http://www.tine.no/oppskrift/4001/ Eller min favoritt: fyll "kurven" med gode skalldyr, som ferske reker, krepsehaler, blåskjell, kamskjell eller det man måtte like av havets delikatesser. Kutt f.eks. agurk i terninger, litt mais, cherrytomater i halve, strimlet issalat + melonkuler/biter. Pynt med en krabbeklo og sitronbåt til hver. Nammenam Her er et annet eksempel med reker:http://www.artoftaste.no/servlet/region?na...S&item=10066062
Cr@sh Skrevet 6. april 2005 Forfatter #5 Skrevet 6. april 2005 OJ!!! VANN I MUNNEN! :sikle: Takk for gode tips... Nam...nam...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå