Gå til innhold

Møte med kjærestens kurdiske familie - MARERITT!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Møtte akkurat kjæresten min (mann) sin familie for første gang. Jeg har reist ganske langt for å komme hit og det vet familien. Dem er en stor familie og han er kurder. Jeg reiste hit og planen var at jeg skulle være her i to uker med dem, spurte kjæresten om ikke det ble litt lenge og om vi heller kan ta siste uka på hotell, men han insisterte og sa at dette ville gå kjempe fint. Vel, jeg er i et mareritt. Jeg trodde virkelig at dette skulle gå fint og hadde forberedt og gledet meg mye. Jeg kommer inn døren, der sitter det kanskje 7-8 personer, jeg sier hei på språket og smilte, ingen svar, ingen smil, så bare rett ned og ikke på meg. Ble skikkelig lei meg og sjokkert, og ventet på at kjæresten min skulle komme fra bilen. Ville gå bort og hilse på dem slik det er vanlig at man gjør, men det fristet ærlig talt ikke når jeg ble så dårlig mottatt. Endte med at jeg gikk bort til dem, og skulle gi klem på hvert kinn, men de strakk fram hånda (noe som bikke er normalt her, man kysser på hvert kinn og gir kos når man møtes første gang). Dette så jeg på som litt rart, men ikke noe mer enn det. Så var det tid for å spise, og alle de andre spiste sammen og jeg ble satt på et annet rom for å spise alene. Reagerte også på at kjæresten min ikke snakka med meg foran familien, følte meg totalt ignorert rett og slett. 

Fikk beskjed om at jeg kunne få sove, og siden jeg ikke orka mer av det der så gikk jeg å la meg tidlig, en time etter jeg kom. Rommet var iskaldt og rotete. Var seriøst kattepiss i senga. Typen min så jeg ikke noe mer til, men mistenker at dem alle ligger på samme rommet.

Siden typen min er den eneste mannen i familien, kan det være at det er mye sjalusi? Prøver å finne grunner til at de er sånn, og det er det eneste jeg kan komme på.. kultur er det hvertfall ikke, da jeg kjenner kulturen her. Er nødt til å snakke med typen men vil bare høre litt synspunkter. Har dessverre fått helt avsmak på han og hele familien.

Anonymkode: f697d...adc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil egentlig bare hjem nå eller legge meg innpå hotell. Føler meg så lite velkommen. Det er slik at jeg vurderte å dra mens alle sov

• Liker 37
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Reis hjem. 

Anonymkode: 194fe...3c0

Synes du jeg burde gjøre det, eller vente og se om det blir bedre?

• Liker 7
Skrevet

Virker som kulturkræsj. Blir neppe bedre. Du sier du har fått avsmak på kjæresten din og. Reis hjem.

• Liker 29
Skrevet

Jeg hadde tatt inn på hotell (for å gi det en sjans) eller reist hjem. Greit at folk og kulturer er forskjellige, men er du ikke komfortabel så synes jeg du skal gjøre noe med det.

Hva har kjæresten din sagt om familien og kultur/tradisjoner før dere reiste dit? Litt rart ar han synes dette er OK, er det ikke?

• Liker 48
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker som kulturkræsj. Blir neppe bedre. Du sier du har fått avsmak på kjæresten din og. Reis hjem.

Takk for svar, vurderer det virkelig nå.

tar gjerne i mot flere synspunkter.

Skrevet

Dette virket ikke bra, jeg ville i det minste insistert på hotell resten av tiden, til en hadde funnet ut av hva som foregikk, 

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, Faema98 skrev:

Jeg hadde tatt inn på hotell (for å gi det en sjans) eller reist hjem. Greit at folk og kulturer er forskjellige, men er du ikke komfortabel så synes jeg du skal gjøre noe med det.

Hva har kjæresten din sagt om familien og kultur/tradisjoner før dere reiste dit? Litt rart ar han synes dette er OK, er det ikke?

Ja, jeg kan takle mye, er ikke det, men dette er slik at jeg ikke føler meg velkommen, at de ikke er glad for at jeg er på besøk, det lyses tvert igjennom. 

Han har egentlig ikke sagt så mye. Bare at familien er kjempe grei og gleder seg til å se meg. Haha 😂

• Liker 9
Skrevet

Vil bare legge til at jeg er gift med ei Fillipinsk dame og hennes familie kunne ikke få gjort nok for at jeg skulle føle meg velkommen i slekta fra dag en jeg traff foreldrene hennes, dette er også en meget religiøs katolsk familie hvor jeg sov alene på hotell første gangene mens hun sov på det gamle jenterommet hos foreldrene 

• Liker 15
Skrevet
3 minutter siden, Apis skrev:

Vil bare legge til at jeg er gift med ei Fillipinsk dame og hennes familie kunne ikke få gjort nok for at jeg skulle føle meg velkommen i slekta fra dag en jeg traff foreldrene hennes, dette er også en meget religiøs katolsk familie hvor jeg sov alene på hotell første gangene mens hun sov på det gamle jenterommet hos foreldrene 

Synes dette er så rart, fordi jeg har flere venninner som er sammen med menn herfra eller andre land og de har aldri opplevd noe lignende. Så kanskje det bare er noe galt med denne familien, ikke vet jeg..

• Liker 8
Skrevet

Jeg hadde pakket sakene mine og reist hjem mens de andre sov...

Så hadde jeg revurdert hele forholdet

• Liker 41
Skrevet

Herregud sykt.så fælt. Ta inn på hotell - de blir kanskje snurt da? Du må fortelle kjæresten din hva du føler kanskje han ikke «ser» det selv....? 

Anonymkode: 51e95...31d

Skrevet

Han må ha sagt et eller annet som har fått dem til å møte deg så negativt. Herregud, hva slags kjæreste er han når han ikke passer på at du trives og føler deg velkommen? Synes du skal pakke sammen og DRA.

Anonymkode: d1b89...f7f

• Liker 30
Skrevet

Du er altså der i hans families hjemland nå ? Hvor gamle er dere ? 

• Liker 2
Skrevet

Hadde tatt inn på hotell med en gang, og så reist hjem.

Helt utrolig at kjæresten din ikke tar seg bedre av deg. 

Anonymkode: 46663...c86

• Liker 6
Skrevet

Usikker på om det er så lurt å reise på hotell. Ville kanskje bare spilt skuespill resten av ferien også avsluttet forholdet pent og rolig når jeg var hjemme i Norge.

• Liker 14
Skrevet

Du må virkelig prate med kjæresten din, å forvente at dere skal dele rom blir kanskje litt for mye å forlange. Men kattepiss i senga er ikke greit hos noen, virker som om de enten prøver å få deg til å føle deg som et null, eller noe voodoo greier.

eller så har bare de ikke lagt merke til kattepisset selv. Noen familier har det rotete uansett, de setter på en måte standarden ganske lavt, etter en prat med mannen din hvor han sørger for at det blir endring, så kan du prøve å hjelpe litt til hjemme og foreslå å sove på fellesrom med de andre så den eldste i huset får sitt eget rom. Altså av respekt. 

Dra t alene med mannen din og spør han om hva som er akseptert og ikke i dems familie. Vet om flere som lar vær med å kysse/kose foran andre. Det er på en måte normen for dem. Så viktig å ha en dialog.

Anonymkode: a819d...eda

• Liker 8
Skrevet
6 minutter siden, hobbykokken skrev:

Usikker på om det er så lurt å reise på hotell. Ville kanskje bare spilt skuespill resten av ferien også avsluttet forholdet pent og rolig når jeg var hjemme i Norge.

Kan være lurt. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...