Gå til innhold

Hjelp med koldtbord...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen av dere kloke hoder her inne kan hjelpe meg litt? Jeg skal snart bestille koldtbord og har to alternativer jeg skal mikse litt sammen.

Alternativ 1 inneholder: spekeskinke, roastbiff,kokt skinke, kyllingfilet, reke, sjøkreps, røkt laks, glasert laks, eggerøre, rekekabaret, waldorfsalat og potetsalat.

Dette koster 230 pr. person.

Alternativ 2 inneholder: karbonade, roastbiff, svinesteik, kokt skinke,kylling, reke, røkt laks, eggerøre, fiskemousse, fruktsalat og potetsalat. Dette koster 185 pr. person.

Jeg har tenkt å velge alternativ 2, men skal gjøre noen forandringer. Var og snakket med hun som skal lage det, og hun mente f.eks at vi kan bytte kylling med kyllingfilet. Hun mente også at det ikke er noe poeng å ha både svinestek og kokt skinke, kanskje heller byttet en av delene med spekeskinke. Det blir litt dyrere da..

Hva ville dere hatt med på et koldtbord hvis dere skulle valgt mellom det ovenfor? Vi skal ha en varmrett i tilegg og vi skal lage grønn salat og dressing selv også, siden dette ikke er med.... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville valgt alternativ 2 helt klart.

Skrevet

I alternativ 2 ville jeg ha byttet ut fruktsalat med waldorfsalat, spesielt hvis dere skal ha spekeskinke.

Skrevet

Jeg ville hatt en blanding jeg, men det er fordi vi er så utrolig glad i sjømat at jeg ville ikke gå glipp av det.

Også ville jeg byttet kylling med kyllingfilet og tatt med noe spekeskine i stedet for kokt skinke.

Skrevet

Her er hva vi har med på vårt koldtbord.

Koldtbord spesialsydd:

Røkt elgfilet med syltet soppsalat,

helstekt okse indrefilet med potetsalat,

honningglasert svinekam med svisker,

kalkunbryst med Waldorfsalat,

røkelaks med eggerøre,

blåskjell,

krabbe,

reker med skall, sitron, majones,

eggesalat,

avkokt hel ørret med agurksalat og rømme,

marinerte krepsehaler med urtedressing,

tomat- og mozzarellasalat,

frisk salat,

fransk dressing,

brødbord med smør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...