Gå til innhold

Har klødd ene kjønnsleppa sår, hjelper rømme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var ene kjønnsleppa mi, helt der med åpningen, litt rød, hoven og klødde som F. Så jeg klødde med nagla og den ble sår, nå er den rød, hoven og sår, jeg har ikke yoghurt eller noe, men har rømme.. kan det hjelpe og lindre?

Anonymkode: 9eeb1...ec9

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvorfor du klødde, Passgård så du ikke har sopp. Isåfall få det sjekket ut. Men bruk sink salve for såre babyrumper :)

Anonymkode: 55a85...6b8

• Liker 1
Skrevet

Hmm.. kløen kom bare plutselig.. kan sopp komme av feil vaskepulver? Vaska alt undertøyet mitt med omo color og har egentlig merka litt kløe og ubehag etter det :( tro jeg har canesten salve, kan jeg smøre på det?

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet jeg ikke hvorfor du klødde, Passgård så du ikke har sopp. Isåfall få det sjekket ut. Men bruk sink salve for såre babyrumper :)

Jeg fant faktisk en sånn canesten pille med applikator som jeg fikk på resept en gang, gjør det noe om jeg tar den, og ikke har sopp feks? Om det bare er irritert hud?

Skrevet

Da foreslår jeg inotyol salve. Den er virkelig effektiv på såre barneromper + mye mer :)

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fant faktisk en sånn canesten pille med applikator som jeg fikk på resept en gang, gjør det noe om jeg tar den, og ikke har sopp feks? Om det bare er irritert hud?

Jeg ville ventet til såret har grodd for så å ta det etter det. Har ihvertfall gjort det selv når det hendte meg men da brukte jeg salven i tillegg. 

• Liker 2
Skrevet

Om du skal bruke noe du har hjemme så kanskje honning? 

• Liker 1
Skrevet

Kan aloe vera brukes på den delen av kroppen? Aloe vera er kjent for å få sr til å gro raskt

Anonymkode: d4d49...7a3

• Liker 1
Skrevet

Aloe vera er kjent for å få sår til å gro raskt

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ventet til såret har grodd for så å ta det etter det. Har ihvertfall gjort det selv når det hendte meg men da brukte jeg salven i tillegg. 

Jeg har nok formulert meg feil, det har ikke blitt åpent sår, den er bare rød og det svir litt når jeg tar på huden der..

Hm da venter jeg og prøver den salva som ble anbefalt.

Haha er litt redd for å smøre aloe vera der nede, funker det, noen som vet?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nok formulert meg feil, det har ikke blitt åpent sår, den er bare rød og det svir litt når jeg tar på huden der..

KLØE I UNERLIVET 
ALOE VERA 

Aloe vera er en medisinplante med stor nytteverdi. Som brannsalve er gelen høyt skattet, men også ved andre hudirritasjoner. Flere forteller om lindring ved kløe i underlivet når de smører seg med aloe vera gel
https://www.nrk.no/programmer/radio/nitimen/kjerringrad/1862729.html

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tenker sånn skrubbsår lignende sår ikke sant? 

Skrevet

Hvorfor du klør, kan det være flere grunner til. Jeg klør sånn når jeg får herpesutbrudd. Uansett årsak: huden er tørr og trenger beskyttelse. Har du noe matolje i huset? Bruk det.

Unngå alt som tørker ut og irriterer den følsomme huden i underlivet. Honning og aloe vera funker greit på vanlig hud ellers, men ikke i underlivet.

Anonymkode: bed53...58b

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor du klør, kan det være flere grunner til. Jeg klør sånn når jeg får herpesutbrudd. Uansett årsak: huden er tørr og trenger beskyttelse. Har du noe matolje i huset? Bruk det.

Unngå alt som tørker ut og irriterer den følsomme huden i underlivet. Honning og aloe vera funker greit på vanlig hud ellers, men ikke i underlivet.

Hvorfor ikke i aloe vera i underlivet? Er det skadelig?

Skrevet

Mange plages av kløe som fører til sårdannelser, og smerter ved vannlating eller samleie. 

Sår eller sårhet på/ved kjønnsorganene er som oftest et tegn på en infeksjon med sopp, bakterier eller virushttps://www.boots.no/content/sarhet-i-underlivet

Har du canesten salve? Kan den brukes på sår kjønnsleppe?

Skrevet

Matolje ja, det har jeg liggende.

Hm, det er ikke skrubbsår eller åpent sår, det er bare sårt, som i det svir litt når jeg tar på det. Men det har roet seg en hel del nå. Kanskje det går over. 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvorfor ikke i aloe vera i underlivet? Er det skadelig?

Hvis du er generelt veldig senistiv så ja - jeg tåler det ikke på vanlig hud engang. Men kroppen bruker naturlig fett som beskyttelse, og mange hudplager skyldes uttørking pga. for lite fett. En ren og god olje mykner huden og danner en barriere mot skadelige påvirkninger, når huden er beskyttet slik vil den raskt reparere seg selv.

• Liker 1
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dag var ene kjønnsleppa mi, helt der med åpningen, litt rød, hoven og klødde som F. Så jeg klødde med nagla og den ble sår, nå er den rød, hoven og sår, jeg har ikke yoghurt eller noe, men har rømme.. kan det hjelpe og lindre?

Har du noe å rense med? Pyrisept feks, hvis det kan brukes i underlivet? Du kan ha fått bakterier fra neglene som gjør huden sår og irritert

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du noe å rense med? Pyrisept feks, hvis det kan brukes i underlivet? Du kan ha fått bakterier fra neglene som gjør huden sår og irritert

Ja det har jeg, kan prøve det litt, skulle nok ikke brukt nagla på dette.

tuuuuuusen takk for alle tips og responsen!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...