Holly Hobbie Skrevet 6. april 2005 #1 Skrevet 6. april 2005 Familien min har en nydelig hund (se avataren), men det er et lite minus ved ham: han er veldig utaalmodig. det er greit hjemme, naar vi skal gaa paa tur er han oppspilt, men saa fort vi er utenfor porten tier han stille. Paa tur i fjellet, saerlig skitur, bjeffer han utrolig mye, saerlig hvis vi stopper opp. Med en gang vi viser tegn til aa gaa videre blir han oppspilt igjen og bjeffer masse, og bjeffer hver gang noen stopper opp. Det er litt sjenerende naar vi moeter paa folk som gaar i fjellet. Ellers er han lydig, kjaerlig og full av fart. Han er to aar og en blanding mellom border collie og mellomschnauzer. Noen som vet raad? Vi har provd aa si "nei"....det hjelper i kanskje fem sekunder.
Gjest Bhsiltsk Skrevet 6. april 2005 #2 Skrevet 6. april 2005 Slik han ser det, har han oppdratt dere til å begynne å gå når han bjeffer. Hunder gjør sjeldent eller aldri noe uten grunn/motiv, og hans virker soleklart at han vil drive dere videre. Var jeg dere, ville jeg begynt med "Be a tree"-metoden. Han får ikke gå videre før han er stille. Til å begynne med kommer dere kanskje ti meter i løpet av en time, men han skjønner raskt hva som gjør at han får gå videre. (Den samme metoden kan brukes til å få hunden til å slutte å trekke i båndet, men man bør ikke trene på begge deler samtidig. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå