Gå til innhold

flytte-ny barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!, Jeg har to barn, en, begynner på skolen denne år i augost, og den andre er 19 måneder.

Vi kommer til å flytte fordi vi vil gjerne å kjøpe noe, og vi vil å gjøre nå fordi vi ønsker at eldre barn begynner fra første dag i en ny skole. Jeg hørte at det er ikke problem  hvis ny skoleår nærmer seg og man registrere et barn uten mye tid. De må akseptere det.

Men jeg er redd om yngre barn. Hva skjer hvis jeg søke ikke om barnehage plass med nok tid, for eksempel jeg gjøre det i mai eller juni fordi jeg visste ikke hvor skulle vi bo. Må kommune hjelpe å finne noe for ny barnehage år, for begynner i augost.

Vi tenker å flytte litt lang, foskjellig kommune også 

takk for hjelp! :-)

Anonymkode: 9fee6...e88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du søker etter hovedopptaksfristen, så har kommunen ingen plikt til å finne en barnehageplass til deg. Men du kan som regel søke selv om dere ikke har flyttet til kommunen ennå. Kravet pleier å være at dere må ha flyttet til kommunen før barnehageåret begynner. 

Sjekk den aktuelle kommunens hjemmesider, så finner du nok mer informasjon. 

• Liker 1
Skrevet

takk for hjelp, men jeg glemte å si, at vi vet ikke ennå hvor vi skal bo, vi søker på flere steder, men ikke sikker hvor ennå.

så noe idee at hva skjer hvis jeg spørre kommune etter hovedopptaksfristen?, Tror dere at de skal hjelp hvis vi flytter for eksempel 20 eller 30 km fra hvor jeg bor nå?

Anonymkode: 9fee6...e88

Skrevet

Om du får plass etter hovedopptaket avhenger helt av hvilken kommune du flytter til. Noen har ledige bhg plasser mens i andre et det fullt med haug på. Du må rett og lett sjekke for den enkelte kommunen. Hvis du ikke får plass må du vente til noen slutter, men har ikke krav på plass før beste hovedopptak. 

Anonymkode: 4316e...f36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...