Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å ta opp fag og merker at jeg ikke kommer til å greie å få et høyt snitt. Får 2 i matte (aldri greid matte, så 2 er "bra" for meg), ellers ser det ut som det blir 4ere og en 6er (i samfunn). Tipper snittet mitt blir 35... er det håp for meg, kan jeg komme inn på barnevernspedagog? Kan ikke se for meg å studere noe annet. 

Anonymkode: 25f77...865

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står på samordna opptak. Vil tippe du kan komme inn, hvis du velger et sted utenfor storbyene. 

Anonymkode: 48e70...b53

Skrevet

Jeg tror det er for lavt, i 2018 var laveste poengsum i ordinær kvote 42,5 i Alta og Harstad. Men poenggrensen endres jo fra år til år, så et er jo bare å søke og se om du kommer inn. Hvis du har alderspoeng klarer du kanskje å karre deg opp til nødvendig poengsum. 

Anonymkode: 77d37...190

Skrevet

Hvor gammel er du? 

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder på å ta opp fag og merker at jeg ikke kommer til å greie å få et høyt snitt. Får 2 i matte (aldri greid matte, så 2 er "bra" for meg), ellers ser det ut som det blir 4ere og en 6er (i samfunn). Tipper snittet mitt blir 35... er det håp for meg, kan jeg komme inn på barnevernspedagog? Kan ikke se for meg å studere noe annet. 

Anonymkode: 25f77...865

Snitt på 3,5 eller 35 konkurransepoeng? Det er forskjell, i alle fall hvis du er gammel nok til å få alderspoeng. Hvis du har realfag eller språkfag som programfag får du poeng for dette også, og det må tas med i beregningen. 

Poengsummen for å komme inn på barnevern var høyere enn 35 alle steder i fjor. Så vidt jeg kan se fra Samordna opptak var den laveste grensa etter suppleringsopptaket 41,7 i Alta. Poenggrensene endrer seg fra år til år, men for å være sikker på å komme inn ett eller annet sted bør du nok ha en poengsum på minst 43,5.

Samtidig: snittet ditt blir nøyaktig 4 hvis du har 4 i absolutt alle fag unntatt matte og samfunnsfag, OG hvis du får 2 i matte og 6 i samfunnsfag.

Anonymkode: 718ce...4b8

Skrevet

Synes alt under 4,5 er lavt.

Anonymkode: 64da8...f5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...