Christy Skrevet 6. april 2005 #1 Skrevet 6. april 2005 Har laget en stor panne sjokoladekake og tenkte jeg skulle fryse ned en del. Lurer derfor på en ting: Vil det være best å fryse ned uten glasur eller med? Kansje det ikke spiller noen rolle? Tenker da på holbarheten og at den smaker så fersk som mulig..
Gjest Bhsiltsk Skrevet 6. april 2005 #2 Skrevet 6. april 2005 Når jeg har tatt opp frossen sjokoladekake, har glasuren vært hvit. Det hjalp å dyppe en kniv i kokvarmt vann og stryke den over glasuren, men kommer nok til å fryse ned sjokoladekake uten glasur i fremtiden.
tommeline Skrevet 6. april 2005 #3 Skrevet 6. april 2005 Tror ikke det har noe å si for selve kaken om glasuren er tatt på før du fryser den. Men jeg tenker at glasuren er best fersk.
Mona Skrevet 6. april 2005 #4 Skrevet 6. april 2005 Jeg har alltid fryst med glasur, går helt fint det.
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2005 #5 Skrevet 7. april 2005 Glasuren er jo med på å gjøre kaka saftigere. Tar du den på etter frysing blir kaka tørrere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå