Gå til innhold

Katta har sittet fast i naboens rosebusk i nesten et døgn!

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gardskattene jeg har sett har fått mat og fått sove i fjøset. Aldri hørt om no forsikring. Men greit nok om en ska værra fin på det. Var synd med katta di ts😥 Men det gis bort frøktli mange på finn.no 🐈

Anonymkode: 975e8...640

Vi lever i 2019, katter er nå kjæledyr og familiemedlemmer, og ikke kun nyttedyr som fanger rotter og mus, overlatt til seg selv - og med kort levetid.

Og nei, det skal visstnok være vanskelig og FÅ kattunger på Finn. Håper det stemmer

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, Kontormus skrev:

Vi lever i 2019, katter er nå kjæledyr og familiemedlemmer, og ikke kun nyttedyr som fanger rotter og mus, overlatt til seg selv - og med kort levetid.

Og nei, det skal visstnok være vanskelig og FÅ kattunger på Finn. Håper det stemmer

Åja. Må si folk ska gjørra det så komplisert å ha dyr atte fy. Gamlekatta på garn blei 19 år før'n tok si siste rotte og takket for seg. Skulle vel kjørt'n på gamlehjem.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åja. Må si folk ska gjørra det så komplisert å ha dyr atte fy. Gamlekatta på garn blei 19 år før'n tok si siste rotte og takket for seg. Skulle vel kjørt'n på gamlehjem.

Nei, er ikke så komplisert. Trenger bare ta litt ansvar for dem så er alle fornøyde

Skrevet
På 18.1.2019 den 17.11, Wilmus skrev:

Takk for gode ønsker❤️ Det ble en trist dag i dag, da det hadde gått koldbrann i halen. En oprasjon ville blitt veldig kostbar, og det er ikke sikkert at det hadde vært nok til å redde henne. Hun ble avlivet hos veterinæren i dag, og savnet er stort... Forferdelig å miste en man har så kjær til noe så simpelt som en busk😢

❤️❤️❤️

Anonymkode: 6a412...e55

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Kontormus skrev:

... og helvetes manglende forsikring! 

Var det nødvendig akkurat nå?

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det nødvendig akkurat nå?

Etterpåklokskap? Nei, hjelper vel ikke katten nå. Men ser ikke helt feilen med å påpeke nytten av å være forutseende.

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Kontormus skrev:

Etterpåklokskap? Nei, hjelper vel ikke katten nå. Men ser ikke helt feilen med å påpeke nytten av å være forutseende.

Men altså, katter er jo dyr. Om man skal flæske ut med summer som man kan kjøpe sæ ny bruktbil me hver gang ei katte blir skada er det bare millinærer som kan ha dem! Og dem har vel ikke rottefaen som trengs å kverkes ta katta lell.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men altså, katter er jo dyr. Om man skal flæske ut med summer som man kan kjøpe sæ ny bruktbil me hver gang ei katte blir skada er det bare millinærer som kan ha dem! Og dem har vel ikke rottefaen som trengs å kverkes ta katta lell.

Du, hvis du vil diskutere bil, så finn Bil- og trafikkforumet, eller noe sånt.

Det koster omtrent 3000 kr årlig og forsikre katt. Da trenger en ikke være millionær for at de skal få operasjon hvis de trenger

• Liker 2
Skrevet
På 18.1.2019 den 17.11, Wilmus skrev:

Takk for gode ønsker❤️ Det ble en trist dag i dag, da det hadde gått koldbrann i halen. En oprasjon ville blitt veldig kostbar, og det er ikke sikkert at det hadde vært nok til å redde henne. Hun ble avlivet hos veterinæren i dag, og savnet er stort... Forferdelig å miste en man har så kjær til noe så simpelt som en busk😢

❤️

Anonymkode: 2b03d...ec0

• Liker 1
Skrevet

Hvordan fikk det blitt koldbrann så raskt? Trodde det var noe som kom over litt tid...

Anonymkode: 572ff...12f

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for å ha avlivet katten fordi du ikke hadde råd til en stor operasjon med heller usikkert utfall. En amputasjon er et stort inngrep og når katten var så skadet er det langt fra sikkert at hun ville ha fått et godt liv videre så alt i alt tror jeg det beste for katten på sikt var å få slippe selv om den utløsende årsaken i dette tilfellet var penger.

Og generelt har kanskje har ikke forsikringene bare ført godt med seg siden dyr ofte må gjennom store og kompliserte inngrep og omfattende medisinsk behandling fordi man nå både kan utføre dem og betale for dem. Som dyreeier gjennom flere tiår ser jeg at dette ofte strengt tatt er til mer glede for eierne og bankkontoen til veterinærene enn for dyrene. 

• Liker 9
Skrevet

Kondolerer! 

Du burde hatt forsikring! 

• Liker 2
Skrevet
26 minutter siden, Kontormus skrev:

Du, hvis du vil diskutere bil, så finn Bil- og trafikkforumet, eller noe sånt.

Det koster omtrent 3000 kr årlig og forsikre katt. Da trenger en ikke være millionær for at de skal få operasjon hvis de trenger

Jeg betaler 1500 pr år på forsikring, det er det virkelig verdt. Så slipper man å avlive fordi man ikke har råd til å hjelpe. 

Anonymkode: 4f640...5da

Skrevet

Ts har mistet en kjær venn og så maser folk om masse annet. Det er en tid og sted for alt.

Her er det tid for medfølelse! Ts er vel lei seg nok som det er ! 

Diskuter biler og forsikring ett annet sted.

Til  Wilmus: ❤️ Beklager sorgen. ❤️

Anonymkode: abcea...c30

• Liker 7
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg betaler 1500 pr år på forsikring, det er det virkelig verdt. Så slipper man å avlive fordi man ikke har råd til å hjelpe. 

Anonymkode: 4f640...5da

Ja, det kan sikkert stemme. Jeg har to, og da blir det 3000 😉

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts har mistet en kjær venn og så maser folk om masse annet. Det er en tid og sted for alt.

Her er det tid for medfølelse! Ts er vel lei seg nok som det er ! 

Diskuter biler og forsikring ett annet sted.

Til  Wilmus: ❤️ Beklager sorgen. ❤️

Anonymkode: abcea...c30

Det hjelper ikke å ta det opp når det IKKE er behov for forsikring. 

Men har vondt av TS som måtte oppleve dette.

• Liker 1
Skrevet

TS ❤️ Så trist å miste katten! Vi mistet selv den ene av våre i sommer, i påkjørsel. Det er veldig trist. Føler med deg. 

Anonymkode: 16b02...53d

Skrevet
1 time siden, Kontormus skrev:

Katter er levende vesener, skjønner lite av din sammenligning med biler. Men å bruke 200-300 kr pr måned på forsikring har alle råd til. Så slipper en å måtte avlive dyret en er glad i fordi en er blakk

Du har helt sikkert rett. Og dette kommer jeg helt åpenbart å lære av til neste gang. Jeg har 2 hunder som er forsikret, og jeg vurderte det til pusen og, men syntes prisen var hinsides i forhold til hundene og la det på hylla. Korse gikk jo aldri lenger enn til naboen. Det angrer jeg selvsagt bittert på nå. Men please, når noen åpenbart er skikkelig lei seg, og allerede full av skyldfølelse..er det virkelig nødvendig å komme med pekefingeren med en gang...? 

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, Wilmus skrev:

Du har helt sikkert rett. Og dette kommer jeg helt åpenbart å lære av til neste gang. Jeg har 2 hunder som er forsikret, og jeg vurderte det til pusen og, men syntes prisen var hinsides i forhold til hundene og la det på hylla. Korse gikk jo aldri lenger enn til naboen. Det angrer jeg selvsagt bittert på nå. Men please, når noen åpenbart er skikkelig lei seg, og allerede full av skyldfølelse..er det virkelig nødvendig å komme med pekefingeren med en gang...? 

Vel, nå skrev du "helvetes ditt og datt". Min umiddelbare tanke var "helvetes forsikring som du ikke har", for DET hadde hjulpet, ikke nødvendigvis spart penger på bilen og annet. Så du trenger ikke arrestere meg, når du var den som tok et dårlig valg.

Men at katt er dyrt å forsikre i forhold til hunder har jeg aldri hørt før

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg skrev helvetes ditt og datt, i frustrasjon og sorg fordi jeg skulle ønske ting var annerledes, og du bare måtte hive på en kubbe til på bålet. Takk for tipset. Er ikke meningen å arrestere noen elller starte en krangel. Jeg ville egentlig bare advare katteeiere som savner katten sin om rosebusker, for det hadde jeg ikke sett for meg at skulle være en fare for liv. (Og NEI, jeg klandrer ikke naboene for å ha roser i hagen.)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...