Gå til innhold

Resirkulerer du?  

1. 1. Resirkulerer du?

• Ja, alt og alltid
      9
    • Ja, men er ikke alltid like flink
      12
    • Nei, jeg gjør ikke det - men kunne godt tenkt meg å gjort det
      1
    • Nei, det gidder jeg ikke
      1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er dere flinke til å resirkulere? Jeg tenker da på glass, metall, papir, papp, etc.

Jeg vil vel påstå at jeg er blitt ganske flink etter hvert - ser det på søppeldunken, som ikke er så stapp full som den til tider var før.

Vi leverer glass og metall i beholdere ved butikken og resirkulerer papp og papir i eget husholdningsstativ som blir hentet hver 3. uke eller lignende.

Er dere flinke?

Videoannonse
Annonse
Gjest Violetta
Skrevet

Jeg gjør det, i hvert fall med papir siden det er egen dunk for det. Og matavfall.

Når det gjelder plast, glass og metall ol. er jeg ikke så flink, har ikke bil, og har ikke lyst til å dra med meg søppel på bussen. Det er for langt å gå til miljøstasjon herfra.

Skrevet

Vi er kjempeflinke, og resirkulerer alt vi kan. Mannen surmuler litt fordi vi kjøper vitaminer i plastbeholdere som ikke kan resirkuleres, det er nemlig ikke mulighet for resirkulering av plast her vi bor. Det skal visst bli det om ikke så lenge, så det blir bra. Man kan jo ikke overlate til de neste generasjoner en natur som er begravet i søppelhauger!

Skrevet

Vi resirkulerer papir/papp, glass, metall og plast - synes det er veldig greit - men det blir jo mange sekker å ha stående - spesielt siden papir og plast bare hentes ca en gang pr. måned .. glass og metall må vi kvitte oss med selv - og desverre er dunkene veldig ofte fulle - men det tyder kanskje på at folk er flinke...

Gjest lilletroll
Skrevet

Stort sett flink med papp, men der stopper det også.

Skrevet

Vi resirkulerer papir, papp, glass og metall. Jeg fikk bestilt en større papirdunk for en stund tilbake siden den vi hadde ble for liten for to husstander.

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi resirkulerer papp/papir til dunken er full,...(huseier vil ikke ha større). Glassflasker som ikke kan pantes går også til resirkulering.

Metall har jeg ikke vært noe flink med,...fordi vi så sjelden går forbi de beholderne, og når vi gjør det så er det glemt,..

Prøver å resirkulere mat.

Gjest ~Bridezillah-killah~
Skrevet

Jeg resirkulerer som best jeg kan, men ønsker meg en fornuftig returordning for plast. :-(

Hører du det Suzy??!!

Skrevet

Vi resirkulerer papp/papir, matavfall og det meste av glass og papir. Når det kommer ordning om plastretur til neste år (er i alle fall meningen) blir det stor reduksjon av restavfall :P

Skrevet

Vi er så heldige at vi kan levere matavfall, papir, glass&metall og plast i stativet vårt, sammen med restavfall selvfølgelig. Så vi resirkulerer det som kan resirkuleres.

Merker at jeg har blitt flinkere nå som plast, mat og glass&metall også blir samlet opp rett utenfor døren min, der jeg bodde før gikk slike ting ofte i restavfallet fordi jeg ikke "orket" reise og levere det...

Gjest Sesselja
Skrevet

Vi resirkulerer alt som kan resirkuleres, utenom matavfall. Hadde vi hatt anledning til å ha kompost, ville vi resirkulert det også. Da hadde det knapt vært noe søppel fra denne husholdningen.

En ting er å lever gjenstander inn for resirkulering, men hva med å bruke resirkulerte produkter? Passer dere på å fullføre syklusen ved for eksempel å kjøpe resirkulert papir etc?

Gjest Anonymous
Skrevet

En ting er å lever gjenstander inn for resirkulering, men hva med å bruke resirkulerte produkter? Passer dere på å fullføre syklusen ved for eksempel å kjøpe resirkulert papir etc?

Jeg printer svært lite hjemme, og trenger ikke kjøpe resirkulert papir, da jeg bruker baksidene av overflødige kopier som kladde/notatpapir.

Her jeg bor er det dårlig med plastretur, men av og til stikker jeg innom Statoil og kaster div. plast der av lik type som det de tar imot (de har jo returordning for tomme spylevæskekanner. Applaus til Statoil!)

Gjest Sesselja
Skrevet

Jeg printer svært lite hjemme, og trenger ikke kjøpe resirkulert papir, da jeg bruker baksidene av overflødige kopier som kladde/notatpapir.

Hva med dopapir? Du går vel på do?

Skrevet

Vi resirkulerer alt som kan resirkuleres her vi bor, dvs plast, glass, metall og papir.

Gjest gjest1
Skrevet

Oslo sentrum er nok det stedet hvor det er minst resirkulering :( Her kan man bare resirkulere papir, og metall/glass. Resten må bli restavfall, det er fryktelig synd!

Hjemme hos mine foreldre resirkulerer de mat, papir, plast og mye annet :) Dumt at Oslo kommune ikke prioriterer dette.

Skrevet

Vi resirkulerer plast og papir. Glass og metall blir for tungvint, vi har ikke bil og det er laangt å gå til nermeste resirkuleringsstasjon.

Er det flere enn meg som irriterer seg over juice- og melkekartonger med plastkorker. Jeg syns disse er upraktiske, spesielt 1,5l kartonger, det hender at disse går rett i søpla :oops: .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...