AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #1 Skrevet 17. januar 2019 Hvis man f.eks. har et barn som er veldig kresent og man er usikker på om barnet får i seg nok vitaminer og næringsstoffer, kan man bli henvist videre av helsestasjonen da? Har aldri hørt om noe eget tilbud til familier som sliter med å få i barna nok mat/ kresne barn eller tettere oppfølging i forhold til kosthold enn det helsestasjonen har. Det er sikkert behov for et slikt tilbud. Er det helsestasjonen som gir all rådgivning ang. kostplaner og råd til familier med kresne barn? (Og andre utfordringer som gjelder spising og kosthold). Finnes det noe på det private markedet? Anonymkode: 66ff1...83f
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #2 Skrevet 17. januar 2019 Jeg har aldri fått noe som helst oppfølging noen steder, har tatt det opp med helsestasjon flere ganger. Så lenge han spiser noe er det ikke noe problem i følge de. Min eldste sønn har vært vanskelig(matvegring) i matveien helt fra han var baby, nå er han 10 år Var hos lege i høst i forbindelse med henvisning til Bup(mistanke om Adhd/add) og da ble det tatt prøver med tanke på dårlig kosthold, men det var det, legen virket heller ikke særlig interessert i å ta tak i matvegringen, mulig han tenkte det var noe Bup kunne ta tak i, nå ble det avslag der da, så vi står på stedet hvil. Jeg hørte ordet særspiser her i høst og da ble det langt lettere å finne informasjon på nettet hvertfall, men noe behandlingstilbud finnes ikke i særlig grad tror jeg. Anonymkode: 04318...3d7
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #3 Skrevet 17. januar 2019 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis man f.eks. har et barn som er veldig kresent og man er usikker på om barnet får i seg nok vitaminer og næringsstoffer, kan man bli henvist videre av helsestasjonen da? Har aldri hørt om noe eget tilbud til familier som sliter med å få i barna nok mat/ kresne barn eller tettere oppfølging i forhold til kosthold enn det helsestasjonen har. Det er sikkert behov for et slikt tilbud. Er det helsestasjonen som gir all rådgivning ang. kostplaner og råd til familier med kresne barn? (Og andre utfordringer som gjelder spising og kosthold). Finnes det noe på det private markedet? Anonymkode: 66ff1...83f Da går du via fastlege, tar blodprøver og hvis det anses som nødvendig kan fastlege henvise ditt barn for oppfølging av ernæringsfysiolog eller i værste fall spiseteam. Anonymkode: b5bfb...cd9 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #4 Skrevet 17. januar 2019 Her står det generelt om tilbudet som finnes i flere kommuner i norge. Det er relativt "nytt"..Nasjonal kompetansetjeneste for habilitering av barn med spise- og ernæringsvansker Søk på spiseteam så kan du lese om ditt lokale tilbud. All henvisning går via lege. Anonymkode: b5bfb...cd9
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #5 Skrevet 17. januar 2019 Vi går til fastlegen. Tar blodprøver med jevne mellomrom og får beskjed om hvilke kosttilskudd han må ta. Anonymkode: 5d883...7f0
bettsa Skrevet 17. januar 2019 #6 Skrevet 17. januar 2019 Har også en sønn som er veldig kresen. Er veldig slitsomt. Blir ikke dette bedre må jeg ta kontakt med lege. Har et eldre barn som spiser det meste og smaker på alt så det er en stor overgang til han yngste.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #7 Skrevet 17. januar 2019 Takk for alle tipsene fra dere over! Da skal jeg søke litt mer på nettet ang. spiseteam. TS Anonymkode: 66ff1...83f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå