Gå til innhold

Finnes det et tilbud til familier med kresne barn/ utfordringer med kosthold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man f.eks. har et barn som er veldig kresent og man er usikker på om barnet får i seg nok vitaminer og næringsstoffer, kan man bli henvist videre av helsestasjonen da? 

Har aldri hørt om noe eget tilbud til familier som sliter med å få i barna nok mat/ kresne barn eller tettere oppfølging i forhold til kosthold enn det helsestasjonen har. Det er sikkert behov for et slikt tilbud. Er det helsestasjonen som gir all rådgivning ang. kostplaner og råd til familier med kresne barn? (Og andre utfordringer som gjelder spising og kosthold). 

Finnes det noe på det private markedet? 

Anonymkode: 66ff1...83f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri fått noe som helst oppfølging noen steder, har tatt det opp med helsestasjon flere ganger. Så lenge han spiser noe er det ikke noe problem i følge de. Min eldste sønn har vært vanskelig(matvegring) i matveien helt fra han var baby, nå er han 10 år

Var hos lege i høst i forbindelse med henvisning til Bup(mistanke om Adhd/add) og da ble det tatt prøver med tanke på dårlig kosthold, men det var det, legen virket heller ikke særlig interessert i å ta tak i matvegringen, mulig han tenkte det var noe Bup kunne ta tak i, nå ble det avslag der da, så vi står på stedet hvil.

Jeg hørte ordet særspiser her i høst og da ble det langt lettere å finne informasjon på nettet hvertfall, men noe behandlingstilbud finnes ikke i særlig grad tror jeg.

Anonymkode: 04318...3d7

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man f.eks. har et barn som er veldig kresent og man er usikker på om barnet får i seg nok vitaminer og næringsstoffer, kan man bli henvist videre av helsestasjonen da? 

Har aldri hørt om noe eget tilbud til familier som sliter med å få i barna nok mat/ kresne barn eller tettere oppfølging i forhold til kosthold enn det helsestasjonen har. Det er sikkert behov for et slikt tilbud. Er det helsestasjonen som gir all rådgivning ang. kostplaner og råd til familier med kresne barn? (Og andre utfordringer som gjelder spising og kosthold). 

Finnes det noe på det private markedet? 

Da går du via fastlege, tar blodprøver og hvis det anses som nødvendig kan fastlege henvise ditt barn for oppfølging av ernæringsfysiolog eller i værste fall spiseteam.

Anonymkode: b5bfb...cd9

• Liker 1
Skrevet

Vi går til fastlegen. Tar blodprøver med jevne mellomrom og får beskjed om hvilke kosttilskudd han må ta.

Anonymkode: 5d883...7f0

Skrevet

Har også en sønn som er veldig kresen. Er veldig slitsomt.  Blir ikke dette bedre må jeg ta kontakt med lege. Har et eldre barn som spiser det meste og smaker på alt så det er en stor overgang til han yngste. 

Skrevet

Takk for alle tipsene fra dere over! Da skal jeg søke litt mer på nettet ang. spiseteam.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...