Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gumbo
Skrevet

De siste månedene har min samboer begynt å snakke til meg på en annen måte enn tidligere. Han er ofte sarkastisk og av og til spydig. Jeg hørte tidlig at han snakket til sin mor på den måten men nå er det altså meg. Vi har det ganske slitsomt med to små barn mye jobb osv. Vi har alltid hatt en del krangler da vi begge er ganske sta, men dette er annerledes. Jeg har snakket med han om det men han sier alltid at det er jeg som oppfatter ting feil, nekter for at han er sarkastisk og later som han ikke skjønner noen ting. Dette går veldig inn på meg. Merker at jeg blir litt redd for å gjøre ting feil osv. Han har vært utro en gang tidligere og da forandret han seg også før han fortalte meg deg. Han var mye sint på meg, akkurat som det var min skyld. Nå blir jeg i tvil om det kan være noe slikt igjen. Noen som har noen meninger?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Etterhvert lærer man seg at magefølelsen skummelt ofte stemmer. Det du beskriver er et av de typiske tegnene på at noe er galt. Siden han har gjort det før, er det jo ganske sannsynlig at han nå har gjort det igjen.

Jeg tror jeg ville spurt ham rett ut, jeg. Og så lagt merke til hvordan han oppførte seg. Det går jo an å se på øynene til et menneske om de lyver eller ikke.

Folk flest vil se til venstre når de finner på ting, og til høyre når de husker.

Gjest Violetta
Skrevet

Om han ikke tar deg på alvor, viser du ham kanskje ikke at du virkelig tar deg nær av det? Kanskje du ikke sier fra klart nok?

Du må ikke finne deg i det. Om så er så snakk med et familirådgivningskontor, for barnas del.

Men det trenger jo ikke være utroskap som du nevner, det kan være noe vanskelig han opplever for tiden, som han synes det er vanskelig å dele med deg.

Gjest Bhsiltsk
Skrevet
Om han ikke tar deg på alvor' date=' viser du ham kanskje ikke at du virkelig tar deg nær av det? Kanskje du ikke sier fra klart nok?[/quote']

Jada, klart det er hennes feil...

Gjest Violetta
Skrevet

Hvorfor svarer du meg spydig? :roll:

Jeg har da ikke sagt at det er hennes feil! Jeg vet bare at menn kan ha vanskelig for å skjønne ting som ikke blir sagt fra tydelig nok! :roll:

Gjest Porselen
Skrevet

Ofte skjønner ikke menn det om det blir sagt tydelig heller, for det har noe med hvordan de tolker det som blir sagt.

Min første samboer var en storsjarmør av rang, han har til dags dato ikke klart å være trofast mot en eneste av sine damer. Men nå er det heldigvis ikke mitt problem lenger.

Jeg gjenkjente tegnene på at han var utro med at han begynte å si ting som "du burde prøve å bleke håret ditt", "hvorfor har ikke du rødt hår"..... og hvorfor ikke ditt eller datt........ da visste jeg hva som var i emningen.

I mitt tilfelle var det ikke barn med i bildet og jeg flyttet derfor ut.

Jeg håper for ditt tilfelles skyld at du har tolket signalene feil denne gangen.

Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Jeg har da ikke sagt at det er hennes feil! Jeg vet bare at menn kan ha vanskelig for å skjønne ting som ikke blir sagt fra tydelig nok! :roll:

"Jeg har snakket med han om det men han sier alltid at det er jeg som oppfatter ting feil, nekter for at han er sarkastisk og later som han ikke skjønner noen ting. "

Han har forstått hva hun sier.

Når du spør "Om han ikke tar deg på alvor, viser du ham kanskje ikke at du virkelig tar deg nær av det? Kanskje du ikke sier fra klart nok? " indikerer du ganske tydelig at det er HUN som ikke har gjort jobben sin med å forklare.

Gjest Anonymous
Skrevet

Du må vite at man aldri må gå inn for å forsøke å se helheten i situasjonen, men kaste råd ut kjappest mulig, og forsvare dem, hvis andre ønsker å reflektere rundt det hele.. ;) Velkom tu kg.

Trådstarter, jeg skal gi deg to standardiserte kg-svar:

1. Vvis den hjerterå mannen din denne tråden, og

2. Dump ham!

Men seriøst.

Det virker som om noe stresser ham, siden han svarer deg brysk og sarkastisk. Det må ikke være noe rav ruskende galt, men noen problemer har dere nok med kommunikasjonen, og noe tynger ham nok, hvis han faktisk svarer slikt. Det kan være noe som har skjedd før, det kan være stress på jobben, det kan være ønsker om å være fri, det kan være at kranglingen og staheten til dere begger også sliter ham ut, og at et mentalt beger har rent over. Det kan være mye, men ikke gå rundt og se etter løsningen i hvor han titter når han prater, men prat med ham!

Gjest Violetta
Skrevet

Gjest: Fantastisk svar. :klappe:

Leyla: Hvordan kan du i løpet av noen få korte setninger avgjøre at denne mannen har forstått hva trådstarter har sagt? Vet du det? Kjenner du disse to?

Er det ikke temmelig drøyt å nærmest oppfordre henne til å flytte fra ham utifra et par innlegg her inne? :hår:

Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Er det ikke temmelig drøyt å nærmest oppfordre henne til å flytte fra ham utifra et par innlegg her inne? :hår:

What? Hvor gjør jeg det?

Skrevet

Jeg tenker ikke automatisk utroskap når jeg leser dette.

Men har han møtt veggen i forholdet?Og er litt redd for å si det?

Det er nok av dem som er for feig til å si det rett ut,men at de er "flinkere" med å bare vise det.

Jeg håper det er feil det jeg tenker.

Lykke til med å finne ut av tingene,håper det ordner seg.

Gjest seroxata
Skrevet

hmm, noe er jo tydeligvis ikke som det skal, men det kan være mye som plager han.. trenger ikke engang ha noe med deg å gjøre!Men du bør iallefall konfrontere han med hvordan du føler det! Kanskje ikke lett, men det gir nok best resultater...

lykke til iallefall:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...