Wonders Skrevet 17. januar 2019 #21 Del Skrevet 17. januar 2019 For alle andre som ikke har frikort, som fikk litt sjokk nå, som jeg gjorde: arbeidsgiver henter skattekort. https://www.skatteetaten.no/person/skatt/skattekort/bestille-endre/?gclid=Cj0KCQiA7IDiBRCLARIsABIPohgJ1Y9uwbAcUSjxdyPS3egXcICjA_4UTLa2Wq10R2pbv2xAoAbzZrMaAmljEALw_wcB Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #22 Del Skrevet 17. januar 2019 Disse pengene kan du bare glemme, dessverre. De er «tapt» frem til oppgjøret neste år. Anonymkode: 3038d...6ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 17. januar 2019 #23 Del Skrevet 17. januar 2019 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tviler på at arbeidsgiveren har betalt pengene til skatteetaten allerede. Fristen er ikke før om en god stund, så hvis arbeidsgiveren ikke vil kjøre en korrigeringsoppgave på dette så er det fordi de er vrange. Anonymkode: e944b...4ab Om det er betalt: Skattetrekket går til kemneren, kommunekassereren. Arbeidsgiver må be om frigivelse av skattetrekkskonto fra dem. Gjøres via nettet på noen timer bare. Og de må sende inn korrigert a-melding i altinn. Denne meldingen er det Skatteetaten skal hjelpe til med. Penger = Kemner Papirer = Skatteetaten Endret 17. januar 2019 av Wonders Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #24 Del Skrevet 17. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Tviler på at arbeidsgiveren har betalt pengene til skatteetaten allerede. Fristen er ikke før om en god stund, så hvis arbeidsgiveren ikke vil kjøre en korrigeringsoppgave på dette så er det fordi de er vrange. Anonymkode: e944b...4ab I mellomtiden skal pengene stå på en sperret konto for skattetrekk, så det hjelper ikke noe. Anonymkode: 6b0b9...5bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 17. januar 2019 #25 Del Skrevet 17. januar 2019 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: I mellomtiden skal pengene stå på en sperret konto for skattetrekk, så det hjelper ikke noe. Anonymkode: 6b0b9...5bf Ja, som jeg skrev, de må be om en frigivelse av skattetrekkskonto hos kemneren i sin kommune. Egene skjema på nett pr. kommune i Norge. 💵💶 Endret 17. januar 2019 av Wonders Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #26 Del Skrevet 17. januar 2019 Korreksjon av feil trukket skatt ER FAKTISK lovlig. Så regnskapsfører bør oppdatere seg på regelverket og ordne dette for deg, med forskudd nå! Anonymkode: 1d0e2...543 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #27 Del Skrevet 17. januar 2019 10 minutter siden, Wonders skrev: For alle andre som ikke har frikort, som fikk litt sjokk nå, som jeg gjorde: arbeidsgiver henter skattekort. https://www.skatteetaten.no/person/skatt/skattekort/bestille-endre/?gclid=Cj0KCQiA7IDiBRCLARIsABIPohgJ1Y9uwbAcUSjxdyPS3egXcICjA_4UTLa2Wq10R2pbv2xAoAbzZrMaAmljEALw_wcB Arbeidsgiver må gjøre noe for å hente skattekortet. Det skjer ikke av seg selv! Anonymkode: 1d0e2...543 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #28 Del Skrevet 17. januar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: I mellomtiden skal pengene stå på en sperret konto for skattetrekk, så det hjelper ikke noe. Anonymkode: 6b0b9...5bf Jo, det hjelper masse. Korreksjonen kjøres via amelding og beløpet til skattetrekkskonto justeres neste periode. Egentlig veldig enkelt. Anonymkode: 1d0e2...543 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #29 Del Skrevet 17. januar 2019 Herregud så mange uten kunnskap som uttaler seg her altså. Anonymkode: 1d0e2...543 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 17. januar 2019 #30 Del Skrevet 17. januar 2019 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Arbeidsgiver må gjøre noe for å hente skattekortet. Det skjer ikke av seg selv! Anonymkode: 1d0e2...543 Stemmer, det var det jeg skrev, lenket til og tok printscreen av. Har man vanlig skattekort så henter arbeidsgiveren det fra altinn. Endret 17. januar 2019 av Wonders Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #31 Del Skrevet 17. januar 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Korreksjon av feil trukket skatt ER FAKTISK lovlig. Så regnskapsfører bør oppdatere seg på regelverket og ordne dette for deg, med forskudd nå! Anonymkode: 1d0e2...543 Problemet er imidlertid at det ikke er trukket feil skatt. Skatten er derimot trukket ihht. skattekortet, noe arbeidsgiver plikter å gjøre. Anonymkode: e5d0c...dc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #32 Del Skrevet 17. januar 2019 47 minutter siden, Wonders skrev: For alle andre som ikke har frikort, som fikk litt sjokk nå, som jeg gjorde: arbeidsgiver henter skattekort. https://www.skatteetaten.no/person/skatt/skattekort/bestille-endre/?gclid=Cj0KCQiA7IDiBRCLARIsABIPohgJ1Y9uwbAcUSjxdyPS3egXcICjA_4UTLa2Wq10R2pbv2xAoAbzZrMaAmljEALw_wcB Sjokk? Anonymkode: 91f86...3c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #33 Del Skrevet 17. januar 2019 50 minutter siden, Wonders skrev: For alle andre som ikke har frikort, som fikk litt sjokk nå, som jeg gjorde: arbeidsgiver henter skattekort. https://www.skatteetaten.no/person/skatt/skattekort/bestille-endre/?gclid=Cj0KCQiA7IDiBRCLARIsABIPohgJ1Y9uwbAcUSjxdyPS3egXcICjA_4UTLa2Wq10R2pbv2xAoAbzZrMaAmljEALw_wcB Sjokk? For hva? Anonymkode: 55a05...efe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #34 Del Skrevet 17. januar 2019 Bare å glede seg til juni 2020! Da får du dem tilbake🙂 Anonymkode: 86eb9...d54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wildfig Skrevet 17. januar 2019 #35 Del Skrevet 17. januar 2019 Regnskapsfører har jo bare kjørt lønn, og fått de opplysningene ut fra systemet. Vedkommende burde kanskje tatt kontakt når det blir trukket 50%, men nå vet jeg ikke hvor ofte dette skjer. Er heller ikke alle lønnssystem der man kan korrigere på en allerede avsluttet periode, ei heller korrigere i ettertid når feilen beror på lønnsmottaker. Surt, men en erfaring rikere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 18. januar 2019 #36 Del Skrevet 18. januar 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Sjokk? Anonymkode: 91f86...3c5 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Sjokk? For hva? Anonymkode: 55a05...efe Jeg leste overskriften, skum-leste Ts sitt innlegg og alle svarene under. I de sekundene det tok meg å lese alt grundig på nytt, Google info og bli betrygget, så var jeg i litt sjokk-tilstand. Dette gjelder frikort-regler. Og da faller jeg ikke inn under dem. Så jeg trenger ikke bekymre meg. Huff. Om bare overskriftene på KG var mer beskrivende. Og folk ikke synset så mye , og heller kilde-sjekket oftere så kanskje det ville blitt mer nyanserte tråder her. Beklager utblåsningen. Mener ikke ta over tråden din, TS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå