AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #1 Skrevet 17. januar 2019 Spørsmålet er som tittelen sier; når kan babyen få vann rett fra springen? Hun er snart 4mnd og jeg ser flere i termingruppen har fått høre fra HS at de nå kan gjøre det, mens det er noen der som sier de har fått beskjed om at de kan gi når babyen er 6mnd.. Anonymkode: 43a9f...55b
Blingblingtahei Skrevet 17. januar 2019 #2 Skrevet 17. januar 2019 Hvorfor skal baby ha vann? Baby drikker morsmelk eller erstatning, og ved erstatning skal vannet alltid kokes.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #3 Skrevet 17. januar 2019 Jeg fullammet alle mine til de var 6 mnd, så de hadde ikke behov for vann før da og da fikk de vann rett fra springen. Anonymkode: d0bf4...f40
stan Skrevet 17. januar 2019 #4 Skrevet 17. januar 2019 2 minutter siden, Blingblingtahei skrev: Hvorfor skal baby ha vann? Hvis det er veldig varmt og barnet svetter mye. Det er en situasjon. Vannet bør være ca kroppstemperatur, og det bør kokes for å være helt sikker på at det er fritt for mikroorganismer.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #5 Skrevet 17. januar 2019 3 timer siden, Blingblingtahei skrev: Hvorfor skal baby ha vann? Baby drikker morsmelk eller erstatning, og ved erstatning skal vannet alltid kokes. Skal ikke nødvendigvis gi datteren min vann nå selv om jeg lurer på når hun evt. Kan få vann fra springen😊 Anonymkode: 43a9f...55b 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #6 Skrevet 17. januar 2019 Fra ca 9 måneder, har jeg hørt. Anonymkode: 24313...b27
Frostrose Skrevet 17. januar 2019 #7 Skrevet 17. januar 2019 3 timer siden, stan skrev: Hvis det er veldig varmt og barnet svetter mye. Det er en situasjon. Vannet bør være ca kroppstemperatur, og det bør kokes for å være helt sikker på at det er fritt for mikroorganismer. Nei, da skal de ha melk. Babyer skal ikke ha vann før de spiser fulle måltider. Da trenger du ikke å koke det. 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #8 Skrevet 17. januar 2019 10 minutter siden, AnonymBruker said: Fra ca 9 måneder, har jeg hørt. Anonymkode: 24313...b27 Jeg har hørt 4 mnd. Finner samme info her, bl.a: https://www.semperbarnemat.no/ditt-barns-mat-barnematens-abc/vann# Jeg koker opp vann til MME og blander dette med kaldt vann fra springen. Null stress! Etterhvert som baby nærmer seg 6-7 mnd, vil den få mer og mer fast føde, og litt vann på flaske/kopp blir derfor en natulig del av måltidene. Anonymkode: f85da...bac 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #9 Skrevet 17. januar 2019 54 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har hørt 4 mnd. Finner samme info her, bl.a: https://www.semperbarnemat.no/ditt-barns-mat-barnematens-abc/vann# Jeg koker opp vann til MME og blander dette med kaldt vann fra springen. Null stress! Etterhvert som baby nærmer seg 6-7 mnd, vil den få mer og mer fast føde, og litt vann på flaske/kopp blir derfor en natulig del av måltidene. Anonymkode: f85da...bac Man skal ikke blande mme med vann som ikke er kokt. Anonymkode: d429e...292 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #10 Skrevet 17. januar 2019 4 hours ago, stan said: Hvis det er veldig varmt og barnet svetter mye. Det er en situasjon. Vannet bør være ca kroppstemperatur, og det bør kokes for å være helt sikker på at det er fritt for mikroorganismer. Babyer skal ikke ha vann som tørstedrikk før de er godt i gang med fast føde Anonymkode: d429e...292
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #11 Skrevet 17. januar 2019 6 timer siden, stan skrev: Hvis det er veldig varmt og barnet svetter mye. Det er en situasjon. Vannet bør være ca kroppstemperatur, og det bør kokes for å være helt sikker på at det er fritt for mikroorganismer. Morsmelk og erstatning er nesten bare vann, så det er virkelig tull å gi vann til et barn som ikke spiser fast føde. Jeg startet med vann rundt 5mnd, som tørstedrikk under måltid. Når de er i gang med å spise mat, så er det ingen grunn til å koke vann (i Norge) som skal drikkes som det er (med visse unntakt - sjekk offisielle retningslinjer). Anonymkode: 88e94...f57 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #12 Skrevet 18. januar 2019 18 hours ago, AnonymBruker said: Morsmelk og erstatning er nesten bare vann, så det er virkelig tull å gi vann til et barn som ikke spiser fast føde. Jeg startet med vann rundt 5mnd, som tørstedrikk under måltid. Når de er i gang med å spise mat, så er det ingen grunn til å koke vann (i Norge) som skal drikkes som det er (med visse unntakt - sjekk offisielle retningslinjer). Anonymkode: 88e94...f57 Det er mange som får fast føde fra de er 4 mnd. Da kan de få vann. Fra springen. Anonymkode: e6e83...e12
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #13 Skrevet 18. januar 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mange som får fast føde fra de er 4 mnd. Da kan de få vann. Fra springen. Anonymkode: e6e83...e12 Var det ikke det jeg skrev da? Ingen vann før de spiser fast føde, og når de gjør det så kan man gi vann fra springen. Anonymkode: 88e94...f57
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #14 Skrevet 18. januar 2019 22 hours ago, AnonymBruker said: Man skal ikke blande mme med vann som ikke er kokt. Anonymkode: d429e...292 Hva kan skje? Mutterer ukokt vann ilag med MME? Spent på svar! Anonymkode: f85da...bac 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #15 Skrevet 18. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva kan skje? Mutterer ukokt vann ilag med MME? Spent på svar! Anonymkode: f85da...bac Det er bakterier i vann fra springen, som vil få perfekt temperatur å utvikle seg i når man varmer det opp. Kombinert med potensielle bakterier i melk, kan det i verste fall være farlig for barnet. Anonymkode: 88e94...f57
beige Skrevet 18. januar 2019 #16 Skrevet 18. januar 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bakterier i vann fra springen, som vil få perfekt temperatur å utvikle seg i når man varmer det opp. Kombinert med potensielle bakterier i melk, kan det i verste fall være farlig for barnet. Anonymkode: 88e94...f57 Tviler det er så farlig hvis det blir gitt med en gang. Noe annet om det har stått en stund. 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #17 Skrevet 19. januar 2019 15 hours ago, AnonymBruker said: Det er bakterier i vann fra springen, som vil få perfekt temperatur å utvikle seg i når man varmer det opp. Kombinert med potensielle bakterier i melk, kan det i verste fall være farlig for barnet. Anonymkode: 88e94...f57 Så vann fra springen som blir varmet opp/blandet med kokt vann til 40 grader er farlig for barnet? Hvor farlig da? Og melkebakteriene du nevner, disse vil vel være der uansett om du bruker kokt, avkjølt vann? Og hvor mange og hvilke bakterier er det snakk om, kontra f.eks en bitering som ligger på gulvet og som har blitt siklet på hele dagen? (Flaks mine fire små har klart seg 🙄) Anonymkode: f85da...bac 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå