Gå til innhold

Hva er greia med å sette en unge hver på papiret når man skiller seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner noen som har gjort det nå ved skilsmisse. De har to barn og praktiserer annenhver uke. Dvs delt omsorg. Men på papiret har de aleneomsorg for hvert sitt barn. De tjener begge ganske godt så kan ikke være pga stønader heller. Noen som har gjort det samme her? Og hva var grunnen?

Anonymkode: 2d794...d70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har vel begge rett på utvidet barnetrygd. Har også rett på andre stønader til enslige forsørger (kommer selvsagt an på inntektsnivå) men det er jo svindel hvis de praktiserer 50/50 i såfall. 

Anonymkode: b79be...634

Skrevet

Her ble samboeren min og eksen rådet av familievernkontoret til å gjøre det samme, så svindel tror jeg neppe det er🙂

Anonymkode: 41091...8d3

Skrevet

For å sette den andre i sjakk så ingen kan flytte langt med begge barna. 

Anonymkode: e3c5f...48f

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

For å sette den andre i sjakk så ingen kan flytte langt med begge barna. 

Har hørt om å holde i sjakk. Har også hørt Im å sette noen sjakk matt. Men hvordan setter man den andre i sjakk egentlig? Hva slags utrykk er det? 

Anonymkode: 358c9...1c4

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt om å holde i sjakk. Har også hørt Im å sette noen sjakk matt. Men hvordan setter man den andre i sjakk egentlig? Hva slags utrykk er det? 

Anonymkode: 358c9...1c4

Tror du skjønte helt fint hva jeg mente, til tross for at sjakk-sjargongen min er off. 

Skrevet

Begge får en ekstra barnetrygd, og begge får særfradrag for enslig forsørger. Dette er helt lovlig.

Anonymkode: a11a9...5b7

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her ble samboeren min og eksen rådet av familievernkontoret til å gjøre det samme, så svindel tror jeg neppe det er🙂

Anonymkode: 41091...8d3

Hvis man mottar stønad som enslig forsørger (typ overgangsstønad) men man praktiserer 50/50 samvær, så er det svindel jo. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man mottar stønad som enslig forsørger (typ overgangsstønad) men man praktiserer 50/50 samvær, så er det svindel jo. 

I dette tilfellet står det at de har gode jobber,  så da er der ikke mulig å svindle med noen stønader. 

Anonymkode: 8341d...0ee

Skrevet

Vi har det på en måte slik ettersom jeg har mitt særkullsbarn som bor 100% hos meg og vårt felles barn har adresse hos far ettersom jeg uansett får en ekstra barnetrygd og enslig forelder fradrag for min eldste. Vi har 50/50 og bor i nærheten av hverandre så det spiller ingen rolle mtp. adresse. Vi får en barnetrygd mer (dvs. to hver) og hvert vårt fradrag i stede for at vi må dele. Han har også et særkullsbarn han ikke mottar noe for (betaler bidrag, barnet bor langt unna, samvær skjer i ferier), så alt i alt synes jeg det er greit, tror ikke vi lurer noen. Skal man gjøre det lovlig med helsøsken skal vel teknisk sett mor og far ha 40/60 samvær på hvert sitt barn. Jeg har også hørt at enkelte familievernkontor foreslår dette.

Anonymkode: 36358...871

Skrevet

En bekjent og eksen har ett barn hver i ukedagene. Barna er sammen i helgene. Annenhver helg hos mor og far. 

Stønader er en ting, men jeg har vanskelig for å forstå at man velger å dele søsken. Dette ble de enige om på familievernkontoret🤷🏻‍♀️

Anonymkode: cda53...f8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...