AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #1 Skrevet 17. januar 2019 I den nye nasjonale trygghetsundersøkelsen i Sverige fremkommer det at unge kvinner føler seg mer og mer utrygge. Hele 42 prosent av Sveriges kvinner i alderen 20-24 år oppgir at de har tilpasset livet på grunn av utrygghet. Hverdagen begrenses for eksempel ved at de føler seg tvunget til å forandre reisevei, som er en konsekvens av utrygghet og uro som først og fremst unge kvinner opplever, sier Brå-utreder Maria Söderström. Nesten 36 prosent av kvinnene i denne aldersgruppen sier at de er blitt utsatt for seksuelle kriminalitet i 2017. Så kan man spekulere i grunnen til dette. https://www.bra.se/statistik/statistiska-undersokningar/nationella-trygghetsundersokningen.html Anonymkode: 2d82b...06a 4
Gent82 Skrevet 17. januar 2019 #2 Skrevet 17. januar 2019 En kort kommentar fra feministene; - Vi fattar inte vad de brudorna klagar över! Var är dom brudorna? Vi tror detta måsta vara propaganda från sinta eckliga hvita männ!! 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #3 Skrevet 17. januar 2019 På grunn av politisk opplysthet, så skal der ikke snakkes eller skrives noe om den egentlige årsaken til denne frykten. Omtrent som når for eksempel jøder eller homofile opplever stadig økt utrygghet. Så er det ingen som har lyst til å nevne at denne frykten øker i takt med antallet "flyktninger" og migranter fra en viss kultur eller religion. Anonymkode: 0aa93...508 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #4 Skrevet 17. januar 2019 5 hours ago, Gent82 said: En kort kommentar fra feministene; - Vi fattar inte vad de brudorna klagar över! Var är dom brudorna? Vi tror detta måsta vara propaganda från sinta eckliga hvita männ!! Hvor så du den kommentaren hen? Det er forresten ikke bare i Sverige at dette er en realitet, og det er heller ikke bare unge kvinner som føler seg utrygge. Volds- og seksualkriminalitet er økende også her til lands, og den rammer mange. Anonymkode: fec0a...f60
Gent82 Skrevet 17. januar 2019 #5 Skrevet 17. januar 2019 Det var hypotetisk typisk feminist tankegang i de fleste saker når det snakkes om statistikk. Det var mest for humoren sin skyld da deres mangel på selvransakelse legges til side og de neppe vil kommentere denne saken uansett. 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #6 Skrevet 17. januar 2019 2 minutter siden, Gent82 said: Det var hypotetisk typisk feminist tankegang i de fleste saker når det snakkes om statistikk. Det var mest for humoren sin skyld da deres mangel på selvransakelse legges til side og de neppe vil kommentere denne saken uansett. Hvis du selv ikke kan komme med statistikk som beviser det du kaller "typisk feminist tankegang", må man si at hypotesen din stemmer best overens med hva du mener. Og ja - jeg fikk med meg at du prøvde å være morsom. Jeg har kommentert og kommenterer gjerne mer om hvilke negative følger som har oppstått pga. innvandring; følger jeg har merket mye til i egen hverdag. Tenker det er viktig å finne ut av hva slags innvandring skal vi ha her til lands. Hilsen feminist. Anonymkode: fec0a...f60 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #7 Skrevet 17. januar 2019 Jeg er urolig for fremtiden til mine barn, både gutt og jente. Tryggheten jeg og min mann vokste opp med er borte. Samfunnet vi kjente er borte. Fordi om han er «utenlandsk», så var barndommen og ikke minst ungdomstiden temmelig lik for oss begge, han kommer fra et annet land i Vest-Europa. Våre barn og tenåringer har ikke samme frihet til å dra på senteret, til byen, i svømmehallen alene sammen med gjevnaldrende. De tar ikke bussen, går ikke i vintermørket alene, vi står pliktoppfyllende å kjører fra dør til dør. Der vi kom oss helskinnet igjennom tenårene, frykter vi nå for våre barn. Så er det er spørsmål om det er en reell frykt, eller om det er irrasjonelt. Jeg vet om tenåringsgutter som er blitt ranet, om tenåringsgutter som får pryl. Min egen gutt har blitt slått og sparket av en gutt fra Nord-Afrika, ved ulike anledninger. Om jenter som blir presset, antastet og voldtatt. At foreldre vi kjenner i Norge, Danmark, Tyskland, Belgia, England, Frankrike har samme frykten, mens barna våre misser på å lære selvstendighet, og ansvar, det å bli voksne mennesker. Felles i alle disse land hvor vi selv har bodd, har venner eller familie som bor, er at vi alle kobler det til ikke vestlige innvandrere. Igjen vi vet ikke hvor reelt dette faktisk er, det er derimot flere tilfeldige holdepunkter for å si det er reelt, og så og si ingen holdepunkter for at det ikke er det. Jeg har i de siste årene blitt nødt å endre min adferd selv, ta mine forholdsregler fordi jeg selv har hatt ubehagelige opplevelser, og fordi det har vært voldtekter gjort av utlendinger i områder jeg har beveget meg fritt, og følt meg trygg i tidligere. Mine ubehagelige opplevelser av innpåsliten karakter, retter mot meg i min jobb, har ene og alene blitt gjort av menn med muslimsk bakgrunn. Det kan være tilfeldig, men skepsisen øker. Jeg liker ikke utviklingen, og jeg liker ikke min egen skepsis. Anonymkode: 1ac79...491 8
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #8 Skrevet 18. januar 2019 Jeg gjør det samme her i Norge og bor i en by der der knapt finnes en utlending. Det er ikke fargede som gjør at vi føler oss utrygge, men MENN. Av grov seksuell kriminalitet er det hvite som har utsatt meg og venner for det. Har vært på klubber hvor utlendinger lettere sjekker opp men de går når jeg bare ser ned i bakken og sier jeg ikke er interessert. Anonymkode: 6d41e...801
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #9 Skrevet 18. januar 2019 Det er jammen ikke mye rart, og jeg gjør det samme her i Norge. Føler dette innskrenker friheten og trygghetsfølelsen til både barna mine og meg selv. Og dette er ikke pga MENN generelt nei. Anonymkode: 5723f...89e 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #10 Skrevet 18. januar 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er urolig for fremtiden til mine barn, både gutt og jente. Tryggheten jeg og min mann vokste opp med er borte. Samfunnet vi kjente er borte. Fordi om han er «utenlandsk», så var barndommen og ikke minst ungdomstiden temmelig lik for oss begge, han kommer fra et annet land i Vest-Europa. Våre barn og tenåringer har ikke samme frihet til å dra på senteret, til byen, i svømmehallen alene sammen med gjevnaldrende. De tar ikke bussen, går ikke i vintermørket alene, vi står pliktoppfyllende å kjører fra dør til dør. Der vi kom oss helskinnet igjennom tenårene, frykter vi nå for våre barn. Så er det er spørsmål om det er en reell frykt, eller om det er irrasjonelt. Jeg vet om tenåringsgutter som er blitt ranet, om tenåringsgutter som får pryl. Min egen gutt har blitt slått og sparket av en gutt fra Nord-Afrika, ved ulike anledninger. Om jenter som blir presset, antastet og voldtatt. At foreldre vi kjenner i Norge, Danmark, Tyskland, Belgia, England, Frankrike har samme frykten, mens barna våre misser på å lære selvstendighet, og ansvar, det å bli voksne mennesker. Felles i alle disse land hvor vi selv har bodd, har venner eller familie som bor, er at vi alle kobler det til ikke vestlige innvandrere. Igjen vi vet ikke hvor reelt dette faktisk er, det er derimot flere tilfeldige holdepunkter for å si det er reelt, og så og si ingen holdepunkter for at det ikke er det. Jeg har i de siste årene blitt nødt å endre min adferd selv, ta mine forholdsregler fordi jeg selv har hatt ubehagelige opplevelser, og fordi det har vært voldtekter gjort av utlendinger i områder jeg har beveget meg fritt, og følt meg trygg i tidligere. Mine ubehagelige opplevelser av innpåsliten karakter, retter mot meg i min jobb, har ene og alene blitt gjort av menn med muslimsk bakgrunn. Det kan være tilfeldig, men skepsisen øker. Jeg liker ikke utviklingen, og jeg liker ikke min egen skepsis. Anonymkode: 1ac79...491 Veldig enig med deg. Triste greier.. Anonymkode: 5723f...89e 2
mafiadrone Skrevet 18. januar 2019 #11 Skrevet 18. januar 2019 39 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg gjør det samme her i Norge og bor i en by der der knapt finnes en utlending. Det er ikke fargede som gjør at vi føler oss utrygge, men MENN. Det er mennesker som gjør oss utrygge.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #12 Skrevet 18. januar 2019 39 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg gjør det samme her i Norge og bor i en by der der knapt finnes en utlending. Det er ikke fargede som gjør at vi føler oss utrygge, men MENN. Statistikkene viser at visse grupper er overrepresentert i denne type kriminalitet. Anonymkode: 2d82b...06a 1
Djungelvrål Skrevet 18. januar 2019 #13 Skrevet 18. januar 2019 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gjør det samme her i Norge og bor i en by der der knapt finnes en utlending. Det er ikke fargede som gjør at vi føler oss utrygge, men MENN. Av grov seksuell kriminalitet er det hvite som har utsatt meg og venner for det. Har vært på klubber hvor utlendinger lettere sjekker opp men de går når jeg bare ser ned i bakken og sier jeg ikke er interessert. Anonymkode: 6d41e...801 Mener du at hvite menn gjør jenter og kvinner utrygge i Skandinavia? 2
Gent82 Skrevet 18. januar 2019 #14 Skrevet 18. januar 2019 (endret) 6 minutter siden, Peonjenta skrev: Mener du at hvite menn gjør jenter og kvinner utrygge i Skandinavia? Leser man det som det er formulert, så er det faktisk det det står ja. Endret 18. januar 2019 av Gent82
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #15 Skrevet 18. januar 2019 11 minutter siden, Peonjenta skrev: Mener du at hvite menn gjør jenter og kvinner utrygge i Skandinavia? Jeg skrev at det er ikke fargede alene som gjør oss utrygge. Men menn generelt. Skal love deg at han fjotten du rapporterte som nettopp skrev han ville bli terrorist å drepe kvinner, selv er hvit. Anonymkode: 6d41e...801 1
Djungelvrål Skrevet 18. januar 2019 #16 Skrevet 18. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skrev at det er ikke fargede alene som gjør oss utrygge. Men menn generelt. Skal love deg at han fjotten du rapporterte som nettopp skrev han ville bli terrorist å drepe kvinner, selv er hvit. Anonymkode: 6d41e...801 Ok...hvordan forklarer du voldtektsbølgene og alle overgrepene som foregår i Tyskland og Frankrike? Er ikke dette forårsaket av innvandrermenn? 1
Gent82 Skrevet 18. januar 2019 #17 Skrevet 18. januar 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skrev at det er ikke fargede alene som gjør oss utrygge. Men menn generelt. Det var ikke det du skrev, og det kunne du like godt innrømmet med en gang.
Christina82 Skrevet 18. januar 2019 #18 Skrevet 18. januar 2019 Innlegg slettet på bakgrunn av regelbrudd og tilsvar til dette. Sitat * Diskriminerende, nedsettende eller hatefullt innhold. Med dette menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor en gruppe på grunn av deres hudfarge, kjønn, nasjonale eller etniske opprinnelse, religion eller livssyn, legning, leveform eller orientering, eller nedsatte funksjonsevne. Moderatorene tar utgangspunkt i Straffelovens §135a, men på Kvinneguiden tillater vi heller ikke innlegg som inneholder oppfordringer til eller fyrer opp under hat. Ninab82, mod
StovnerJune Skrevet 18. januar 2019 #19 Skrevet 18. januar 2019 Det har selvfølgelig å gjøre med den enorme innvandringsbølgen Sverige har hatt med menn som har en helt annen holdning til kvinner enn svenske menn. Det er et tydelig mønster her der skandinaviske og europeiske kvinner trakasseres og voldtas av innvandrere fra Afrika og Midtøsten. Kjenner selv flere med den typen opplevelser. 3
HalldirV2 Skrevet 18. januar 2019 #20 Skrevet 18. januar 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg gjør det samme her i Norge og bor i en by der der knapt finnes en utlending. Det er ikke fargede som gjør at vi føler oss utrygge, men MENN. Av grov seksuell kriminalitet er det hvite som har utsatt meg og venner for det. Har vært på klubber hvor utlendinger lettere sjekker opp men de går når jeg bare ser ned i bakken og sier jeg ikke er interessert. Anonymkode: 6d41e...801 Hvorfor spesifisere? Det er ikke menn som gjør deg utrygg, det er MENNSKER.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå