Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min var 53cm og 4,7kg, passet akkurat i 50, men 56 var mer optimalt :)

Anonymkode: 8f7d4...e8a

Skrevet

Jeg tenker også litt av både 50 og 56 er lurt hvis du uansett har det. Jeg syns størrelsene går veldig over i hverandre. Vår brukte brukte både 50, 56 og 62 samtidig i en periode. Vi regnet med å få et relativt lite barn, og hadde med 50 til sykehuset. Det var for stort i begynnelsen, men syns ikke det gjorde så mye, brettet opp armer og bein.  

Anonymkode: 5874a...4f1

Skrevet

Vi gikk rett inn i 56 med vår på 53 cm og 4 kg. Kunne kanskje brukt str 50 ei uke, men muttra var for gnien til å gidde å kjøpe inn da jeg forventet et relativt stort barn på tross av jordmors anslag på «rett under gjennomsnittet» 🙂

Anonymkode: 90385...1d2

Skrevet

Eg hadde kun med meg 50 og 56. Ho passa ikkje inn i noko av det. Fekk litt str 44 i gåve når eg hadde besøk på barsel. Det var litt for stort i starten også. Ho var 2,3 kilo og 49 cm. Trur likevel fleste mødre burde klara seg med str 50 altså. 

Ta med ull til baby! Det hjalp meg veldig fordi ho regulerte temperatur dårlig. 

Skrevet

Vet du om barnet er lite eller stort? Hvor stor var du selv da du ble født (barna er ofte (men ikke alltid) ganske lik mors størrelse ved fødsel)

Ta med 50 og 56. De fleste barn  passer i 50, og for noen er 56 passe. Det er heller ikke farlig om barnet har for store klær og svømmer i klærne. Er 50 altfor stort, så ber du noen kjøpe mindre klær.

Om du selv var et stort barn da du ble født, ville jeg også tatt med 62, men det er som regel altfor stort for nyfødte.

Anonymkode: 32868...eae

Skrevet

Jeg hadde med 50 og 56, men alt var for lite. Babyen min måtte ha 62. Hun er nå syv uker og bruker 68.

Anonymkode: 6c66e...e75

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde med 50 og 56, men alt var for lite. Babyen min måtte ha 62. Hun er nå syv uker og bruker 68.

Anonymkode: 6c66e...e75

Oi, hvor stort var barnet?😅

Anonymkode: 8f7d4...e8a

Skrevet

Størrelse 50 passer nok best til de aller fleste.

Anonymkode: 6cdfe...354

Skrevet

På min gutt på 50cm og 3650g ble 56 for stort. Tror vi brukte 50 i ca to uker, nå 3,5 mnd senere har vi nettopp byttet til 68. De vokser fort!

Skrevet

Hadde med 50, var for stort, men noen ullplagg kunne vi bruke likevel. Han bruker fortsatt 50 og er nå 7 uker. 56 var aaalt for stort og kunne ikke brukt det..

Han var rett over 3 kg og nesten 50 cm.

Skrevet
På 17.1.2019 den 17.01, AnonymBruker skrev:

Spørs hva du har allerede. Hvis du har mye i 50 så pakker du mest i str 50 og noen i 56. Hvis du skal handle noe inn, så kjøp det meste i 56 og bare noen få i 50. Grunnen:

1. Det er klær på sykehus og du streng tatt trenger bare hentesett. Og så lenge barnet er gjennomsnittlig så kan du kle det i str 56 også. Blir litt vid og langt men det går greit. Blir barnet lite har du noe i 50. Resten kan du få i barselsgave hvis du sier ifra. 

2. Ingen vits i å bruke penger unødvendig f. eks på ull som koster mye. De går vanligvis ikke lenge i str 50 og str 56 kan man begynne med straks. 

Anonymkode: d1b29...37c

1. Her var fødselsvekten 3 kilo, og denne jenta måtte brette opp størrelse 50 frem til hun var sju uker. Da veide hun 4,4 kilo, og det passet endelig. Begge deler er innenfor gjennomsnittet. Hadde vi bare hatt 56 kunne hun like gjerne blitt surret inn i et pledd, for det så ikke ut som klær. 

2. Ull koster pluss minus 30 kroner plagget om man kjøper pakker brukt på Finn. Her brukte ungen som sagt størrelse 50 til uke 7, og siden det var -15 ute var ull nødvendig. 

Når det er sagt er det lurt å se an ungen. Ha tre skift i hver størrelse, pakk ned to skift i størrelse 50 og 56. Så lenge ungen ikke gulper noe voldsomt trenger du bare ett skift. Det tar jo ca NULL plass i stellebagen med klærne, så er ikke noe stress å ta det med. 

Anonymkode: db591...2cc

Skrevet
On 1/17/2019 at 7:58 PM, AnonymBruker said:

Ikke alle sykehus har klær. Vi fikk ikke. 

Anonymkode: a858d...651

Hvor var dette?!

Anonymkode: 236bb...990

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...