Gå til innhold

Cillit Bang?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Dusjvasker

Noen som har prøvd det?

Min kollega sa det var kjempeffektivt i dusjen, og jeg sliter jo med å få dusjen ren... Noen sa at de hadde sett på tv at man måtte bruke vernebriller og hansker, og da ville de ikke, men hun sa hun ikke hadde gjort det, bare sprutet på, tatt utover med en klut, latt virke, og dusjet av, det ble helt rent.

Gummihansker til vask har jeg, så det kan jeg alltids bruke, men vernebriller er slett ikke aktuelt. Jeg bruker briller uansett da, men.. Det er mer tanken på "dersom det er så farlig... så vil jeg ikke ha det".

Men jeg vil gjerne få dusjen ren, og jeg er lei av å gni og gni og gni og likevel ikke få ren flisene!

Noen som har synspunkter å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørnsdatter

Funker som bare det, men du må passe på at det ikke sitter på for lenge (max 1 minutt). Bruk hansker. Vask mens du skyller, hvis du skjønner, for det kan bli liggende igjen rester.

Hvis de som så på tv at du måtte bruke vernebriller hadde giddet å sett hele innslaget, ville de ha oppdaget at produsenten sa at det var for folk som var ekstremt følsomme, men at de måtte ha det med for at ikke en eller annen som reagerte på produktet kunne anklage dem for å ha noe skyld i det.

Hansker holder i massevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ok, så om jeg bruker gummihansker, og "vasker mens jeg skyller" med en klut, så holder det i massevis. Det var oppmuntrende.

Men, det er i dusjen. Somregel vasker jeg dusjen barbent jeg, dersom jeg må stå inni (og det må jeg om jeg skal "vaske mens jeg dusjer") og på bena har jeg da ikke hansker. Må jeg lete frem støvler eller noe nå da?

Uansett, da skal jeg se om jeg finner dette på butikken (de selger det på vanlige butikker, sant?) sånn at jeg kan få dusjen ren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Du vasker dusjen på samme måte som meg, skjønner jeg ;)

Neida, bare skyll føttene dine godt når du er ferdig. Jeg prøvde å vaske uten hansker, og da ble jeg ganske tørr i huden, men ikke noe farlig. Bare litt ubehagelig. På beina merka jeg ingenting, så neste gang bruker jeg hansker.

Vanlig dagligvare har Cillit Bang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Den er grei.

Takk for svar, nå skal jeg handle på vei hjem, og så satser jeg på REN dusj :)

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe denne, men jeg så innslaget på tv2 hjelper deg.

Det med hansker og slikt hadde ikke plaget meg, men de fortalte at den ødelegger (etser bort) metall hvis man ikke skyller innen ett minutt. Det blir for ekstremt for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mer kan Cillit bang brukes til da?

Ser jo de rengjør mynter på reklamen, men det er ikke akkurat noe jeg pleier å gjøre..... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Kom på noe til, fuger tåler ikke cillit bang! Upraktisk på mitt bad i hvert fall.

Til iselin, ville ikke brukt det på sølvbestikk :) Men stål tåler det sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Kanskje du skal søke opp reportasjen i Tv2 hjelper deg?

Var noe med at fuger i Norge inneholder et stoff som blir nedbrutt av Cillit bang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Var det ikke slik at du kunne ha det på fuger, men ikke mer en ett minutt da? Var vel den ett minuttsregelen på det meste egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn jeg forsto det så burde det ikke brukes på fliser, fordi at norsk fugemasse inneholder kalk, som ikke tåler dette stoffet...

Har litt lyst å prøve det i dusjkabinettet, men må si at jeg ble litt skeptisk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hmm, jeg brukte det i dusjen. Vet ikke hva fugemassen der inneholder jeg. Men seriøst, det huset jeg bor i skal rives om to år uansett, så det bekymrer ikke meg så mye i denne situasjonen. Men generelt: dersom det er kalk i norsk fugemasse, og det ikke tåler dette stoffet, så er det idiotisk å reklamere på tv med norsk stemme at det er så bra på fliser da. JA, det står på flaska at det ikke skal på fugemasse med kalk, men ikke alle mennsker går rundt og vet at det er kalk i norsk fugemasse. Om det ikke går på norske fliser burde de ikke si på norsk at det er fint for fliser.

Det tar mine fliser da, siden jeg ikke bekymrer meg for fugene, siden altså huset er kjøpt opp for å rives. Hadde jeg ikke visst det skulle jeg droppa å bruke det. Men, fugene tåler nok at jeg vasker dem en sjelden gang i et par år til, og etter det er jo fugene helt borte vekke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Er veldig glad jeg leste denne tråden!!!

Pusset opp badet for 4 mnd siden, og har både fuger, masse fliser og metall på blandebatteri, sluk og kanter på dusjvegger!!!!!

Har kjøpt "Cillit bang" og skulle egentlig vaske med det idag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nåp kommer den til å gå i søpla. Makan!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg mener å huske at denne er merket som spesial-avfall... Må vel leveres på nærmeste miljø-stasjon i såfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...