Gjest gjesta Skrevet 6. april 2005 #1 Skrevet 6. april 2005 det er ikke broren heller,men han giftet seg. men jeg leste et sted at man kan ikke gifte seg da...?? Forresten, jeg så nå at siden JEG er medlem av staskirken går det greitt, PUH! Ble stressa et sekund..
Pandore Skrevet 6. april 2005 #2 Skrevet 6. april 2005 Jeg har også en samboer som ikke er døpt eller konfirmert, men så lenge jeg hører til statskirken så er det i orden. Bare en av brudeparet trenger å være det.
Gjest Bellatrix Skrevet 6. april 2005 #3 Skrevet 6. april 2005 Han kan gifte seg i kirken hvis du er døpt. Ellers kan dere jo gifte dere borgerlig hvis ingen av der er døpt eller vil døpe dere.
LilleBille Skrevet 6. april 2005 #4 Skrevet 6. april 2005 Gifte seg kan man jo opplagt gjøre om man hverken er døpt eller konfirmert . . Rådhuset er jo et utmerket alternativ til kirken. Men det kan vel tenkes at det er enkelte prester som ikke vil vie "udøpte".
kariannemor Skrevet 6. april 2005 #5 Skrevet 6. april 2005 Man kan gifte seg i kirken så lenge en av dere er døpt- men presten har rett til å nekte vielse siden den ene ikke er døpt.. (tror ikke mange prester er så nøye på dette..) Men det kan jo være greit å ta kontakt med presten/kriken dere ønsker å vie dere i god tid...
Gjest Dark Angel i.i. Skrevet 6. april 2005 #6 Skrevet 6. april 2005 Man kan gifte seg i kirken så lenge en av dere er døpt- men presten har rett til å nekte vielse siden den ene ikke er døpt.. (tror ikke mange prester er så nøye på dette..) Men det kan jo være greit å ta kontakt med presten/kriken dere ønsker å vie dere i god tid... Ja.. Får ikke spurt før 1.mai, tidligst da vi før bestille
Olifant Skrevet 6. april 2005 #7 Skrevet 6. april 2005 Det burde ikke være noe problem, men kommer som sagt an på presten. Presten som sto for begravelsen når min mormor døde (lita bygd på vestlandet) nektet lenge samboende å være faddere, så man kan aldri vite... (han har gitt opp nå da, det viste seg jo at folk enten valgt å ikke døpe barna sine,eller reiset til nabo-bygda)
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2005 #8 Skrevet 6. april 2005 Jeg er ikke konfimert, fikk gifte meg i kirka for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå