Gå til innhold

bo trangt med barn

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 17.1.2019 den 13.06):

Hei,

Hva tenker dere om enslige som bor med barn i feks leiligheter som er 1 soveroms? Greit eller ikke? Må klekke ut noen lure løsninger og investere i møbler som passer størrelsen i leiligheten, feks nedslåbare seng til meg senere i stua når han vil være alene på rommet. Tenker at feks om 5 år kan jeg kjøpe større. Ønsker terrasse og plen for å få litt ekstra plass om sommeren. tenker på en leilighet på 30 til 40 kvm.

Synes det er vondt da jeg vil gi barnet mer plass men det er bare så langt pengene strekker til når markedet her er slik som det er. Redd for hva familie og andre skal synes. Det er MANGE rike i dette området.. 

Anonymkode: b5ff6...07f

Hvorfor skal det ikke være greit? 

Slik jeg forstår det er det leilighet med 1 soverom og 1 stue? Da er det logisk at barnet får soverommet som sitt rom etterhvert  mens du lager din egen sone i stua. Er stua stor nok å lage skille midt i rommet med en sånn svær hylle fra IKEA, så du både får mer oppbevaringsplass og slipper å bygge vegg midt i stua? Da kan du få din egen krok i den ene delen og så ha sofa og tv i den andre. Er det stue og kjøkken i 1? Da kan det bli litt vanskeligere. Man må se mulighetene og velge smarte løsninger. Det viktigste er nok at dere har tak over hodet. Med 1 barn kan det funke, men blir det 2 barn kan det bli trangt.

Endret av Drizzt
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd på 30 kvm med mitt barn i flere år. Han hadde soverommet og jeg sov på sovesofa. I tillegg hadde vi et bittelite kjøkken der jeg kunne sitte når han hadde besøk. Da hadde barna to rom å være på. 

Ellers i verden bor folk ofte veldig trangt. Og i fremtiden må vi bo mye trangere enn vi gjør i dag. Det viktigste er å ha et vakkert og ryddig hjem med gode løsninger. Og en trygg og kjærlig tone. Det skader ingen å bo litt trangt. Det som skader er mangel på kjærlighet.

Anonymkode: 9c635...f62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mousj skrev (På 31.3.2021 den 8.53):

Ikke anbefalt ut ifra forskning? Dette må du ikke fortelle til brorparten av verdens tettbodde befolkning som er langt i overtall. Men jeg har gjerne lyst til å lese det, kan du dele en link? 

Bor dine barn på samme rom som deg siden du må ha dette inn med T-skje? 

Anonymkode: 71308...b13

Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Bor dine barn på samme rom som deg siden du må ha dette inn med T-skje? 

Anonymkode: 71308...b13

Tja, må nok litt teskje til her. Disse traumene som plager samboeren din kommer nok av andre ting, og det er råd du kommer med som kan ha stor innvirkning økonomisk om TS velger å lytte til deg. Men bare kom med dokumentasjonen bak påstandene du, så skal vi alle tro på deg :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
On 3/31/2021 at 8:46 AM, SnartMammaLykke said:

Står fortsatt på mitt. Synes at et barn fortjener å slippe å bo på samme rom med sin mor i mange år. Begge parter trenger privatliv og dette er ikke anbefalt ut i fra nyere forsking. Min samboer bodde på rom med sin mor til han var 7 år, og han har fortsatt «traumer». Han syntes det var helt forferdelig å aldri få fred, samt tid alene. Ofte er dette unge mødre, (ikke alltid) mammaer uten utdanning eller god økonomi. Mange har ikke jobb og har ikke planlagt noe som helst her i livet. 

Herregud... Jeg ble født i et annet land, og på 90-tallet var det helt vanlig at barna IKKE har egne rom. Tviler på at millioner voksne har nå "traumer" pga dette 😂

Anonymkode: 53539...8b1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og datteren min + to katter bor på 40 kvm. Jeg kjøpte leiligheten da hun var ca 1,5 år med plan om å bo her fram til skolestart. Det har gått veldig bra, men kan selvfølgelig også være utfordrende. Vi har en toroms, hun har soverommet mens jeg har gjort om en innvendig bod til et slags soverom for meg. Det er planløsningen i leiligheten, med bl.a to boder på balkong og mye oppbevaring i skap, samt evne til å se muligheter som har gjort det mulig å bo her. Leiligheten har vært en meget god investering, som nå gjør det mulig for meg å oppgradere. Jeg gleder meg mest til egen inngang, litt større plass og forhåpentligvis noe hage. Langt svar, men det er absolutt mulig å bo trangt med barn. Noen trives med det, andre ikke😊

Anonymkode: a8008...b39

Gjest Kvinne487
Skrevet

Flyttet fra en leilighet på 69 kvm til et rekkehus på 125 kvm. Jeg vil aldri savne følelsen av å kveles i sitt eget hjem. Jeg og 5 åringen trenger plass. Vi har en liten hage og en veranda på 71 kvm. Boltreplass og luft er tingen. Det koster såklart mere, men det er veldig verdt det for min del. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...