AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #1 Skrevet 17. januar 2019 Hei. Etter et langt møkkaår har jeg fått innvilget AAP grunnet alvorlig sykdom, og er nå på vei til å trappe opp jobb for å komme fullt tilbake. Jeg jobber fortsatt under 50 %, og sender derfor meldekort hver 14. dag. NAV har regnet ut en dagssum på meg, som etter hva jeg kan forstå er på 66 % av den totale lønnen min for fjoråret. Slik jeg har forstått det skal jeg da få denne dagssummen de virkedagene (mandag-fredag) jeg ikke har lønnet arbeid hos arbeidsgiver. Hvis jeg jobber mandag og torsdag, f.eks., skal jeg da få dagssummen fra NAV tirsdag, onsdag og fredag. Blir det riktig? Eller er det slik at jeg totalt (med lønn og AAP) bare skal sitte igjen med 66 % (og at det da, rent økonomisk, vil lønne seg for meg å la være å jobbe i det hele tatt)? Har fått godkjent meldekort for de to siste ukene, men ser at brutto er beløpet kanskje 1/3 av det jeg hadde regnet ut at jeg kom til å få (rundt 3000,-). Jeg har forholdsvis store månedlige utgifter, og kjenner det gjorde meg rimelig svett. Noen som kan hjelpe? Anonymkode: e081c...bfd
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #2 Skrevet 17. januar 2019 Du får da lønn mandag og torsdag, aap de andre dagene. Du bør sjekke skattetrekk også. Aap blir regnet av lønn FØR man ble sykemeldt. Anonymkode: 4d48c...8ac
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #3 Skrevet 17. januar 2019 Tusen takk for svar! Det viser seg heldigvis at det har skjedd en feil som innebærer at jeg har fått utbetalt alt for lite penger. Anonymkode: e081c...bfd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå