Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er 25 år og har svært lite arbeidserfaring. Har jobbet i butikk i 3 år og litt i barnehage. Har vært syk i to år og gått på AAP, men har avsluttet nå. Målet er å få studiekompetansen i boks samtidig som jeg har en jobb. Men føler ikke at jeg er kvalifisert til noen jobber? Jeg trenger full jobb som jeg skal ha i noen år. Føler meg så sykt lost, vet ikke hvor jeg skal begynne :( Noen som har tips? Hva ville du gjort?

Anonymkode: 29f1e...e56

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel bare å begynne å søke ? Søk i butikk eller barnehage? Der har du jo erfaring. Studiekompetanse kan du ta på 1 år (påbygg) eller privatist, eller nettstudier ? De sistnevnte ville nok vært lettest i forhold til å jobbe vedsiden av. 

Anonymkode: 028b7...0ec

• Liker 2
Skrevet

Du har jo erfaring fra butikk og barnehage. Begynn der. Kan være vanskelig å få full stilling med en gang, men begynn med liten stilling/ekstrahjelp/tilkallingsvikar, og jobb flere steder. Innenfor helse og omsorg i kommunene virker det også forholdsvis lett å få jobb som tilkallingsvikar, og det kan fort bli mange vakter om du står på. Renhold og servering er også en mulighet. Du må nesten regne med at det blir deltid i begynnelsen, så skaff deg oppdrag flere steder. 

Så tar du noen fag i semesteret som privatist, om du ikke får til å lese helt på egen hånd så kan du ta det over nett. 

Lykke til! ❤

• Liker 1
Skrevet

Du kan ta opp fag med støtte fra Lånekassen og evt en deltidsjobb? Du får 8 år med studiestøtte. 😊

Anonymkode: dadb9...2e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...