Gå til innhold

gifteringen

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurte på en liten ting. er det slik at man ikke skal ha andre ringer på seg den dagen man gifter seg, eller skal man bare ha på gifteringen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det finnes noen "regler" for ringbruk. Jeg kommer til å ta av andre ringer og bare ha gifteringen denne dagen.

Skrevet

Har ikke hørt noe om det. Men jeg vil vel tro at det er greit å ikke ha noen store ringer på seg. Kanskje ikke ha ringer på den hånden man skal ha gifteringen på den dagen i hvertfall.

Selv kommer jeg til å ikke ha andre ringer på meg den dagen. Men har planer om å flytte forlovelsesringen over til andre hånden dagen etter at vi er gift.

Skrevet

Jeg har også tenkt å ta av alle andre ringer, og bare ha på gifteringen, det føles vel mest rett, men måtte bare høre med dere om det var noen regler for dette.

Gjest gjesta
Skrevet

Bruker ikke ringer, men hadde tatt av de andre for å "vise frem" gifteringen.

Når vi er inne på temaet, hvilken ring har dere kjøpt?

Jeg ønsker meg en i hvitt gull, det er det eneste jeg vet så langt.... :)

Skrevet

vi skal bruke våre forlovelses ringer til giftering. men er helt enig med deg at hvitt gull er finest.. :)

Skrevet

Jeg kommer bare til å bruke gifteringen i bryllupet.

Skrevet

Vi skal også bruke forlovelsesringene etter bryllupet. Men lurte på...Skal man bare ha den på seg under vielsen og sånn da? Eller? åssen gjør dere det med ringene?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde på meg forlovelsesringen (flyttet den fra høyre til venstre) og etter sermonien også gifteringen.

Blå sten i forlovelsesringen, altså også "something blue".

Selv om man bruker forlovelsesringer til gifteringer, kan de jo pusses opp osv. Om dere skal ha bytting av ringer i kirken, er jo helt opp til hver enkelt.

Skrevet

vi skal levere inn våre forlovelses ringer til oppussing + gravering av bryllupsdato før dagen. og vi skal bytte ringer i kirken.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg kommer ikke til å ha andre ringer på hånda hvor jeg skal ha gifteringen, men jeg har tenkt til å ha min farmors forlovelsesring på den andre handa - den betyr mye for meg, og har en lys blå stein i, som fungerer som "something blue" på denne dagen! :wink:

Har også veldig lyst til å ha på meg den aller første ringen jeg fikk av min kjære...men det blir kanskje litt mye med 3 ringer.

K

Skrevet

Jeg fikk en rosettring i hvitt gull med safir som forlovelses ring, den skal jeg ha på den andre hånda.. Siden denne matcher" gifteringen min også i hvittgull med 2 diamanter og en safir.. I tillegg til dette har jeg kjede i hvittgull med et hjerte anheng med diamanter og safirer, pluss øredommer som er like forlovelses ringen min.... Så jeg har masse "something blue" bare for å være på den sikre siden!!! :ler:

Skrevet

Skal ha enkelt gullbånd som giftering, har ikke helt bestemt meg for om jeg skal ha forlovelsesringen på andre hånden - den er i gull med bittesmå diamanter på. Den matcher gifteringen, men kommer ikke til å matche evnt. halssmykke, da kjolepynt er i sølv og jeg derfor kommer til å velge matchende anheng.

P.S. Min kjære skal ha ring i hvitt gull - gullsmeden advarte oss om at hvitt gull mister glansen og til slutt ender opp med å se 'sandblåst' ut, og da må belegges på nytt. Bare så folk tar det med i beregningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...