AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #1 Skrevet 17. januar 2019 Hjelp! Sitter her med baby 5 mnd, som ligger i sprinkelsenga si. Hun turner rundt, og hyler (ikke grining), høres ut som Mariah Carey, og er blid og fornøyd, bare nekter å sove. Sånn er det hver kveld, og det klikker for meg snart!!! Hva gjør jeg? Har prøvd forskjellige fremgangsmåter, men kanskje noen har et tips jeg ikke har prøvd. Kan nevnes at hun gjesper innimellom sangprestasjonene, og hun er tydelig trøtt. Bleien er tørr, og hun er ikke sulten. NEKTER å ta tutt, og har ikke noe koseklut e.l som hun er spesielt glad i. Hjelp meg før jeg blir fullstendig sprø? Anonymkode: be798...41b 1
Butterfly20 Skrevet 17. januar 2019 #2 Skrevet 17. januar 2019 Så en video en gang av ei som strøk og koste på hodet til datteren da hun ikke ville slappe av og roe ned. Det endte med en blund der ihvertfall! Har ikke erfaring med dette selv, ville bare komme med noe siden du virket litt desperat 😅 Håper det snart blir søvn på dere begge!
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #3 Skrevet 17. januar 2019 Det har jeg prøvd, da blir hun bare sint 🤔 Har også prøvd hånd på brystkassen, magen, holde hånda hennes, stryke på kinnet, alt mulig. Men takk for godt forslag! Anonymkode: be798...41b
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #5 Skrevet 17. januar 2019 Venninna mi har et barn med barneautisme, og de sover veldig lite. Det som har funket for dem er svøping, å bære i sjal og å sette på kjøkkenvifta eller annet white noise. Jeg tror ungen sovnet ved og oppå vaskemaskinen et par ganger også. Anonymkode: 51ee2...e70
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #6 Skrevet 17. januar 2019 Tutt? Hva er det? Håper hun sovner snart og du også får deg litt søvn. Høres ikke morsomt ut med Mariah carey midt på natten. Aner jeg Idol-vinneren 2035? 🤣 Anonymkode: a6f54...22e 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #7 Skrevet 17. januar 2019 Samsoving? Holde henne litt fast i armkroken og "tvinge" henne til å føle på trøtthet? Anonymkode: 5d35d...88f 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #8 Skrevet 17. januar 2019 Støtter svøping, men da må du svøpe ordentlig slik at armene ikke kommer seg ut av det. Jeg hadde kolikkbaby, og det var det eneste som fungerte Anonymkode: a73b3...7b7
addict Skrevet 17. januar 2019 #9 Skrevet 17. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Støtter svøping, men da må du svøpe ordentlig slik at armene ikke kommer seg ut av det. Jeg hadde kolikkbaby, og det var det eneste som fungerte Anonymkode: a73b3...7b7 Det er for sent å begynne med svøping ved 5 mnd. 5
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #10 Skrevet 17. januar 2019 Min dypeste medfølelse herfra. Du kan prøve følgende; Legg henne i vogna. Sett på vaskemaskin eller tørketrommel og trill inne til hun blir døsig, så setter du vogna foran tørketrommelen og se om hun sovner da. Med min dunket det også med støvsuger eller Kenwood kjøkkenmaskin Anonymkode: 5d97b...007
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #11 Skrevet 17. januar 2019 Jeg har også en Mariah Carey, 6 mnd nå. Så lenge hun ikke gråter lar jeg henne bare styre på, hun sovner til slutt 😅 dette er min andre, og det mest trøstende er at alt går i faser. De færreste babyer har likt sovemønster hele tiden. Så this to shall pass! Hvis ikke min lar seg amme i søvn, så lar jeg henne skråle til hun til slutt finner roen. Tar jeg henne opp tror hun bare at det er fest. Mannen min vurderer ørepropper 😂 Anonymkode: edd5e...1ca
solmåneogstjerner Skrevet 17. januar 2019 #12 Skrevet 17. januar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tutt? Hva er det? Smokk, sutt 😊
Belima Skrevet 17. januar 2019 #13 Skrevet 17. januar 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hjelp! Sitter her med baby 5 mnd, som ligger i sprinkelsenga si. Hun turner rundt, og hyler (ikke grining), høres ut som Mariah Carey, og er blid og fornøyd, bare nekter å sove. Sånn er det hver kveld, og det klikker for meg snart!!! Hva gjør jeg? Har prøvd forskjellige fremgangsmåter, men kanskje noen har et tips jeg ikke har prøvd. Kan nevnes at hun gjesper innimellom sangprestasjonene, og hun er tydelig trøtt. Bleien er tørr, og hun er ikke sulten. NEKTER å ta tutt, og har ikke noe koseklut e.l som hun er spesielt glad i. Hjelp meg før jeg blir fullstendig sprø? Anonymkode: be798...41b Hvordan er sovemønsteret i løpet av dagen? Når sover hun siste gang før leggetid før natten? Kanskje hun sover for mye tidligere på kvelden og ikke er trøtt når natta kommer. I din situasjon så hadde jeg samsovet med barnet, eller lagt meg med barnet på brystet og latt henne sovne der, for så å prøve å legge henne i egen seng. Våkner hun med en gang hun legges i egen seng, så ville jeg tatt henne i senga mi. Det er ikke uvanlig at små barn vil ha den tryggheten det gir ved å samsove. Hadde det sånn da mitt barn var baby, men da var det aldri snakk om å samsove. (Hun er 38 år nå) Begge mine barnebarn samsov med mor/far i lang tid, den yngste trengte den tryggheten lenge etter fyllte 1 år. Lykke til.
Gjest BearMama Skrevet 17. januar 2019 #14 Skrevet 17. januar 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hjelp! Sitter her med baby 5 mnd, som ligger i sprinkelsenga si. Hun turner rundt, og hyler (ikke grining), høres ut som Mariah Carey, og er blid og fornøyd, bare nekter å sove. Sånn er det hver kveld, og det klikker for meg snart!!! Hva gjør jeg? Har prøvd forskjellige fremgangsmåter, men kanskje noen har et tips jeg ikke har prøvd. Kan nevnes at hun gjesper innimellom sangprestasjonene, og hun er tydelig trøtt. Bleien er tørr, og hun er ikke sulten. NEKTER å ta tutt, og har ikke noe koseklut e.l som hun er spesielt glad i. Hjelp meg før jeg blir fullstendig sprø? Anonymkode: be798...41b Så lenge hun ikke gråter så forlater du rommet. Noen ganger trenger de å sprelle fra seg og finne roen for seg selv. Slå av lyset, ta på uro og gå. Min likte heller ikke at jeg hang over han når han skulle sove.
Tusseladen Skrevet 17. januar 2019 #15 Skrevet 17. januar 2019 Du har min medfølelse. Har ingen råd som etter min erfaring fungerer. Men det blir bedre...
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #16 Skrevet 17. januar 2019 Jeg prøvde noe fra sove Karin, har boka, men du kan sikkert Google litt. Den ene var en vuggemetode når du vugger barnet i senga, enten med hender eller med sånne klosser du setter under senga. Den andre heter hysj metoden hvor vi etter leggerutinene hviler en hånd på barnet der barnet er komfortabel med det. Her vekslet dette mellom magen og foten, merkelig nok. Så sier man ssssjjj til ungen sover. Det blir som om man er barnets personlige hvit støy maskin. Sistnevnte fungerte best for oss, men alle barn er forskjellige. Vi prøvde hvit støy maskin, men det likte han ikke. Anonymkode: 56a98...b7f
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #17 Skrevet 17. januar 2019 Vil bare legge til at samsoving i en hard periode ikke er noe å skamme seg over. Vi gjorde det i starten, for at vi skulle få nok søvn. Anonymkode: 56a98...b7f
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #18 Skrevet 17. januar 2019 Her var redningen samsoving, kosa oss i senga til hun var 3år 😄 ellers måtte jeg trille hun i vognen over dørstokken, og bære baggen inn på soverommet når hun endelig sovet 😉 hardt når det står på😴😴 håper du finner ei rutine som passer dere begge ☺️ Anonymkode: 5970a...b81
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #19 Skrevet 17. januar 2019 Her var det kun samsoving eller ut å trille vogn midt på natta som fikk minstemann til å sove det første året. Anonymkode: 0bceb...d6e
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #20 Skrevet 17. januar 2019 Vugg hun i søvn en stund. Hun sliter nok med å finne søvnen på egenhånd. Anonymkode: a0a3c...bbc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå