AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #1 Skrevet 16. januar 2019 Jeg skal snart reise fra nord til sør. Jeg skal kun ha med håndbagasje (Norwegian). Må ta med noen medisiner og lurer på om jeg MÅ ha fysisk resept eller legeerklæring. Det er snakk om piller, antidepressiva? Og må jeg ha med forpakningen eller går det bra om jeg kan ha det i dosett? Har aldri reist med kun håndbagasje, så jeg er usikker på reglene. Fant en link på Norwegian hvor de forklarer at viktige medisiner kan tas med i håndbagasje og at de anbefaler passasjerene å ha med resept eller legeerklæring. Anonymkode: ef465...6c1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #2 Skrevet 16. januar 2019 Du kan ha med hele medisinskapet i håndbagasjen. Husk original emballasje. Innenland trenger du ikke Schengen attest. Anonymkode: 59599...255
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #3 Skrevet 16. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ha med hele medisinskapet i håndbagasjen. Husk original emballasje. Innenland trenger du ikke Schengen attest. Anonymkode: 59599...255 Svarte, hadde håpet å slippe å ta med alle eskene takk for svar! Anonymkode: ef465...6c1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #4 Skrevet 16. januar 2019 Hele medisinskapet kan en ikke ta med, men medisin for reisen ja. Det går bra uten resept og legeerklæring på innenlandsreiser. Anonymkode: 743dd...41e
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #5 Skrevet 16. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hele medisinskapet kan en ikke ta med, men medisin for reisen ja. Det går bra uten resept og legeerklæring på innenlandsreiser. Anonymkode: 743dd...41e Tull Jeg jobber på Gardermoen og kan reglene. Hun kan ha med all den medisinen hun vil innenlands. Utenlands kan hun ha med for inntil 1 år forbruk samt Scengen attest. Vi undersøker ALDRI hvor lenge de skal være borte, hverken innenlands eller utenlands. Derimot kan det bli sjekket ved ankomst annet land. Det finnes typer medisin som er forbudt å ha med til enkelte land, selv med Schengen attest. Anonymkode: 59599...255 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #6 Skrevet 16. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tull Jeg jobber på Gardermoen og kan reglene. Hun kan ha med all den medisinen hun vil innenlands. Utenlands kan hun ha med for inntil 1 år forbruk samt Scengen attest. Vi undersøker ALDRI hvor lenge de skal være borte, hverken innenlands eller utenlands. Derimot kan det bli sjekket ved ankomst annet land. Det finnes typer medisin som er forbudt å ha med til enkelte land, selv med Schengen attest. Anonymkode: 59599...255 Takk for avklaring skal nå bare være borte 3 dager og kunne tenkt meg å bare ta med medisin for de tre dagene i en uke dosett. Blir litt drøyt å måtte ha med hele eskene på en så kort tur Anonymkode: ef465...6c1
FantasDick Skrevet 16. januar 2019 #7 Skrevet 16. januar 2019 Jeg har ikke tenkt på dette engang! 😂 Reiste nettopp til/fra USA med medisinene mine i håndbagasjen - også innlandsreise. Gikk fint.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #8 Skrevet 16. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for avklaring skal nå bare være borte 3 dager og kunne tenkt meg å bare ta med medisin for de tre dagene i en uke dosett. Blir litt drøyt å måtte ha med hele eskene på en så kort tur Anonymkode: ef465...6c1 Innenlands kan du trygt ta med bare piller for de 3 dagene. Ingen vil sjekke det. Kun større mengder. Anonymkode: 59599...255
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #9 Skrevet 16. januar 2019 2 minutter siden, FantasDick skrev: Jeg har ikke tenkt på dette engang! 😂 Reiste nettopp til/fra USA med medisinene mine i håndbagasjen - også innlandsreise. Gikk fint. Husk det til neste gang, du kan risikere at de beslaglegger medisinen din. Anonymkode: 59599...255
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #10 Skrevet 16. januar 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tull Jeg jobber på Gardermoen og kan reglene. Hun kan ha med all den medisinen hun vil innenlands. Utenlands kan hun ha med for inntil 1 år forbruk samt Scengen attest. Vi undersøker ALDRI hvor lenge de skal være borte, hverken innenlands eller utenlands. Derimot kan det bli sjekket ved ankomst annet land. Det finnes typer medisin som er forbudt å ha med til enkelte land, selv med Schengen attest. Anonymkode: 59599...255 Nå var det vel det jeg sa? For reisen, det vil si fra vedkommende reiser ut til vedkommende kommer hjem. Medisinskapet blir jo veldig tungt å dra med seg og tar bare ekstra plass..... Anonymkode: 743dd...41e
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #11 Skrevet 16. januar 2019 Jeg reiser med preparater i gruppe C både innenlands og utenlands. Har dem i håndbagasje i originalpakning med navnelappen fra apoteket på. Jeg har også reist utenlands en gang med paralgin forte. Har aldri måttet vise frem hva jeg har med meg engang. Da jeg kom hjem sist hadde jeg med 5 pakninger med ulike medisiner fra utlandet (hadde med epikrisen der medisinene stod i tilfelle jeg ble stoppa da) og ble heller ikke stoppet med det. Anonymkode: 5c244...d02
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå