AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #1 Skrevet 16. januar 2019 Hei. Jeg går siste året på vgs studiespesialisering. Jeg har begynt å synes det virker interessant å bli ambulansearbeider. Ser da at dette egentlig er en yrkesfaglig retning, men at det går an å ta bachelor i Prehospitalt arbeid – paramedic på oslo-met. Men, vil denne bacheloren gi autorisasjon som ambulansearbeider og like stor sannsynlighet for jobb som med den yrkesfaglige utdanning? Eller er det mindre attraktivt med bachelor? Anonymkode: c0e11...70c
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #2 Skrevet 16. januar 2019 Autorisasjonsspørsmålet er ennå ikke avgjort innen fagfeltet, men innen du rekker å bli ferdig utdannet Paramedic vil dette antagelig være avklart. Jeg vil tro at man oppnår autorisasjon som ambulansefagarbeider, men at man i fremtiden vil få en egen autorisasjon som Paramedic/paramedisiner. Det er bacheloren som er veien å gå nå da det er dette som er fremtidens utdanning for ambulansearbeiderne. 🙂 Vil likevel anbefale deg å få en for innenfor arbeidsmarkedet allerede nå om du er seriøs, det er vanskelig å få seg jobb og det er svært viktig å vise seg fra et tidlig stadig mtp pågangsmot og interesse for faget. Klem fra autorisert Ambulansefagarbeider 👍🏻 Spør gjerne om du lurer på mer! Anonymkode: f936f...e5a
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #3 Skrevet 16. januar 2019 Ref posten over: når jeg skriver en fot innenfor mener jeg å vise interesse allerede nå ved å besøke en ambulansestasjon (avtalt altså) og gjerne prøve å få hospitert litt om det er mulig (krever kanskje litt flaks). Anonymkode: f936f...e5a
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #4 Skrevet 16. januar 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Autorisasjonsspørsmålet er ennå ikke avgjort innen fagfeltet, men innen du rekker å bli ferdig utdannet Paramedic vil dette antagelig være avklart. Jeg vil tro at man oppnår autorisasjon som ambulansefagarbeider, men at man i fremtiden vil få en egen autorisasjon som Paramedic/paramedisiner. Det er bacheloren som er veien å gå nå da det er dette som er fremtidens utdanning for ambulansearbeiderne. 🙂 Vil likevel anbefale deg å få en for innenfor arbeidsmarkedet allerede nå om du er seriøs, det er vanskelig å få seg jobb og det er svært viktig å vise seg fra et tidlig stadig mtp pågangsmot og interesse for faget. Klem fra autorisert Ambulansefagarbeider 👍🏻 Spør gjerne om du lurer på mer! Anonymkode: f936f...e5a Lurer bare på litt om arbeidstider - er det mye kveld/nattjobbing/turnus?:) Anonymkode: c0e11...70c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå