Gå til innhold

Netflix hacket

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått kontoen min hacket. Hva gjør jeg? Har fått flere e-poster om at det har vært pålogginger i Saudi-Arabia og Algerie. Så når jeg trykte på linken i e-postene for å skifte passord kom jeg inn på en side med arabisk tekst. Så får jeg ny e-post med beskjed om at e-post adressen min hos Netflix er endret, uten at jeg har gjort dette. Prøver å logge meg på netflix og får da beskjed om at de ikke finner noen konto min e-postadresse. Så da prøvde jeg å opprette en ny netflix konto med en annen e-postadresse, men da kom det opp melding om at jeg allerede betaler for en netflix konto. What to do????

Anonymkode: aec26...5d6

Skrevet

Den første eposten var sannsynligvis svindel og når du trykte på linker i den, det var først da du fikk problemer.

Anonymkode: 29ae0...6f8

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har fått kontoen min hacket. Hva gjør jeg? Har fått flere e-poster om at det har vært pålogginger i Saudi-Arabia og Algerie. Så når jeg trykte på linken i e-postene for å skifte passord kom jeg inn på en side med arabisk tekst. Så får jeg ny e-post med beskjed om at e-post adressen min hos Netflix er endret, uten at jeg har gjort dette. Prøver å logge meg på netflix og får da beskjed om at de ikke finner noen konto min e-postadresse. Så da prøvde jeg å opprette en ny netflix konto med en annen e-postadresse, men da kom det opp melding om at jeg allerede betaler for en netflix konto. What to do????

Jeg og har opplevd det samme faktisk, plutselig var jeg inne på en annen bruker uten jeg hadde gjort noen ting. Dette var dog en norsk bruker da, men likevel...

Anonymkode: b55df...33c

Skrevet

Gå inn på netflix sin side, ikke gjennom mailer. Du ahr nok gitt de passordet ditt nå som du prøve å logge på med deres lenker.

Anonymkode: 0cf02...5f6

• Liker 6
Skrevet

Det pleier å så noe a la "dersom dette ikke stemmer...*instrukser*" på mailer om bytte av passord eller e-postadresse. Kontakt Netflix Support som @AwkwardAlice sier :)

• Liker 1
Skrevet

Aldri trykk på linker på mail! ALDRI. Om du får en mail fra netflix som har en link. Gå innpå netflix.com direkte. 

Netflix har en chat, gå dit og be om hjelp. Så fikser de det tvert. 

Anonymkode: a4a95...422

• Liker 3
Skrevet

Husk å alltid sjekke hvilken e-post-adresse som står som avsender på mailene du får, spesielt om de ber deg logge deg inn og bytte passord. Hvis det står fullt av rare ord/tall/tilfeldige bokstaver og f.ek.s "@hotmail.com" eller "@live.co.uk" er det ikke fra den faktiske nettsiden. Store nettsider som det har egne e-post-adresser, f.eks. "@mailer.netflix.com"...

For er det noe muffens med adressen, kan det nemlig være svindel, at de lurer deg til å trykke på en link som ser ut som Netflix-siden, men i realiteten lurer de deg til å taste inn passordet ditt sammen med email/brukernavn, og vips så har du gitt fra deg passordet ditt. Aller best er det å gå til Netflix-siden manuelt (eller hva det nå gjelder) og logge inn der selv.

Men ta å kontakt Netflix sin support, som de andre sier. Jo raskere du får ordnet opp i det jo bedre.

Anonymkode: cd220...2a0

• Liker 2
Skrevet

Takk!

Har tatt kontakt på chat nå, men de svarer jo ikke. Det var 6 minutt ventetid, nå har det vært 1 minutts ventetid i sikkert 10 minutter. Noen som har erfaring med dette? har ikke så lyst å ringe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...