Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på klær og kosmetikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt nysgjerrig på dette da jeg føler jeg må rettferdiggjøre det å bruke penger på meg selv.

selv bruker jeg jo veldig lite, må ofte overtales til å kjøpe meg noe nytt som jeg har veldig lyst på( jeg fant jakken jeg har hatt lyst på kjempelenge på salg og måtte overtales til at det var greit å kjøpe den til 300, førpris 800). Så jeg vil gjerne holde meg under 500kr

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt fra null til noen tusen per mnd. Spørs hva jeg trenger eller har lyst på. Så ikke føl på 300kr😅

Skrevet

Jeg vet ikke. Det går i rykk og napp. Jeg har null interesse for kosmetikk og klær, så jeg kjøper kun det som er nødvendig, litt etter det er nødvendig😂 Og da blir det fort flere 1000 på én gang fordi jeg ikke kan gå uten sko til de jeg trenger er på tilbud f.eks. Jeg vil tro at jeg kanskje bruker ca 500 jeg og i snitt. Går typisk flere mnder uten å kjøpe hverken klær eller kosmetikk, men så må jeg gjerne ha flere ting på én gang. 

Anonymkode: 573cd...d03

Skrevet

I 2018 brukte jeg totalt 4254kr på klær og sko, gjennomsnittlig 354,5kr per måned. Brukte 4568kr på personlig pleie som innebærer alt fra deodorant til maskara, gjennomsnittlig 380,6kr per måned. 

Litt moro å faktisk kunne svare presist på det spørsmålet, er ikke så ofte man har nytte av detaljert regnskap ellers :fnise:

Skrevet
12 timer siden, Thjelp skrev:

Litt nysgjerrig på dette da jeg føler jeg må rettferdiggjøre det å bruke penger på meg selv.

selv bruker jeg jo veldig lite, må ofte overtales til å kjøpe meg noe nytt som jeg har veldig lyst på( jeg fant jakken jeg har hatt lyst på kjempelenge på salg og måtte overtales til at det var greit å kjøpe den til 300, førpris 800). Så jeg vil gjerne holde meg under 500kr

Jeg bruker veldig mye penger på klær, sko og egenpleie, fryktelig mye. Men jeg har ikke dårlig samvittighet for det, klær og mote er en stor interesse for meg, jeg er glad kvalitet og ikke så veldig glad i kjederbutikker som H&M, Cubus m.fl og i tillegg er det mye representasjon pga min manns stilling og familie/omgangskrets. Det går også veldig store summer til klær og utstyr til barna, vi har jo et halvt fotballag... 

Men det jeg lurer veldig på er hvorfor du føler at du må rettferdiggjøre det å bruke penger på deg selv? Er det fordi dere egentlig ikke har råd og at pengene burde vært brukt på andre ting. Eller fordi du har så mye fra før og burde bruke det, eller hva? Jeg tror alle trenger noen gleder i hverdagen og for mange kan et nytt plagg i ny og ne være til stor glede. Og man føler seg jo så ny og fresh med litt nytt i garderoben. Jeg blir litt trist av å lese at du føler at det må rettferdiggjøres når du kjøper deg noe nytt.

Men jeg håper du ble fornøyd med jakka og du kommer til å bruke den mye og ser på den som et flott tilskudd til garderoben din. Og jeg er helt sikker på at du fortjener den. 😁

Ha en fin dag!

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Jeg bruker veldig mye penger på klær, sko og egenpleie, fryktelig mye. Men jeg har ikke dårlig samvittighet for det, klær og mote er en stor interesse for meg, jeg er glad kvalitet og ikke så veldig glad i kjederbutikker som H&M, Cubus m.fl og i tillegg er det mye representasjon pga min manns stilling og familie/omgangskrets. Det går også veldig store summer til klær og utstyr til barna, vi har jo et halvt fotballag... 

Men det jeg lurer veldig på er hvorfor du føler at du må rettferdiggjøre det å bruke penger på deg selv? Er det fordi dere egentlig ikke har råd og at pengene burde vært brukt på andre ting. Eller fordi du har så mye fra før og burde bruke det, eller hva? Jeg tror alle trenger noen gleder i hverdagen og for mange kan et nytt plagg i ny og ne være til stor glede. Og man føler seg jo så ny og fresh med litt nytt i garderoben. Jeg blir litt trist av å lese at du føler at det må rettferdiggjøres når du kjøper deg noe nytt.

Men jeg håper du ble fornøyd med jakka og du kommer til å bruke den mye og ser på den som et flott tilskudd til garderoben din. Og jeg er helt sikker på at du fortjener den. 😁

Ha en fin dag!

https://www.mamoq.com/journal/stacey-dooleys-fashions-dirty-secrets/

Måtte bare dele denne med deg. Jeg var en storshopper før, nå bruker jeg kanskje 1000,- i året på klær ol. Bruker de sparte pengene på spa og ansiktisbehandling istedet! 

Anonymkode: 01d22...6c1

Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det jeg lurer veldig på er hvorfor du føler at du må rettferdiggjøre det å bruke penger på deg selv?

Jeg sliter litt psykisk og synes ofte at jeg ikke fortjener fine ting. Har jeg ikke gjort ting bra nok, jobbet bra nok eller spist perfekt/ minimalt så får jeg ikke «lov til». Men jeg fortjener faktisk fine ting, jeg tjener mine egne penger, sparer mye, null lån, betaler regninger fortløpende og har stål kontroll på økonomien.

Så jeg tenkte at vis jeg fikk greie på hva andres budsjett er så ville det roe litt ned på ting og hjelpe meg til å forstå at luksus og fine ting er lov

Ja, jakka var kjempefin og typen stoppet opp og synes jeg var ufattelig pen i den, ble storfavoritt da😊👍🏻 

Endret av Thjelp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...