linky Skrevet 6. april 2005 #1 Skrevet 6. april 2005 Sitter her og leser om de mest brukte brudevalsene, som er: Sørens vals (nyttårshilsen) The second waltz Drømmen om elin Trønderbrura Sønnavindsvalsen Waltz for the moon Bergrosa Rosa på ball Old river Edelweiss Greensleeves Har noen av dere valgt en av disse, og isåfall hvilken? skulle så gjerne hørt disse valsene, men vet ikke hvor, vet dere? går det an å laste dem ned kanskje?..
Gjest lillelou Skrevet 6. april 2005 #2 Skrevet 6. april 2005 Den første tanken som slo meg da jeg leste lista di var; "Kan dette stemme?". Dette høres for meg mest ut som "Mest populære brullpsvalser på 60- og 70tallet". Det er ikke ille ment, tro meg, men jeg trodde det var vanligere å velge en vals eller sang som er mer "vår sang", enn å bruke utdaterte ting som "Drømmen om Elin" og "Bergrosa" (som jeg husker best som 80åringers favoritt på "Ønskekonserten" da jeg var liten... ).
solisol Skrevet 6. april 2005 #3 Skrevet 6. april 2005 Sørens vals (nyttårshilsen) The second waltz Drømmen om elin Trønderbrura Sønnavindsvalsen Waltz for the moon Bergrosa Rosa på ball Old river Edelweiss Greensleeves Har noen av dere valgt en av disse, og isåfall hvilken? skulle så gjerne hørt disse valsene, men vet ikke hvor, vet dere? går det an å laste dem ned kanskje?..
tommeline Skrevet 6. april 2005 #4 Skrevet 6. april 2005 Hvis man først vil ha en ordentlig vals er det jo ikke så rart at litt eldre sanger ligger på topp. Er tross alt ikke mye vals på hitlistene for tiden Vals som lages i dag er vel mer dansebandmusikk. Men mange velger jo å danse noe annet enn vals, og da finnes det jo mer å velge mellom.
Gjest gjesta Skrevet 6. april 2005 #5 Skrevet 6. april 2005 Tror vi velger noe annet enn vanlig vals ja..
Gjest lillelou Skrevet 6. april 2005 #6 Skrevet 6. april 2005 Skulle jeg valgt en tradisjonell vals, ville jeg nok tatt en kikk på enkelte av sangene til Frank Sinatra og hans samtidige. Skjønner at folk ikke vil ha "en klinas", og gjerne noe stilig. "Moon river" syns jeg er veldig fin, og veldig deilig å valse til, for eksempel.
linky Skrevet 6. april 2005 Forfatter #7 Skrevet 6. april 2005 Den første tanken som slo meg da jeg leste lista di var; "Kan dette stemme?". Dette høres for meg mest ut som "Mest populære brullpsvalser på 60- og 70tallet". Det er ikke ille ment' date=' tro meg, men jeg trodde det var vanligere å velge en vals eller sang som er mer "vår sang", enn å bruke utdaterte ting som "Drømmen om Elin" og "Bergrosa" (som jeg husker best som 80åringers favoritt på "Ønskekonserten" da jeg var liten... ).[/quote'] Dette var noe jeg fant på bryllupsweb, så jeg har egentlig ikke så mye peiling, men det er jo ikke bare bare å velge en "vår"sang, fordi det skal jo passe med takten..osv det s ahvertfall danseinstruktøren til oss, men ellers er det jo en god idee..
Gjest lillelou Skrevet 6. april 2005 #8 Skrevet 6. april 2005 Sinatras samtidige (huhu, deilig og vag formulering...) har masse kjempestilige melodier som går i valsetakt. ---nei, jeg er ikke Sinatra-gal, og lever ikke for å pushe hans musikk på folk....----- Det er ikke meningen å være ufin mot deg, sorry hvis du syns jeg på noen måte er ufin.
Scaramouche Skrevet 6. april 2005 #9 Skrevet 6. april 2005 John Denvers "Annies Song" er kjempefin, den skal vi danse vals til
Gjest gjesta Skrevet 6. april 2005 #10 Skrevet 6. april 2005 Skulle jeg valgt en tradisjonell vals' date=' ville jeg nok tatt en kikk på enkelte av sangene til Frank Sinatra og hans samtidige. Skjønner at folk ikke vil ha "en klinas", og gjerne noe stilig. "Moon river" syns jeg er veldig fin, og veldig deilig å valse til, for eksempel.[/quote'] God ide! ;)Der ga du meg en ide;)
linky Skrevet 6. april 2005 Forfatter #11 Skrevet 6. april 2005 vet dere hvor det er mulig å få hørt denne moon river?
Gjest gjesta Skrevet 6. april 2005 #12 Skrevet 6. april 2005 vet dere hvor det er mulig å få hørt denne moon river? http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detai...967142?v=glance
Gjest lillelou Skrevet 6. april 2005 #13 Skrevet 6. april 2005 Ikke på stående fot...men skal lete litt. Vet ihvertfall at det er en filmmelodi, fra "Breakfast at Tiffany`s" med nydelige Audrey Hepburn (onde tunger skal ha det til at hun hadde så forferdelig sangstemme at hun måtte dubbes...).
Gjest gjesta Skrevet 6. april 2005 #14 Skrevet 6. april 2005 Åh... den er nydelig. Velg "Listen to", sang nr.2 på listen.
Gjest Nimue ikkepå Skrevet 6. april 2005 #15 Skrevet 6. april 2005 Moon river er nydelig å danse vals etter!! Vi var på valsekurs på lørdag, og danset etter den om og om igjen!!! Skikkelig romantisk!!
Gjest gjesta Skrevet 6. april 2005 #17 Skrevet 6. april 2005 nå har jeg hørt den...nydelig.. jaaa.. skal høre med min kjære om vi kan spille den.. Men vi har et band og. Er det vanlig at DE evt spiller valsen..?
linky Skrevet 6. april 2005 Forfatter #18 Skrevet 6. april 2005 jaaa.. skal høre med min kjære om vi kan spille den.. Men vi har et band og. Er det vanlig at DE evt spiller valsen..? ja der sa du noe. er ikke helt sikker på det. Når vi hadde vår første brudevalstime for ikke så lenge siden, så kjøpte vi en cd av instruktøren med masse valser på, så vi tar nok bare med cden. men du kan jo høre med bandet..
tommeline Skrevet 6. april 2005 #19 Skrevet 6. april 2005 jaaa.. skal høre med min kjære om vi kan spille den.. Men vi har et band og. Er det vanlig at DE evt spiller valsen..? Hvis dere først bruker penger på band ville jeg absolutt fått de til å spille brudevalsen også! Bandet har sikkert noen forslag til brudevalser hvis det er et band som er vanlig å bruke til bryllup.
Gjest gjesta Skrevet 6. april 2005 #20 Skrevet 6. april 2005 ja der sa du noe. er ikke helt sikker på det. Når vi hadde vår første brudevalstime for ikke så lenge siden, så kjøpte vi en cd av instruktøren med masse valser på, så vi tar nok bare med cden. men du kan jo høre med bandet.. OI! Jeg kan alltids danse någenlunde.. men min kjære.. oops, er det vanlig å ta opplæring på vals?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå