Gå til innhold

Venner som lyger hele tiden uten grunn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hører ofte en forskjell i stemmen til folk og noterer meg i bakhodet at det trolig var en løgn, skal ikke si jeg klarer det hver gang, men jeg legger lett merke til sånt. Dette skjer stadig vekk med en i vennegjengen, det hele begynte med at hun hadde kjøpt ny sofa og noe skurret med måten hun fortalte om hvor hun hadde kjøpt den nye sofaen og at den hadde vært veldig dyr. Jeg nevnte det ovenfor kjæresten min når vi dro at jeg tror hun løy om sofaen og at jeg synes det var rart. Ikke så lenge etter var vi på besøk igjen og mens vi er der er det ny historie om den sofaen. Vi har nå hørt 4 forskjellige historier om den sofaen og den siste historien er fra hennes kjæreste som ikke vet om disse løgnene og sa han hadde arvet den hos søsteren sin. Jeg er miljøbevist og er for å kjøpe ting brukt og det vet jo hun + vi er studenter og er ikke unormalt å kjøpe ting brukt

Det er jo sånn sett ikke så farlig at man lyger om en sofa, men dette har skjedd så mange ganger nå om de rareste ting. Er aldri noen av oss som har stilt noe spørsmål om noen ting, hun bare plutselig lyger om noe eller skryter seg på mange historier som man vet at man må ta med en klype salt. Det er ikke bare løgner som kan skjule dårlig økonomi elns, for de har god økonomi og det varierer hva løgnene handler om. Du kan f.eks si at du må få kjøpt noe mat for du har ikke spist på mange timer og hun kan slå til med at hun har ikke spist i dag, men glemmer det når hun snakker om frokosten sin seinere. Er ubetydelige ting, men er slitsomt når man først har begynt å legge merke til det.

Hva får folk til å lyge om dette og er det noen andre som har slike folk i sin vennegjeng?

Anonymkode: 6ca9a...c33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje hun bare er glemsk.

Anonymkode: 1e62f...86b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...