AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #1 Skrevet 16. januar 2019 Hei. Er det noen som vet hvordan man går frem når man ønsker eller må bytte jobb gjennom nav. Jeg er ansatt i et firma nå,men har vært langtrids sykemeldt. Jeg er frisk nå og skal tilbake i samme jobb,men min helsetilstand vil forrverres igjen av denne jobben. Jeg ønsker å jobbe,men med noe annet. Noen som har erfaring med dette? Hvordan skal jeg gå frem? Anonymkode: a7c61...44c
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #2 Skrevet 16. januar 2019 Du finner deg jobb på egenhånd. Nav hjelper deg ikke før du har blitt syk eller arbeidsledig. Anonymkode: 6ef93...53f 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #3 Skrevet 16. januar 2019 Er i samme situasjon selv, så henger meg på her. Anonymkode: adc6b...626
stenalina Skrevet 16. januar 2019 #4 Skrevet 16. januar 2019 Hvis du trenger hjelp med å finne ut hvilke jobber som passer for deg i forhold til hva du trenger av tilrettelegging eller helseproblemer som hindrer deg betydelig i jobbsammenheng, så kan du be om å bli sendt på avklaring. Der finner du ut av arbeidsevne, hva som kan være aktuelle yrker osv. Du får også arbeidsutprøving i aktuelle yrker og diverse kurs (stressmestrning, smertemestring, jobbintervju, kommunikasjon på arbeidsplass osv).
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #5 Skrevet 16. januar 2019 24 minutter siden, stenalina skrev: Hvis du trenger hjelp med å finne ut hvilke jobber som passer for deg i forhold til hva du trenger av tilrettelegging eller helseproblemer som hindrer deg betydelig i jobbsammenheng, så kan du be om å bli sendt på avklaring. Der finner du ut av arbeidsevne, hva som kan være aktuelle yrker osv. Du får også arbeidsutprøving i aktuelle yrker og diverse kurs (stressmestrning, smertemestring, jobbintervju, kommunikasjon på arbeidsplass osv). Takk. Nå tenker jeg å prøve meg ut i arbeid 100% Jeg er ganske sikker på at min helse vil bli ille igjen,ble dårlig pga jobben. Jeg vil jobbe ikke missforstå. Kan jeg snakke direkte med nav? Eller må man først gjennom dialogmøter osv? Ts Anonymkode: a7c61...44c
stenalina Skrevet 16. januar 2019 #6 Skrevet 16. januar 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk. Nå tenker jeg å prøve meg ut i arbeid 100% Jeg er ganske sikker på at min helse vil bli ille igjen,ble dårlig pga jobben. Jeg vil jobbe ikke missforstå. Kan jeg snakke direkte med nav? Eller må man først gjennom dialogmøter osv? Ts Anonymkode: a7c61...44c Om du allerede er i kontakt med nav så kan du be om å bli sendt på det, da kommer du på noe som kalles oppfølgingsenhet, og du får en kontaktperson som hjelper deg med resten. Skjønte ikke helt hva du mente med å snakke direkte og dialogmøte, men det blir jo å gjøre det via nav uansett. f.eks du kontakter saksbehandleren din, kommer på møte og forteller hva du vil, saksbehandler sender søknadsskjema, også er det litt ventetid og så kommer du sannsynligvis på avklaring. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #7 Skrevet 16. januar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Er det noen som vet hvordan man går frem når man ønsker eller må bytte jobb gjennom nav. Jeg er ansatt i et firma nå,men har vært langtrids sykemeldt. Jeg er frisk nå og skal tilbake i samme jobb,men min helsetilstand vil forrverres igjen av denne jobben. Jeg ønsker å jobbe,men med noe annet. Noen som har erfaring med dette? Hvordan skal jeg gå frem? Anonymkode: a7c61...44c Tidligere het det arbeidsformidlingen. Og det var et sted man gikk og fikk hjelp til nytt arbeid. Arbeidsgivere kontaktet arbeidsformidlingen og de igjen arbeidssøkere og på den måten fikk folk arbeid. Nå fungerer det ikke slik enten du bare trenger en ny jobb, er på aap eller dagpenger. Du må selv søke og skaffe arbeid. I beste fall blir man ubetalt utplassert på en arbeidsplass som dessverre sjelden fører til arbeid. Man arbeider da for en bedrift som får gratis arbeidskraft og du selv får dine penger av NAV. Anonymkode: e8147...72b 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #8 Skrevet 16. januar 2019 Hva er grunnen til at du ikke kan søke jobb på egenhånd hvis du opplever at du blir syk av nåværende jobb? . Du kan også gå til gratis karrieresentere å få hjelp til å finne ut hva du vil drive med. Legen kan også gi det som heter friskmeldt til arbeidsformidling, som innebærer at du er for syk for nåværende jobb, men friskmeldt til en annen. Da får du sykepenger i 3nmnd mens du søker ny jobb. Anonymkode: 0faf1...48d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå