Gå til innhold

Uformell bryllupsfest- hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har begynt å snakke litt om å gifte oss neste år,men jeg har fått beskjed om å vente på frieriet da.. Men iogmed vi skal ha barn nå så er ikke det langt unna.

Så er saken den at vi vil gifte oss på tinghuset og den delen er grei. men etter en stund så har vi lyst til å ha en uformell fest med alle vi bryr oss om, familie og venner. Tilsammen blir det ca 100+ gjester og vi kunne tenkt oss å invitere alle til å ta med en ting istedenfor gave til oss. For eksempel noen tar med vin, noen kaker og noen retter til maten.

Er dette frekt? Jeg mener de rundt oss vet at dette er mer vær greie enn treretters middag med hvite duker etc...

Spent på å høre ders meninger, evt om noen har gjort eller vært borti noe lignende..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har valgt å gjøre noe lignende. I stedet for treretters skal vi ha koldtbord med påfølgende kaker og kaffe.

Vi er godt etablerte og har allerede huset fullt av ting vi ikke trenger, så vi ønsker oss bidrag til matbordet i stedet for andre gaver fra gjestene i nærområdet.

Vi har bare fått positiv respons så langt - og kommer til å ha mye god mat å by på :)

Siden gjestene må hente maten selv blir det logså ettere å komme i snakk med andre enn de de sitter ved siden av, og det blir ikke så stivt og formelt som når man bare sitter stille på stolen sin i timevis - vi foretrekker den mer avslappede stilen.

Skrevet

Et bryllup trenger absolutt ikke være en treretters middag, kaffe og dans. Har dere en løsning dere syns høres kjekk ut ville jeg gått for det!!!

Ville ikke reagert om jeg ble invitert i et bryllup du beskriver!

Skrevet
Et bryllup trenger absolutt ikke være en treretters middag, kaffe og dans. Har dere en løsning dere syns høres kjekk ut ville jeg gått for det!!!

Ville ikke reagert om jeg ble invitert i et bryllup du beskriver!

:Nikke:

Skrevet

Sånne bryllup er hyggelige! Mye koseligere å kunne be alle dere har lyst til å be, enn å måtte ekskludere folk pga. pris for å få et bryllup dere egentlig ikke har lyst på!

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg syns det høres ut som en kjempeidè! En litt uformell hyggefest med alle dere bryr dere om!

Tror ingen vil reagere på å ta med et fest-bidrag istedenfor gave!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har vært med på en sånn bryllupsfest, og det var riktig så hyggelig! Vi hadde med oss et par desserter, og også musikkunderholdning. Det går så godt an, altså. Hvis dette er mer deres stil, så go for it!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...