Djungelvrål Skrevet 16. januar 2019 #1 Del Skrevet 16. januar 2019 Jeg er igang. Vil ned noen kilo etter jula. Laget en suppe igår på grønnsaks og kyllingbuljong, noen never byggryn, linser, selleristang, paprika, gulrot, chili, litt kylling, purre, persillerot, krydder. Ble veldig god. Er glad i supper og tenker det er en sunn måte å gå ned i vekt på. Spiser litt frukt og riskaker i tillegg. Prøver å holde meg til mest suppe. Imorgen skal jeg lage en lik type uten kylling med hakkede tomaer i. Spent på hvor lenge jeg holder ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #2 Del Skrevet 16. januar 2019 Nei men smoothies og det er vel litt likt! Mistet 4 kg den første uken også et par kilo hver uke etter til jeg ble fornøyd og begynte med halvparten smoothies halvparten vanlig mat for å holde vekta. Lykke til :)! Anonymkode: 8b3bb...e53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #3 Del Skrevet 16. januar 2019 Tror det er fullt mulig å gå ned i vekt på å spise suppe. Så lenge man ikke spiser brød til så er det jo ingen grunn til at man skal gå opp i vekt. Jeg lagde denne en dag: https://www.rema.no/oppskrifter/løk--og-kikertsuppe/REC-64413 og den ble skikkelig god synes jeg. Om man vil at den skal være mer mettende er det jo bare å ha i f.eks kylling Anonymkode: 16fe0...194 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 16. januar 2019 Forfatter #4 Del Skrevet 16. januar 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei men smoothies og det er vel litt likt! Mistet 4 kg den første uken også et par kilo hver uke etter til jeg ble fornøyd og begynte med halvparten smoothies halvparten vanlig mat for å holde vekta. Lykke til :)! Anonymkode: 8b3bb...e53 Hva laget du smoothien av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #5 Del Skrevet 16. januar 2019 Jeg har med stort hell gått ned i vekt ved å kutte ned/ut snacks annet enn lørdager, samt spise suppe til middag 3-4 dager i uka. En porsjon suppe er ofte rundt 120-160 kcal mot rundt 500 som en middag gjerne er. Ren og streng diett med suppe hele tiden er nok fint, men lett å sprekke fra. Anonymkode: 91ffb...b76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #6 Del Skrevet 16. januar 2019 Det er jo bare tull. Du går ned i vekt når du spiser mindre, og en effektiv slankediett er en slankediett du ikke trenger å tenke på om du "holder ut", fordi du liker opplegget. Liker du suppe, så kos deg med suppe, men det er ikke noe spesielt med suppe, suppe er bare mat i flytende form. Anonymkode: 92067...ece 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #7 Del Skrevet 16. januar 2019 Jeg gikk ned 7 kg ved å spise mye suppe. Er også ekstra godt med litt varm suppe nå når det er så kalt ute. ❤️ Det er veldig mye salt i buljong så vær litt forsiktig. Anonymkode: 2a301...bf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #8 Del Skrevet 16. januar 2019 Hvis jeg skal ned etpar-5 kilo faster jeg bare noen dager. Drikker kanskje en kopp hjemmelaget kraft. Enkelt og effektivt. Godt for kropp og sinn. Bare tull å holde på med byggryn og riskaker. Anonymkode: c13b4...f9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 16. januar 2019 Forfatter #9 Del Skrevet 16. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis jeg skal ned etpar-5 kilo faster jeg bare noen dager. Drikker kanskje en kopp hjemmelaget kraft. Enkelt og effektivt. Godt for kropp og sinn. Bare tull å holde på med byggryn og riskaker. Anonymkode: c13b4...f9d Jeg klarer ikke å bare leve på buljong i 5 dager. Hvordan skal man fungere i jobb, på trening og hjemme med 0 kalorier? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #10 Del Skrevet 16. januar 2019 3 minutter siden, Peonjenta skrev: Jeg klarer ikke å bare leve på buljong i 5 dager. Hvordan skal man fungere i jobb, på trening og hjemme med 0 kalorier? Du får kontinuerlig energi (kalorier) fra kroppsfettet ditt er ikke poenget å redusere det? Anonymkode: c13b4...f9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #11 Del Skrevet 16. januar 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis jeg skal ned etpar-5 kilo faster jeg bare noen dager. Drikker kanskje en kopp hjemmelaget kraft. Enkelt og effektivt. Godt for kropp og sinn. Bare tull å holde på med byggryn og riskaker. Anonymkode: c13b4...f9d 5 kg er ca 35 000 kcal, kroppen din bruker ikke så mye på et par dager, selv om du løp maraton profesjonelt de dagene, og da hadde du neppe fastet uansett. Om du lever et normalt og aktivt liv og trener i blant så bruker du kanskje 9000 kcal på tre dager, så du har i så fall gått ned litt over en kilo fett og resten vann og tomme glykoselager i muskler som smeller rett på igjen når du begynner å spise normalt. Jeg sier ikke at faste ikke virker. Men det virker ikke SÅ kjapt. Anonymkode: 91ffb...b76 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #12 Del Skrevet 16. januar 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: 5 kg er ca 35 000 kcal, kroppen din bruker ikke så mye på et par dager, selv om du løp maraton profesjonelt de dagene, og da hadde du neppe fastet uansett. Om du lever et normalt og aktivt liv og trener i blant så bruker du kanskje 9000 kcal på tre dager, så du har i så fall gått ned litt over en kilo fett og resten vann og tomme glykoselager i muskler som smeller rett på igjen når du begynner å spise normalt. Jeg sier ikke at faste ikke virker. Men det virker ikke SÅ kjapt. Anonymkode: 91ffb...b76 Jeg skal vidersende din beskjed til kroppen min. Anonymkode: c13b4...f9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 16. januar 2019 Forfatter #13 Del Skrevet 16. januar 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får kontinuerlig energi (kalorier) fra kroppsfettet ditt er ikke poenget å redusere det? Anonymkode: c13b4...f9d Ja det vet jeg. Hadde det vært så enkelt som du beskriver her ville jo ingen i hele verden vært overvektige. Man blir slapp, kvalm og redusert av å spise ingenting. Det er en garantert måte å sprekke på for de fleste. Man skal ikke sulte, man skal spise mindre og riktig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 16. januar 2019 Forfatter #14 Del Skrevet 16. januar 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: 5 kg er ca 35 000 kcal, kroppen din bruker ikke så mye på et par dager, selv om du løp maraton profesjonelt de dagene, og da hadde du neppe fastet uansett. Om du lever et normalt og aktivt liv og trener i blant så bruker du kanskje 9000 kcal på tre dager, så du har i så fall gått ned litt over en kilo fett og resten vann og tomme glykoselager i muskler som smeller rett på igjen når du begynner å spise normalt. Jeg sier ikke at faste ikke virker. Men det virker ikke SÅ kjapt. Anonymkode: 91ffb...b76 Kroppen går i et spareblussmodus om du slutter brått å spise. det er almennkunnskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #15 Del Skrevet 16. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal vidersende din beskjed til kroppen min. Anonymkode: c13b4...f9d Hun har jo helt rett da. Vektmessig kan man sikkert fint gå ned 5 kg på noen dager, men deler av vekttapet er jo totalt misvisende. Har jo f.eks minimalt med tarminnhold etter å fastet i 5 dager. Anonymkode: b9fdf...0b7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #16 Del Skrevet 16. januar 2019 6 minutter siden, Peonjenta skrev: Ja det vet jeg. Hadde det vært så enkelt som du beskriver her ville jo ingen i hele verden vært overvektige. Man blir slapp, kvalm og redusert av å spise ingenting. Det er en garantert måte å sprekke på for de fleste. Man skal ikke sulte, man skal spise mindre og riktig. Kunnskap er makt. Anonymkode: c13b4...f9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 16. januar 2019 Forfatter #17 Del Skrevet 16. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hun har jo helt rett da. Vektmessig kan man sikkert fint gå ned 5 kg på noen dager, men deler av vekttapet er jo totalt misvisende. Har jo f.eks minimalt med tarminnhold etter å fastet i 5 dager. Anonymkode: b9fdf...0b7 Jeg har innimellom dager hvor jeg har liten matlyst, jeg kan da gå ned 3-4 kg på kanskje 1-2 uker men de kommer like fort på igjen. Så det er som du skriver mest tarminnhold og væske. Ikke et varig tap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #18 Del Skrevet 16. januar 2019 6 minutter siden, Peonjenta skrev: Kroppen går i et spareblussmodus om du slutter brått å spise. det er almennkunnskap. Faktisk øker forbrenningen i noen dager uten tilførsel av næring. Anonymkode: c13b4...f9d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #19 Del Skrevet 16. januar 2019 Jeg er også veldig glad i supper. For meg er det en god måte å lure inn masse grønnsaker i kostholdet på. Og så blir jeg ofte god og mett på det, selv om kcal innholdet ikke nødvendigvis er så høyt. Anonymkode: 5ea60...89f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #20 Del Skrevet 16. januar 2019 Om man går opp etterpå avhenger jo av hvordan kostholdet arter seg da. (Man kan jo benytte anledningen til å la seg inspirere til bedre kosthold) Jeg mister ikke væske under faste enn ellers. Men ja, det blir naturligvis mindre tarminnhold. Anonymkode: c13b4...f9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå