AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #1 Skrevet 16. januar 2019 Jeg hadde menstruasjon 11-13 januar. Etter dette har jeg hatt store mengder vanndig utflod, noe brunt i fargen. Lukten er helt ulevelig, og trenger seg igjennom alt av bukser. Lukter det godt når jeg sitter på kontorstol. I går tok jeg og skylte med saltvann (9mg/ml) i vagina, da vi gjør dette på våre pasienter på jobb. Lukten forsvant da i går, men i dag er den tilbake for fullt. Hva er dette, og hvordan kan jeg bli kvitt det? Opplever dette rundt en gang i måneden, og finner det veldig sjenerende. Anonymkode: 3a903...a8f
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #2 Skrevet 8. februar 2019 Dytter tråden min. Nå skal jeg ha menstruasjon om noen dager og lukten og konsistensen på utfloden er tilbake. Det er så fryktelig sjenerende - det lukter igjennom tøyet... Hjelp? Anonymkode: 3a903...a8f
Scoops Skrevet 8. februar 2019 #3 Skrevet 8. februar 2019 Hadde tatt meg en tur og sjekket med legen. Baktereill vaginose kan jo være litt sånn men da er det jo rart når det bare er i forbindelse med mensen. Har du prøvd og kjøpe vivag eller noe lignende og prøvd det ? Det kan nå kanskje hjelpe litt ihvertfall
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #5 Skrevet 8. februar 2019 Ei venninne opplevde det. Hun hadde en gjenglemt tampong i skjeden fra forrige mens som hun hadde glemt å ta ut 😮 Anonymkode: a8f64...072
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #6 Skrevet 8. februar 2019 Jeg ville har prøvd Vivag el. men det er ikke noe vits å bruke det når du har mensen, bare før og etter. Hvis det ikke virker så er det lege. Anonymkode: 9d5bb...311
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #7 Skrevet 8. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ei venninne opplevde det. Hun hadde en gjenglemt tampong i skjeden fra forrige mens som hun hadde glemt å ta ut 😮 Anonymkode: a8f64...072 Det tror jeg ikke jeg har 😂🙏🏻 Anonymkode: 3a903...a8f
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #8 Skrevet 8. februar 2019 Bruker du tampong under menstruasjon? Kan være det blir lokal irritasjon pga den. Prøv med menskopp eller bind ved neste mens Anonymkode: e4ca4...fc3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #9 Skrevet 8. februar 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruker du tampong under menstruasjon? Kan være det blir lokal irritasjon pga den. Prøv med menskopp eller bind ved neste mens Anonymkode: e4ca4...fc3 Jeg har kjøpt menskopp og skal prøve den nå ved neste mens (begynner nå). Har fått så lite blødning de siste par gangene ift hvordan det vanligvis har vært, og har mer menssmerter enn tidligere. Før har menstruasjonen begynt med en "bang"-blødning, og så blitt mindre (blødd masse dag 1, medium dag 2, lite dag 3, ferdig dag 4). Nå begynner det og bare spotter/siver i maaaange dager og det egentlig aldri kommer noen skikkelig blødning. Anonymkode: 3a903...a8f
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #10 Skrevet 8. februar 2019 Det høres absolutt ut som du har en ubalanse i skjeden, mest sannsynlig bakteriell vaginose. Jeg fikk dette etter å ha fått ny sexpartner. Lukta satte seg, som du beskriver, i klær. Det hjelper med vaginaltabletter med melkesyre, men det fjernet bare ubehaget i noen dager for min del. Jeg måtte til slutt få utskrevet tabletter fra legen 😊 Anonymkode: 951b2...339
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #11 Skrevet 8. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres absolutt ut som du har en ubalanse i skjeden, mest sannsynlig bakteriell vaginose. Jeg fikk dette etter å ha fått ny sexpartner. Lukta satte seg, som du beskriver, i klær. Det hjelper med vaginaltabletter med melkesyre, men det fjernet bare ubehaget i noen dager for min del. Jeg måtte til slutt få utskrevet tabletter fra legen 😊 Anonymkode: 951b2...339 Hei, Ja, noe er det. Jeg har hatt samme partner i mange år, og har egentlig mindre sex nå enn jeg har hatt tidligere. Dette problemet har vært litt av/på lenge kjenner jeg. Det kommer og går, på en måte. Uansett, hva er egentlig symptomene på bakteriell vaginose? Hva utløser det "sånn plutselig"? Har ingen kjønnssykdommer (nylig testet) Anonymkode: 3a903...a8f
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #12 Skrevet 8. februar 2019 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, Ja, noe er det. Jeg har hatt samme partner i mange år, og har egentlig mindre sex nå enn jeg har hatt tidligere. Dette problemet har vært litt av/på lenge kjenner jeg. Det kommer og går, på en måte. Uansett, hva er egentlig symptomene på bakteriell vaginose? Hva utløser det "sånn plutselig"? Har ingen kjønnssykdommer (nylig testet) Anonymkode: 3a903...a8f Det er mange ulike utløsende årsaker. Hos meg var det tydeligvis sæden til denne nye partneren, mens andre kan få en ubelanse i sammenheng med mens f.eks. Bakteriell vaginose er tyntflytende utflod med lukt. Når det var på det verste hos meg var det mye utflod og den var litt gråaktig i fargen. Årsaken til at din er mer brun kan ha sammenheng med at du nettopp har hatt menstrasjon. Det hjelper å tilføre melkesyrebakterier vaginalt. Hvis ikke det tar knekken på det, må man etterhvert ha antibiotika. Er dette noe som er stadig tilbakevendende hos deg, hadde jeg hatt vaginale tabletter liggende hjemme 😊 Anonymkode: 951b2...339
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #13 Skrevet 8. februar 2019 Bakteriell vaginose. Jeg får det av boblebad i badekar. Da freaker underlivet mitt helt ut. Anonymkode: d7b54...edb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå