Gå til innhold

Du som ansetter/ driver med rekruttering. Hvordan ser du på de som skifter jobb ofte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg lurer veldig på hvordan dere som jobber med rekruttering ser på folk som bytter jobb etter kort tid? 

Jeg fikk min første, faste heltidsjobb for et 6 måneder siden. På grunn av utenomliggende omstendigheter har arbeidsoppgavene blitt annerledes enn det jeg ble forespeilet. Det har ikke noe med min kompetanse å gjøre, men skjedde på grunn av endringer i markedet vi opererer i.

Nå skjer det endringer i virksomheten, som gjør at min nåværende stilling kommer til å fremstå som mindre attraktiv å ha på CV’en. Jeg vurderer nå å bytte jobb før endringene trer i kraft. Det innebærer at jeg bare blir i min nåværende jobb i ett år. 

Fra tidligere har jeg hatt flere kortvarige vikariater (fagrelevante). Jeg hadde fagrelevant deltidsjobb i seks år mens jeg studerte, hos samme arbeidsgiver. 

Jeg er under 30 år, så jeg tilhører en aldersgruppe der det er vanlig å skifte jobb ofte. Samtidig er jeg bekymret for at det tar seg dårlig ut dersom jeg velger å bytte arbeidsgiver etter under et år; det er tross alt en fast stilling!

Vil fremtidige arbeidsgivere henge seg opp i at man har arbeidsforhold som er såpass kortvarige? 

I yrket mitt er det vanlig å være hos samme arbeidsgiver i ti-femten år...

Anonymkode: 9a843...acc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke tenkt på det i ditt tilfelle da du er ung, men gjerne spurt hvorfor du søker deg bort fra arbeidsplassen. Hvis man ser en voksen person som over tid skifter jobb hele tiden innen kort tid - «et mønster» - ville jeg reagert på det da det virker veldig ustabilt, samtidig de som bytter jobb mellom totalt forskjellige jobber jevnlig.. det vil raskt bli veldig ustabilt, en rekrutteringsprosess og opplæring koster mye penher så man ønsker jo ha en ansatt en stund. Samtidig som man er innstilt på at det er vanlig å bytte jobb etter sånn 3-5 år. 🙂

Anonymkode: 84ab9...1d2

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg ville ikke tenkt på det i ditt tilfelle da du er ung, men gjerne spurt hvorfor du søker deg bort fra arbeidsplassen. Hvis man ser en voksen person som over tid skifter jobb hele tiden innen kort tid - «et mønster» - ville jeg reagert på det da det virker veldig ustabilt, samtidig de som bytter jobb mellom totalt forskjellige jobber jevnlig.. det vil raskt bli veldig ustabilt, en rekrutteringsprosess og opplæring koster mye penher så man ønsker jo ha en ansatt en stund. Samtidig som man er innstilt på at det er vanlig å bytte jobb etter sånn 3-5 år. 🙂

Glemte å legge til: vet ikke hvilken bransje du jobber i, men svaret er basert på bransjen jeg jobber i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...