Gå til innhold

Sliter med bleieslutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har ei på snart 4 som ennå ikke har sluttet med bleie. Hun vil bare ikke. Har prøv å ta av bleien men hun syntes ikke det er gøy. Barnehagen mener også hun ikke er klar men blir helt stressa. Begge mine eldste sluttet rundt 3 års alderen. Hva gjør jeg? Vil ikke presse for mye, men hun kjenner ikke når hun må tisse og hater og bæsje på do. Vente til sommeren? Hun kan gå uten bleie en hel dag, om jeg tar henne på do hver halvtime. Problemet er bare barnehagen ikke klarer og gjennomføre dette og tar på henne bleie, og da er man på nivå 1 igjen. 

Anonymkode: 0047a...db7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ventet til sommeren ja men da hadde jeg bare tatt vekk bleien uansett hva barnet sa. Min 4 åring tisset i buksen med vilje å sa "kan jeg få på bleie igjen nå"? Han ønsket ikke å slutte med bleie å det nyttet ikke vente til han ble klar så her tok vi bare vekk bleien uansett. Det ble mange uhell over lang tid men sånt må en bare regne med.

Anonymkode: ee038...111

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg har ei på snart 4 som ennå ikke har sluttet med bleie. Hun vil bare ikke. Har prøv å ta av bleien men hun syntes ikke det er gøy. Barnehagen mener også hun ikke er klar men blir helt stressa. Begge mine eldste sluttet rundt 3 års alderen. Hva gjør jeg? Vil ikke presse for mye, men hun kjenner ikke når hun må tisse og hater og bæsje på do. Vente til sommeren? Hun kan gå uten bleie en hel dag, om jeg tar henne på do hver halvtime. Problemet er bare barnehagen ikke klarer og gjennomføre dette og tar på henne bleie, og da er man på nivå 1 igjen. 

Men du kan ikke heller forvente at en barnehage skal ta barnet på do hver halvtime! De har sikkert minst 20 andre barn de også skal passe på og følge opp. 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men du kan ikke heller forvente at en barnehage skal ta barnet på do hver halvtime! De har sikkert minst 20 andre barn de også skal passe på og følge opp. 

Ja er jo akkurat det TS sier. At barnehagen ikke kan gjøre dette. 
Hvorfor poengtere det?

Anonymkode: 79c35...02f

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja er jo akkurat det TS sier. At barnehagen ikke kan gjøre dette. 
Hvorfor poengtere det?

Anonymkode: 79c35...02f

Les skikkelig da! Hun virker misfornøyd med bhg ikke følger opp like nøye i barnehagen sånn at hun må begynne helt fra begynnelsen igjen. Men hver halvtime har ikke de ansatte mulighet til å ta ett barn på do.

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber i bhg selv så vet dem ikke har tid. Er fortsatt frustrerende. 

Skrevet

Enig med hun over her som ville ventet til sommeren, men å da bare fjerne bleien helt. Det er ofte lettere å slutte når det er vår/ sommer. Mindre klær å tenke på. 

Anonymkode: 4b610...5f8

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les skikkelig da! Hun virker misfornøyd med bhg ikke følger opp like nøye i barnehagen sånn at hun må begynne helt fra begynnelsen igjen. Men hver halvtime har ikke de ansatte mulighet til å ta ett barn på do.

Joda det har vi , vært gjort flere ganger hos oss det

Anonymkode: 229cc...e16

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda det har vi , vært gjort flere ganger hos oss det

Anonymkode: 229cc...e16

De fleste steder er nok det vanskelig. 

Ts, min eldste sluttet med bleier da han var rett over 4 år. Trodde aldri det skulle skje. Han nektet plent å gjøre noe på do. Han kunne sitte der en time å dingle, for så å tisse i buksa rett etterpå. Hele sommeren tok vi vekk bleia, men det var ikke en dråpe som havnet i do. Da barnehagen startet var vi bare nødt til å ta på bleia igjen. For der skulle han ihvertfall ikke nærme seg et toalett engang.. Men så plutselig en dag gikk han på do, tisset, bæsjet og har vært tørr på natta siden! Vi har kun hatt 2 uhell på 4 uker, når han ikke har rukket toalettet. Jeg tror han rett og slett måtte bli klar mentalt, og da løsnet det med alt. 

Anonymkode: 0df8c...6fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...