AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #1 Skrevet 16. januar 2019 Hunden min har forkalkninger/artrose i ryggen. Hun er fryktelig stiv og øm i rygg rundt skuldrene og nakken og har veldig svak muskulatur i bakparten. Hvilken glukosamin og hvilken omega 3 er best? Går meg litt vill i jungelen av muligheter... Anonymkode: a80b8...413
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #2 Skrevet 16. januar 2019 Har de først fått dette vil ikke tilskudd hjelpe. Det skal være forebyggende. Er som på mennesker, har skaden skjedd kan ingenting reversere det Anonymkode: 0c53d...f07
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #3 Skrevet 17. januar 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Har de først fått dette vil ikke tilskudd hjelpe. Det skal være forebyggende. Er som på mennesker, har skaden skjedd kan ingenting reversere det Anonymkode: 0c53d...f07 Men stivheten som ikke er der artrosen sitter? Anonymkode: a80b8...413
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #4 Skrevet 17. januar 2019 8 hours ago, AnonymBruker said: Men stivheten som ikke er der artrosen sitter? Anonymkode: a80b8...413 Stivhet kan bedres med aktivitet og varme. Dvs ha varmt sted hunden kan ligge, og holde den i aktivitet Anonymkode: 0c53d...f07
Reveenka Skrevet 17. januar 2019 #5 Skrevet 17. januar 2019 Så fint at du ser etter hjelp til hunden din. Det finnes heldigvis mange tiltak du kan prøve. Norsk dyrehelse har gode produkter og da spesielt Multiflex tilskuddet. Om du gir tørrfôr finnes det diettfôr hvor det er tilsatt leddtilskudd som du også kan gi, i perioder med mye vondt og stivhet som på vinteren kan det også være lurt å høre med veterinær om du kan gi smertestillende for en periode. Vanntrening er veldig bra for vonde ledd - anbefales. Dekken/teppe fra Back on track er det mange både mennesker og dyr som opplever lindring av å bruke
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #6 Skrevet 17. januar 2019 2 timer siden, Reveenka skrev: Så fint at du ser etter hjelp til hunden din. Det finnes heldigvis mange tiltak du kan prøve. Norsk dyrehelse har gode produkter og da spesielt Multiflex tilskuddet. Om du gir tørrfôr finnes det diettfôr hvor det er tilsatt leddtilskudd som du også kan gi, i perioder med mye vondt og stivhet som på vinteren kan det også være lurt å høre med veterinær om du kan gi smertestillende for en periode. Vanntrening er veldig bra for vonde ledd - anbefales. Dekken/teppe fra Back on track er det mange både mennesker og dyr som opplever lindring av å bruke Tusen takk for gode tips! Sånn dekken skal hun få. Jeg har brukt flere tusen hos hundekiropraktor,og hun får Metacam. hun har spist en sekk med RC Mobility, men ble fryktelig hard i magen av det foret. Har nå akkurat begynt på Hills J/D. Hun har også fått ortopedisk hundeseng. Jeg synes dette er så fælt, og er knust egentlig. Vil gjøre alt for å forlenge tiden vi får ha henne og at hun skal ha det best mulig. Tips om steder jeg kan ta henne med på vanntrening mottas også! På Østlandet Anonymkode: a80b8...413
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #7 Skrevet 17. januar 2019 Hundene mine tar ulike merker glukosamin, fiskeolje og ikke minst cannabis oil. Anonymkode: 70fd8...bdd
Reveenka Skrevet 18. januar 2019 #8 Skrevet 18. januar 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for gode tips! Sånn dekken skal hun få. Jeg har brukt flere tusen hos hundekiropraktor,og hun får Metacam. hun har spist en sekk med RC Mobility, men ble fryktelig hard i magen av det foret. Har nå akkurat begynt på Hills J/D. Hun har også fått ortopedisk hundeseng. Jeg synes dette er så fælt, og er knust egentlig. Vil gjøre alt for å forlenge tiden vi får ha henne og at hun skal ha det best mulig. Tips om steder jeg kan ta henne med på vanntrening mottas også! På Østlandet Anonymkode: a80b8...413 Om du googler vanntrening for hund og der du bor finner du helt sikkert noe. Her er litt om vanntredemølle som også er veldig bra for hd hunder. https://www.anicura.no/tjenester/vanntrening-i-vanntredemolle-water-walker/ Laser er også godt for kroppen, det kan smertelindre og øke sirkulasjon og bevegelighet.
ManningDavies Skrevet 26. juni 2019 #9 Skrevet 26. juni 2019 If your dog has hip pain, I would suggest trying SAMe as an arthritis supplement. We have used it on our golden retriever and it stopped his chronic degenerative limping within a few days, and he started actually running again! We just buy the Nature Made SAMe at Costco, break the pills in half and feed them to him each day.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #10 Skrevet 26. juni 2019 5 timer siden, ManningDavies skrev: If your dog has hip pain, I would suggest trying SAMe as an arthritis supplement. We have used it on our golden retriever and it stopped his chronic degenerative limping within a few days, and he started actually running again! We just buy the Nature Made SAMe at Costco, break the pills in half and feed them to him each day. I don't think we have that brand or supplement in Norway. What is SAMe? Anonymkode: 6ebe5...6c0
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #11 Skrevet 26. juni 2019 På 17.1.2019 den 20.49, AnonymBruker skrev: Tusen takk for gode tips! Sånn dekken skal hun få. Jeg har brukt flere tusen hos hundekiropraktor,og hun får Metacam. hun har spist en sekk med RC Mobility, men ble fryktelig hard i magen av det foret. Har nå akkurat begynt på Hills J/D. Hun har også fått ortopedisk hundeseng. Jeg synes dette er så fælt, og er knust egentlig. Vil gjøre alt for å forlenge tiden vi får ha henne og at hun skal ha det best mulig. Tips om steder jeg kan ta henne med på vanntrening mottas også! På Østlandet Anonymkode: a80b8...413 Hønefoss dyrehospital har en super rehabilitering med vanntredemølle. De bruker også akupunktur og laser. Jeg har brukt dette til begge mine hunder med gode resultater. Her kan du også få oppskrifter på forskjellige mattilskudd du kan bruke for å gi hunden lindring. Omega 3 og glukosamin er definitivt bra selv om forkalkningene allerede er der! Anonymkode: b1440...e15
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #12 Skrevet 26. juni 2019 Tull og tøys, glukosamin og omega 3 funker som bare det selv om skaden er oppstått. Har en hund på 15 som har hatt spondylose i 6 år. 7 sammenvokste ryggvirvler. Hun får 4 stk arthro care, 15 ml dr.Baddakys fiskeolje, og ikke minst hills jd. Er hun kald, sitter i bilen, og om natten bruker hun back on track nettingdekken☺️ Hun fungerer greit, selv om alderen begynner å gjøre seg gjeldende. Går enda flere km tur om dagen. Jeg begynte med hills jd for 3 år siden, god effekt da. For 1 år siden begynte vi med resten. Svært god effekt. Prøv dette, og snakk med en dyktig veterinær. Hadde det ikke vært for vår dyktige veterinær, hadde hun nok ikke levd så lenge som hun har gjort. Anonymkode: 14b0f...005
ManningDavies Skrevet 29. juni 2019 #13 Skrevet 29. juni 2019 RESTORE DIN HUNDES MOBILITET OG REDUSERE GJENESTE PINE - En kraftig kombinasjon av ingredienser som glukosamin HCL, MSM, gurkemeie, grønnmelk og organisk hampolje jobber sammen for å redusere ledsmerter og betennelser og forbedre hundens mobilitet i denne ekstra potente formuleringen. Hjelp lindrer stivhet og ikke sett på hunden din, lider av smertefulle fellesproblemer! cbd for pets
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå