Gå til innhold

Trekker NAV i lønn når de har pant i en eiendom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har peiling på NAV og bidragsgjeld?

Hvis en person skylder NAV penger, antageligvis for bidragsgjeld. NAV har tatt pant i fast eiendom med beløpet. 

Foretar de likevel lønnstrekk? Eller lar de det bare stå når de har tatt pant i eiendom?

Anonymkode: 462ce...457

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det er staten du har gjeld hos, så trekker de også fra lønn

Anonymkode: a70f0...fa6

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har peiling på NAV og bidragsgjeld?

Hvis en person skylder NAV penger, antageligvis for bidragsgjeld. NAV har tatt pant i fast eiendom med beløpet. 

Foretar de likevel lønnstrekk? Eller lar de det bare stå når de har tatt pant i eiendom?

Såvidt jeg husker trekker de fortsatt i lønn, å ta pant i boligen hjelper ikke stort før den selges.

Anonymkode: ebe87...d4f

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så lenge det er staten du har gjeld hos, så trekker de også fra lønn

Anonymkode: a70f0...fa6

Det er ikke min gjeld, det er derfor jeg ikke vet... Får ingen informasjon av dem, selv om det angår meg på en måte jeg ikke orker å forklare :P 

Så de trekker fra lønn selv om de har pant i eiendom? Og da fortsetter de å trekke frem til beløpet er innbetalt - og da blir pant i eiendom slettet?

Såvidt jeg husker trekker de fortsatt i lønn, å ta pant i boligen hjelper ikke stort før den selges.

Anonymkode: ebe87...d4f

Ja jeg håper det. Nei, det gjør jo ikke det. 

Skrevet

Trekk i lønn/ytelse, med sikkerhet (pant) i bolig er ikke uvanlig ved trekk. 

Skrevet
2 minutter siden, nordlending skrev:

Trekk i lønn/ytelse, med sikkerhet (pant) i bolig er ikke uvanlig ved trekk. 

Ok, takk for svar. Pantet blir slettet automatisk når trekk i lønn har dekket opp gjelden, ikke sant? Eller må eier/skyldner foreta seg noe for å få slettet det?

Skrevet

Panthaver besørger opphevelse av pantet. Det er ingen automatikk i dette.

Anonymkode: 5008d...a09

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, takk for svar. Pantet blir slettet automatisk når trekk i lønn har dekket opp gjelden, ikke sant? Eller må eier/skyldner foreta seg noe for å få slettet det?

Den som står som saksøker i saken, eventuelt Saksøkers prosessfullmektig skal gi beskjed når kravet er ferdig nedbetalt, og sende slettemelding :)

Skrevet

Dem trekker i lønn, og dersom det ikke er mer å trekke så kan dem kreve salg av eiendom for å dekke videre. 

Anonymkode: cad86...ab5

Skrevet
2 timer siden, nordlending skrev:

Den som står som saksøker i saken, eventuelt Saksøkers prosessfullmektig skal gi beskjed når kravet er ferdig nedbetalt, og sende slettemelding :)

Dem trekker i lønn, og dersom det ikke er mer å trekke så kan dem kreve salg av eiendom for å dekke videre. 

Anonymkode: cad86...ab5

Takk for svar begge to :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...