Gå til innhold

Trening - stølhet eller skade?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har nylig begynt å trene, og gjør en del øvelser hjemme. Blant øvelsene jeg gjør mest er leg raises og situps for å trene magemusklene. Gjør også mye annet, men føler at disse øvelsene er de som er viktige å nevne i denne situasjonen. 

Nå er det to dager siden jeg har trent, og jeg merker at jeg har smerter nederst i magen. Det er som om jeg har et altfor stramt belte rundt magen, og at magen presser ut mot dette usynlige beltet. Smertene ligger på høyde med navelen og kanskje et par cm lavere langs hele magen og ryggen/korsryggen. Er dette noe jeg bør bekymre meg for, eller er dette noe som kan være stølhet i muskler jeg ikke har brukt tidligere? Jeg kjenner at jeg er støl i tillegg, men disse smertene er tydeligere og annerledes enn de vanlige ubehagene forbundet med stølhet. Noen som har hatt lignende smerter etter trening av mage? 

Kommer til å kontakte lege om smertene vedvarer eller blir verre, ville bare høre her først i tilfelle dette er normalt når man starter å trene. Bekymrer meg for at jeg har trent for hardt og at det har gått utover organene eller lignende. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg begynte å trene for ett år siden opplevde jeg akkurat det samme. Vondt nederst i magen over en periode på en måned ca. Trente regelmessig, mye mage og rumpe (jeg tror det spesielt var øvelsen hip thrust med kettlebell på magen som gjorde mest utslag).

Nå vet ikke jeg om du er kvinne eller mann, men jeg ble ihvertfall bekymret da ømheten var ca der hvor livmor ligger. Jeg ble litt paranoid og testet både for graviditet og kjønnssykdommer. Alt var negativt og følelsen forsvant etter hvert.

Nå hadde ikke jeg store smerter da, bare ubehag/ømhet. Og hvis det vedvarer ville jeg kontaktet lege om jeg var deg.

Skrevet

Sannsynligvis er det bare fordi du har begynt å trene. Ikke gå for hardt ut. Kroppen har fått sjokk! 😄

Anonymkode: 8b2ea...eca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...